بهار و مهمانی لاله ها

به گزارش همیار مشاوره، فصل دل انگیز بهار با زیبایی های منحصربه فرد خود، هرسال با آمدنش جشن و سرور وَ خوشی هایی همراه دارد. یکی از این جشن ها، مهمانی انواع گل لاله در سراسر ایران است.

بهار و مهمانی لاله ها

بهار همواره بهترین زمان برای برگزاری جشنِ گل های لاله در سراسر ایران است. هر سال با آغاز این فصل، جشنواره گل های لاله در باغ های شهرهای مختلف برگزار شده و هزاران گردشگر و بازدیدکننده را به خود جذب می نماید. باغ های مختلفی که ماه ها در انتظار آغاز بهار بوده اند تا زیبایی های ذاتی گل های لاله را به طور خاص در ماه های فروردین و اردیبهشت به تصویر بکشند.

سال جاری نیز هم زمان با فرارسیدن فصل بهار، شهرداری ها و بعضی باغ داران خصوصی، اقدام به کاشت پیاز انواع گل لاله نموده و هم اکنون در شهرهایی مثل: تهران، مشهد، کرج و… جشن لاله ها در حال برگزاری است.

مهمانی لاله ها در تهران

باغ ایرانی یکی از بوستان هایی است که هر سال از سنت همیشگی خود پیروی نموده و انواع گل لاله را با رنگ های مختلف و در باغچه های باغ یا گلدان های بزرگ، به نمایش گذاشته است. اگر ساکن تهران هستید؛ حتماً از 15 فروردین ماه تا حداقل دو هفته بعد از این تاریخ، به این باغ سر بزنید و از زیبایی های خارق العاده این فصل استفاده کنید.

استان البرز پایتخت لاله ایران

غیر از تهران، استان البرز نیز برای هفت سال متوالی است که جشنواره گل های لاله را برگزار می نماید. سال جاری نیز 300هزار گل لاله و بیش از 150هزار گونه گل دیگر را با رنگ های چشم نواز، در انتظار ملاقات بازدیدکنندگان نشسته اند.

در بخش های جنبی این جشنواره، مراسم روز فرهنگی کرج نیز برگزار خواهد شد و به مدت یک هفته، همه روزه در باغ گل های کرج، از بازدید کنندگان با پایکوبی و آواز محلی، نورافشانی، موسیقی، سخنرانی و دعوت از هنرمندان پذیرایی می گردد. این مراسم از 21 فروردین ماه آغاز و تا 28 همین ماه ادامه دارد.

لاله های مشهدی

مهمانیِ انواع گل لاله در شهر مشهد نیز هر سال با آغاز فصل بهار آغاز می گردد و معمولاً تا 15 اردیبهشت ادامه می یابد. این جشنواره که به جشنواره گل های پیازی معروف است، در بوستانِ ملت مشهد با بیش از 8 میلیون پیاز لاله کاشته شده در حال برگزاری است.

همچنین از آن جا که مشهد پذیرای گردشگران زیادی است، شهرداری ها در این شهر اقدام به کاشت لاله و انواع گل های فصلی نموده اند که زیبایی این شهر را دوچندان می نماید. بهشت زیبایی از رنگ ها و لاله های زیبا که هرساله خود به تنهایی صدها بازدیدکننده را به سوی خود می کشاند.

از شما دعوت می کنیم برای خواندن مطالب بیشتر و مرتبط با گردشگری به همیار مشاوره مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "بهار و مهمانی لاله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار و مهمانی لاله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید