جایگزین عجیب بنزین در چین پیدا شد

به گزارش همیار مشاوره، زومیت نوشت: یک گروه خودروسازی در چین پیروز شده است اولین موتور آمونیاکی صنعت خودرو را با 90 درصد آلایندگی کمتر نسبت به موتورهای معمولی بسازد.

جایگزین عجیب بنزین در چین پیدا شد

گروه خودروسازی گاک (GAC) در چین اولین موتور آمونیاکی جهان را برای خودروهای مسافری فراوری نموده است که جایگزینی پاک برای موتورهای فعلی محسوب می گردد. آمونیاک به عنوان سوخت پاک برای کشتی ها، هواپیماها، کامیون ها و قطارها پیشنهاد شده اما گاک معتقد است که این ماده در صنعت خودرو نیز نقش خواهد داشت.

گاک برای آنالیز فرضیه استفاده از آمونیاک در خودروها موتور احتراقی آزمایشی فراوری کرد. این موتور می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا حدودا 90 درصد کاهش دهد.

آمونیاک (NH3) در بعضی مواقع، هیدروژن را بهتر از هیدروژن حمل می نماید. آمونیاک در دمای محیط مایع است و به همین علت کار با آن ساده تر است. مایع بودن باعث می گردد که به فشرده سازی ازطریق انرژی یا تجهیزات میعان برودتی احتیاج نباشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمونیاک را می توان بدون آلوده کردن محیط زیست فراوری کرد؛ اما امروزه بخش اعظم آمونیاک در فرآیندهایی که محیط زیست را آلوده می نمایند ساخته می گردد.

آمونیاک بسیار مشتعل است و برای انسان ها و تعداد زیادی از حیوانات ماده ای بسیار خطرناک محسوب می گردد. بدین ترتیب آمونیاک با وجود تمامی مزایایش، یک سری معایب نیز دارد. بنزین و گازوئیل نیز معایب زیادی دارند.

در بسیاری از پروژه های خودروی آمونیاکی، شرکت ها در کوشش اند آمونیاک را بشنمایند و مجددا به هیدروژن تبدیل نمایند، یک اتم نیتروژن در هوا آزاد نمایند و با بهره گیری از پیل سوختی انرژی الکتریکی ارائه دهند؛ با این حال بقیه شرکت ها از آمونیاک در موتورهای احتراقی اصلاح شده استفاده می نمایند. گاک نیز رویکردی مشابه در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید:

  • پای ماجرای مرغ و تخم مرغ به فضا هم کشیده شد!

  • این ابرخودروی آئودی در 10ثانیه وانت می گردد!/ فیلم

گاک می گوید موتور دو لیتری جدیدش می تواند به شیوه ایمن و مؤثر، آمونیاک مایع را بسوزاند. گاک مدعی حداکثر توان خروجی 120 کیلووات (161 اسب بخار) و کاهش 90 درصدی انتشار کربن درمقایسه با سوخت های معمولی است.

پژوهشگران مؤسسه تحقیقات انرژی در کره جنوبی حدودا یک دهه قبل خودرویی تحت عنوان AmVeh فراوری کردند که از 70 درصد آمونیاک و 30 درصد بنزین استفاده می کرد. آن خودرو اندازه انتشار کربن را 70 درصد کاهش می داد.

با در نظر گرفتن این که موتور گاک مقداری کربن دی اکسید نیز فراوری می نماید، احتمالا در آن از منابع سوختی دیگری نیز استفاده می گردد. استفاده از منبعی دیگر اقدامی منطقی است، چون سرعت انتشار کم شعله های آمونیاک باعث می گردد موتور در دور بالا دچار مشکل گردد.

گاک برای عرضه خودروهای مجهزبه موتور آمونیاکی با یک سری چالش دیگر نیز دست وپنجه نرم می نماید که مهم ترین آن ها فقدان زیرساخت سوخت رسانی است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در همیار مشاوره مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جایگزین عجیب بنزین در چین پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین عجیب بنزین در چین پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید