بارون که بیاد، طلسم رو باطل می کنیم!

به گزارش همیار مشاوره، جواد قاسمی:بادران نشست روی جایگاه دسته دار، پارچه بزرگ سفید را پهن کرد روی پایش، استخوان خشکی را داد تا بکوبم و پودر کنم. پودر را ریختم کف دستش. مشتش را بست و آغاز کرد به وردخواندن.

بارون که بیاد، طلسم رو باطل می کنیم!

خاک خیس گوشهی باغچه را چال کردم، هستههای خرما را که بادران داده بود ریختم توی چاله، بادران پودری را که ورد خوانده بود فوت کرد روی هستهها، با خاک روی چاله را پوشاندم. نور خورشید صاف میخورد روی چاله. نمیفهمیدم کارهای بادران چه ربطی به باطلکردن طلسم دارد. پرسیدم: مگر قرار نبود اگه بارون بیاد این طلسم رو باطل کنیم، پس چی شد؟

آسمان برق زد و غرید،... گفت: همین الآن وقت باطل کردنش رسید.

بعد من را فرستاد توی اولین اتاق از اولین راهروی سمت راست که به دالان اصلی راه داشت...

اگر به داستانهایی علاقه دارید که پُر باشند از ماجراهای جادویی و طلسم و...، اگر به شناختن آداب و رسوم مردم مناطق گوناگون کشور، بهویژه ساکنان سواحل شمالی خلیج فارس علاقه دارید، اگر میخواهید با شوکای پیر، نویان سرگردان و بعضی مراسم سنتی اهالی جزایر جنوب کشورمان آشنا شوید و بدانید طارنوش و دیگر بادهای سیاه چهکار میکنند و فرشتهی باد یا همان بادران چگونه دربرابر آنها سعی میکند از مردم و زندگیشان حمایت کند، خوب است سراغ رمان تسخیرشدگان جزیرهی بادیان بروید.

این کتاب 92 صفحهای به قلم بدری مشهدی، برگزیدهی جشنوارهی رمان پرندهی آبی است و سال 1396 کتابهای پرندهی آبی یا گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، آن را به قیمت 9هزار تومان به بازار کتاب آورده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارون که بیاد، طلسم رو باطل می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارون که بیاد، طلسم رو باطل می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید