راهنمای چاپ دیجیتال لیبل (برچسب)

به گزارش همیار مشاوره، برچسب یا لیبل یکی از کاربردی ترین موارد چاپی است که در صنایع مختلف و برای کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای چاپ دیجیتال لیبل (برچسب)

روزانه ما با ده ها برچسب روبرو می شویم که هر کدام از آن ها با شکل و طرح خاصی چاپ شده اند و کاربرد آنها باهم فرق دارد. ساده ترین مثالی که می توانیم به آن اشاره کنیم لیبل روی محصولات خوراکی است. همه می دانیم که روی بطری های نوشیدنی، پاکت مواد غذایی، وسایل الکترونیکی و... لیبل هایی چسبانده می گردد که مشخصات آن محصول را به ما معرفی کند. البته این تنها یکی از کاربردهای برچسب بوده و برای کاربردهای دیگری نیز از آن استفاده می گردد. امروزه هر شرکت فراورینماینده ای موظف است که برای معرفی محصولات خود از برچسب استفاده کند. استفاده از این محصول چاپی به حدی مهم است که می توانیم بگوییم بیشتر مشتریان از خرید محصولات بدون لیبل خودداری می نمایند. با توجه به اهمیت این محصول چاپی شرکت ها و برنده ها همیشه در کوشش اند که برترین برچسب را برای محصولات خود تهیه نمایند. برای چاپ لیبل های زیبا و باکیفیت بیشتر از چاپ دیجیتال استفاده می گردد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لیبل و روش های چاپ آن بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا خاتمه این مقاله همراه باشید.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال یکی از روش های چاپی بسیار کاربردی و محبوب است که به یاری دستگاه های چاپگر پیشرفته انجام می گردد. علت نام گذاری این روش چاپی استفاده از چاپگرهای دیجیتالی پیشرفته است که برای چاپ طرح و متن ها مختلف باید به کامپیوتر متصل شوند. روش کار با این چاپگرها بسیار آسان است و به یاری آنها می توان هر نوع طرحی را با هر طیف رنگی به راحتی چاپ کرد.

از چاپ دیجیتال برای کاربردهای زیادی استفاده می گردد. کیفیت و وضوح خروجی این چاپ بسیار بالا است و می تواند توقع انسان های امروزی از صنعت چاپ را به خوبی برآورد کند. این چاپ به روش های مختلفی انجام می گردد به همین علت می توان از آن برای چاپ بر روی متریال های مختلف استفاده کرد. چاپ لیبل یکی از کاربردهای این روش چاپی است. شرکت ها و برندهای مختلف برای چاپ لیبل و برچسب محصولات خود بیشتر از چاپگرهای دیجیتالی استفاده می نمایند؛ زیرا خروجی این چاپ بسیار با کیفیت و زیبا است و می تواند طیف رنگ گسترده ای را چاپ کند. بعلاوه این روش برای چاپ در تیراژ پایین گزینه بسیار مناسبی است. افراد می توانند در هر مرحله از چاپ، خروجی چاپ را به راحتی تغییر دهند بدون اینکه هزینه اضافه ای پرداخت نمایند. کلیه کارهای مربوط به چاپ به صورت اتوماتیک انجام می گردد به همین علت احتیاجی به نیروی انسانی برای انجام بعضی از مراحل چاپ نیست.

لیبل یا برچسب چیست؟

لیبل ها به برچسب های ظریفی گفته می شوند که روی محصولات مختلف چسبانده می شوند. روی این برچسب ها معمولاً مشخصات یک محصول مانند نام شرکت فراوری نماینده، ترکیبات، قیمت، طریقه مصرف و.. نوشته می گردد. امروزه همه صنایع فراوریی باید از لیبل ها برای معرفی و بازاریابی محصولات خود استفاده نمایند. در واقع استفاده از این برچسب به شرکت ها یاری می نماید که محصولات خود را از سایر محصولات مشابه موجود در بازار متمایز نمایند. استفاده از این برچسب ها تأثیر بسیار زیادی در فروش محصولات دارد. به همین علت امروزه شرکت ها و برندهای فراوریی به چاپ لیبل بسیار اهمیت می دهند. در واقع می توانیم بگوییم که لیبل ها معرف یک محصول هستند. مشتریان در نگاه اول برچسب روی محصولات ار مشاهده می نمایند و از روی اطلاعات آن می توانند با محصول آشنا شوند. به همین علت، امروزه محصولات بدون برچسب، از اعتبار کمی برخوردار هستند و بیشتر افراد از خرید آنها صرف نظر می نمایند.

انواع لیبل (برچسب)

با توجه به اهمیت و کاربردی که لیبل ها دارند آنها را در انواع مختلفی چاپ می نمایند. هر کدام از انواع لیبل ها از لحاظ جنس، کاربرد، مقاومت در برابر عوامل بیرونی، قیمت، طرح، میزان و... با هم متفاوت هستند. به همین علت افرادی که قصد چاپ لیبل را دارند، ابتدا باید با انواع آن به خوبی آشنا شوند تا بتوانند برترین انتخاب را با توجه به احتیاج خود داشته باشند. استفاده از برچسب های اشتباهی باعث کاهش تأثیر گذاری برچسب و هدر رفتن هزینه های چاپ می گردد. به همین علت توجه به این نکته در ابتدای کار بسیار مهم است. از انواع لیبل های معروف و پرکاربرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

لیبل کاغذی

لیبل های کاغذی یکی از پرکاربردترین برچسب های موجود در بازار است که برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لیبل در برابر رطوبت و تابش نور خورشید مقاومت زیادی ندارد. به همین علت معمولاً از آن برای موارد موقتی استفاده می گردد. بر روی برچسب های کاغذی انواع طرح های مختلف را چاپ می نمایند. لیبل های کاغذی جزو مقرون به صرفه قیمت ترین برچسب های مورد در بازار هستند که برای معرفی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

لیبل بی رنگ و شفاف

مشخصه این نوع لیبل، قابل رؤیت بودن نوشته های روی آن از هردو سو است. از این مدل لیبل بیشتر بروی شیشه اتومبیل ها استفاده می گردد. مقاومت آن ها در برابر رطوبت بیشتر از لیبل های کاغذی است. قیمت چاپ آنها نیز چندان زیاد نیست.

لیبل حرارتی

برای چاپ این نوع لیبل ها از حرارت مستقیم هد دستگاه چاپگر استفاده می گردد. گفتنی است که نوشته های چاپ شده روی لیبل های حرارتی عمر چندانی ندارند و تنها برای چند روز باقی می مانند. به همین علت از این مدل برچسب برای مواقعی که احتیاج به یک برچسب موقتی است، استفاده می گردد.

لیبل متال

لیبل های متال جزو مقاوم ترین برچسب های موجود هستند که چاپ آنها به وسیله ریبون رزین انجام می گردد. به همین علت این برچسب ها در برابر رطوبت، مواد پاک نماینده، حرارت و.. بسیار مقاوم هستند. گفتنی است که این برچسب ها به صورت ضد خش هستند و به راحتی از روی اجسام کنده نمی شوند. از این برچسب ها بیشتر روی لوازم برقی و خودروها استفاده می گردد.

برترین روش چاپ لیبل

با توجه به اینکه لیبل ها انواع مختلفی دارند از روش های متفاوتی برای چاپ آنها استفاده می گردد. به طوری که برای تیراژ بالا بهتر است برای چاپ لیبل از روش افست استفاده گردد. در این روش، چاپ لیبل ها با چاپگرهای پیشرفته انجام می گردد. به همین علت کیفیت و خروجی کارها بسیار بالا است. برترین و کاربردی ترین روش چاپ لیبل چاپ دیجیتال است. این روش چاپی برای چاپ در تعداد کمتر از 1000 عدد گزینه بسیار عالی است. با این روش می توان طرح های بسیار متنوعی را روی برچسب ها چاپ کرد.

مرکز چاپ لیبل در تهران

همان طور که گفته شد برای چاپ لیبل ها با کیفیت بالا باید از روش چاپ دیجیتال استفاده گردد. خدمات مراکز چاپ مختلف باهم یکسان نیست به همین علت اگر در پی یک مرکز چاپ خوب در تهران هستید می توانید به سایت سانترال چاپ مراجعه کنید. در این مرکز می توانید کلیه خدمات چاپ از جمله چاپ لیبل، تراکت، بروشور، کاتالوگ و.. را دریافت کنید. چاپ دیجیتال سانترال چاپ یکی از برترین روش های چاپی برای چاپ انواع لیبل، تراکت، کاتالوگ، بروشور و... است.

سخن خاتمهی

به طور کلی می توانیم بگوییم که لیبل ها یکی از محصولات چاپی پرکاربرد هستند که از آنها برای معرفی محصولات مختلف استفاده می گردد. شرکت های فراوریی به یاری برچسب ها می توانند محصولات خود را بهتر و راحت تر به مشتریان معرفی نمایند. علاوه بر این استفاده از این برچسب ها تأثیر زیادی بر روی فروش محصولات مختلف دارد. به همین علت امروزه بیشتر شرکت های فراوری نمایند از لیبل های با کیفیت برای معرفی محصولات خود استفاده می نمایند. محصولات بدون برچسب فاقد اعتبار هستند و افراد کمی آنها را خریداری می نمایند. طراحی و چاپ حرفه ای لیبل ها می تواند به شرکت ها یاری کند که محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند.

منبع: همشهری آنلاین

به "راهنمای چاپ دیجیتال لیبل (برچسب)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای چاپ دیجیتال لیبل (برچسب)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید