دستگیری جولیان آسانژ ، کمیسیون اروپا از اظهارنظر خودداری کرد

به گزارش همیار مشاوره، سخنگوی کمیسیون اروپا در پاسخ به اصرار خبرنگار یورونیوز تاکید نمود که واکنش نشان دادن به بازداشت جولیان اسانژ وظیفه کمیسیون اروپا نیست.

دستگیری جولیان آسانژ ، کمیسیون اروپا از اظهارنظر خودداری کرد

سخنگوی کمیسیون اروپا روز آدینه از پاسخگویی به پرسش خبرنگار یورونیوز در خصوص بازداشت جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه ویکیلیکس در لندن طفره رفت.

سخنگوی کمیسیون اروپا در پاسخ به این پرسش به بیان اینکه ما واکنش خاصی به این مساله نداریم اکتفا کرد. او از کریستیان ویگاند، سخنگوی دیگر کمیسیون اروپا دعوت کرد تا برای اظهارنظر درباره قوانین وضع شده توسط اتحادیه در خصوص حمایت از افشاگران اسرار پشت تریبون بیاید.

کریستیان ویگاند به دستیابی کمیسیون اروپا به توافق با اعضای مجلس اروپا در خصوص افشای اسرار اشاره نمود. وی همچنین از همیار مشاوره خواست به بیانیه ای که درباره این توافق منتشر شده است رجوع نمایند. به گفته وی در این توافق حداقل حمایت لازم از افشاگران در برابر اقدامات تلافی جویانه معین شده است.

خبرنگار یورونیوز از سخنگوی کمیسیون اروپا پرسید: پس چرا کمیسیون به بازداشت جولیان آسانژ واکنش نشان نمی دهد؟ آیا کمیسیون او را افشاگر می داند یا خیر؟

کریستیان ویگاند در پاسخ گفت: واکنش نشان دادن به بازداشت جولیان آسانژ وظیفه کمیسیون اروپا نیست. وی اضافه کرد که کمیسیون اروپا اظهارنظری در خصوص پرونده های حقوقی افراد نمی کند. به گفته وی رسیدگی و اظهارنظر درباره پرونده جولیان آسانژ برعهده مراجع قضایی ذی صلاح است.

پلیس بریتانیا روز پنجشنبه ضمن بیرون راندن جولیان آسانژ از سفارتخانه اکوادور در لندن او را بازداشت کرد. بنا به گزارش ها پلیس بریتانیا به دعوت مقامات دیپلماتیک اکوادور وارد سفارتخانه این کشور شده بود. جولیان آسانژ اکنون با خطر استرداد به آمریکا روبرو است. وزارت دادگستری آمریکا جولیان آسانژ را به همدستی برای افشای اسرار طبقه بندی شده متهم نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستگیری جولیان آسانژ ، کمیسیون اروپا از اظهارنظر خودداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری جولیان آسانژ ، کمیسیون اروپا از اظهارنظر خودداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید