راهکارهایی برای توسعه پایدار مقاصد گردشگری غذا

به گزارش همیار مشاوره، ایسنا/ این خبر پیرامون راهکارهایی برای توسعه پایدار مقاصد گردشگری غذا برای شما نوشته شده است.

راهکارهایی برای توسعه پایدار مقاصد گردشگری غذا

گردشگران امروزی نسبت به مسافران 20 سال گذشته با فرهنگ های بیشتری آشنا و در پی تجربیات نو بعلاوه نگران محیط زیست، علاقمند به شرکت در سبک زندگی سالم و تجربه فرهنگ اصیل محلی در هنگام سفر هستند. نتایج تحقیقات نشان داده است که غذا برای ارتباط افراد با زمین، میراث و مردم در یک مقصد مفید است. گردشگری غذا با ترکیب غذا و نوشیدنی محلی در سفر طعم واقعی مکان را به افراد محلی و بازدیدنمایندگان ارائه می دهد و در عین حال به اقتصاد پایدار و توسعه مالی محلی یاری می نماید.

افراد در سفر ممکن است خرید ننمایند و یا فعالیت ورزشی نداشته باشند اما همه غذا می خورند پس هر مسافری در مقطعی در گردشگری غذایی شرکت می نماید و تجارب گردشگری می تواند در رونق این بازار موثر باشد. محققان بعضی از راهکارهایی برای توسعه پایدار مقاصد گردشگری غذا را ارائه نموده اند که در ذیل به آنها اشاره شده است:

پذیرفتن تغییر الگو

با افزایش آگاهی درباره افزایش فرایند گردشگری، ردپای کربن مسافران و تاثیر گردشگری بر جوامع محلی یک تغییر الگو به سمت موفقیت یک مقصد اتفاق افتاده است. تعریف نو موفقیت این است که ارزیابی کیفی بر کمی تاثیر دارد. بازاریابان مقصد این تغییر را باید بپذیرند و روینمودهای گردشگری ارائه دهند که برای کل مقصد ازجمله مشاغل، ساکنان و سایر ذی نفعان ارزش ایجاد کند.

یک گام جلوتر بودن

گردشگری غذا بطور مداوم در حال تحول و تغییر است. بازاریابان مقصد باید با سلیقه گردشگران سازگار باشند و پیشنهادات فعلی را آنالیز نمایند و در صورت لزوم، محصولات فعلی را به روز یا با محصولات نو جایگزین نمایند تا به جذب مسافران دوستدار غذا به روشی کارآمد و پایدار ادامه دهند. آینده مانند حال نخواهد بود پس بخشی از راهکار و نه بخشی از مشکل باشید و برای انجام تجارت متفاوت آماده شوید.

احترام به محیط زیست

کیفیت و کمیت فراوری موادغذایی و فعالیت های مرتبط با آن بر محیط و مقصد تاثیر می گذارد. با تشویق و حمایت از شیوه های مثبت، مدور، سبز و آبی مرتبط با اقتصاد به شکوفایی پایدار محیط زیست مقصد خود یاری خواهید کرد. این موارد در ایجاد مشاغل نو و سایر مزایا نیز یاری نماینده خواهد بود.

اولویت بندی منابع محلی و ساکنان

استفاده از محصولات محلی از اقتصاد محلی منطقه حمایت می نماید و پایداری ایجاد خواهد نمود زیرا بطور کلی، شرکت های کوچکتر از تنوع کشاورزی حمایت و به کاهش ردپای کربن یاری می نمایند. کشاورزان محلی، مشاغل، تعاونی ها و گروه های اجتماعی را برای تقویت پیشنهادات مقصد و کاهش کالاهای وارداتی در نظر بگیرید. فعالیت های مرتبط با غذا مانند جشنواره های غذا و بازارهای کشاورزان را همواره با تمرکز محلی به نمایش بگذارید تا روابط بین تامین نمایندگان و مصرف نمایندگان را تقویت کنید.

برگزاری مراسم جشنهای فرهنگی

توسعه پایدار شامل ملاحظات اجتماعی و فرهنگی است. هویت و میراث آشپزی منطقه خود را جشن بگیرید و تبلیغ کنید تا به ساخت و تقویت تصویر و اصالت مقصد خود و چیزی که مسافران عاشق غذا بسیار در پی آن هستند یاری کنید. بسیاری از سنت های کشاورزی اجدادی برای محافظت و بهینه سازی فراوری غذای منطقه، کاهش تهدیدات و اثرات زیست محیطی بهینه شده اند.

ارتباط با ذی نفعان

برای مثال بعضی از تغییرات مانند افزایش جزر و مد می تواند مانعی برای اقامت گردشگران در یک منطقه باشد و بعید است که یک تجربه خوراکی بتواند بازدیدنمایندگان را ترغیب به ماندن کند و برای تاثیر مالی و مزایای اجتماعی و فرهنگی بیشتر باید با ذی نفعان و گروه های مختلف، همکاری کنید تا موارد پیشنهادی بیشتری در زمینه آشپزی ارائه کنید.

تمرکز بر روی خواسته های بازدیدنمایندگان

محصولات خود را با در نظرگرفتن مسافران طراحی کنید. درک بازار گردشگری موجود برای منطقه لازم است. اگر این را بدانید می توانید فعالیت های تکمیلی برای برآوردن نیازها و خواسته های بازدیدنمایندگان و افراد محلی را ایجاد کنید.

سالانه نه فصلی

فعالیت هایی را توسعه دهید که مناسب تمام سال و نه فقط بازدیدنمایندگان فصلی باشد. به عنوان مثال، یک پیست اسکی می تواند بر روی جستجوی غذا، آموزش آشپزی، کلاس های تغذیه و ناهار خوری در ماههای تابستان تمرکز کند. از فصول مختلف برای تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود به عنوان پوششی در برابر رکود به هر دلیلی در زمانهای دیگر سال بهره ببرید.

شناسایی مصرف نمایندگان امروزی

عاشقان غذا همه مثل هم نیستند و به دلیل هایی ازجمله آلرژی های غذایی، ترجیحات غذایی و موارد دیگر در حال تغییر هستند پس باید کاربران امروز را برای رونق بازار گردشگری شناسایی کرد و با اطمینان از اینکه کمپین و شیوه های بازاریابی، منعکس نماینده تنوع، برابری و شمول است، مقصد نسبت به دسترسی بیشتر، قصد خرید یا بازدید بالاتر و وفاداری مجدد بازدیدنماینده سود خواهد برد.

تحول در زنجیره ارزش گردشگری

مهم است که برای آنالیز، نقشه برداری و تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش فعلی گردشگری مقصد، شناسایی فعالیت ها، محصولات، خدمات و روابط بین بخش ها برای شناسایی فرصت ها برای توسعه پایدار وقت بگذارید سپس اهداف، اقدامات و نقشه راه مشخصی را برای همه ذی نفعان اجرا کنید تا در راستای آن کوشش نمایند.

منبع: همگردی

به "راهکارهایی برای توسعه پایدار مقاصد گردشگری غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای توسعه پایدار مقاصد گردشگری غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید