راه اندازی سیستم هوشمند و شبانه روزی دوچرخه عمومی در مشهد

به گزارش همیار مشاوره، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح جدید دوچرخه همگانی، شهروند با حداقل مدرک شناسایی، سپرده جزئی و به وسیله اپلیکیشن که طراحی شده است، دوچرخه را تحویل می گیرد. سیستم دوچرخه همگانی، شبانه روزی و هوشمند است.

راه اندازی سیستم هوشمند و شبانه روزی دوچرخه عمومی در مشهد

مجتبی بهاروند در گفت وگو با خبرنگار همیار مشاوره، اظهار کرد: پیمان کار قبلی ایستگاه های دوچرخه مشهد، طبق تعهد خود باید 150 ایستگاه را در سطح شهر راه اندازی می کرد اما تنها کمتر از 100 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موارد تعهد، به روزرسانی مدام دوچرخه های ایستگاه بود که دوچرخه های موجود در ایستگاه ها سال هاست که فرسوده هستند. به روزرسانی سامانه دوچرخه نیز یکی دیگر از موارد تعهد است اما این پیمان کار تنها به تابلوهای تبلیغاتی و ایستگاه های دوچرخه اکتفا نموده بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این ایستگاه ها عملا فلسفه دوچرخه همگانی یا اشتراکی را برای شهروندان نداشتند، اعلام کرد: این پیمان کار شرایط سختی را برای دریافت دوچرخه گذاشته بود و دوچرخه های ایستگاه قدیمی و فرسوده بودند. در این ایستگاه ها، حتی تلمبه دوچرخه نیز وجود نداشت. به طور کلی عملا این ایستگاه ها از رده خارج شده بود و هیچ دوچرخه سوار زردرنگی در سطح شهر نبود.

بهاروند ادامه داد: مجموعه شهرداری تذکر و اخطارهایی به این پیمان کار داده بود اما متاسفانه تعهدها انجام نشد. شهروندان تقاضای ایستگاه دوچرخه همگانی را از ما داشتند که این مسائل موجب شد تا مجموعه شهرداری قرارداد خود را با پیمان کار سابق ایستگاه های دوچرخه مشهد لغو کند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری مشهد طرح جدیدی برای دوچرخه همگانی در سطح شهر دارد، شرح داد: ما قصد داریم با طرح جدیدی، تا انتها سال جاری 2 هزار دوچرخه نسل جدید، به روز و باکیفیت را با حداقل شرایط تحویل، راه اندازی کنیم. 200 دستگاه اسکوتر نیز به عنوان پایلوت برای چند راستا در نظر گرفته شده که در طرح های بعدی نیز برای راستاهای دیگر این کار گسترش پیدا می نماید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه پیمان کار جدید این طرح، شرکتی تحت مدیریت الیت است، اعلام کرد: در این طرح، شهروند با حداقل مدرک شناسایی، سپرده جزئی و به وسیله اپلیکیشن که طراحی شده است، دوچرخه را تحویل می گیرد.

بهاروند با بیان اینکه این کار در تهران نیز انجام می گردد، اعلام کرد: در این طرح احتیاج به ایستگاه های عریض و طویل نیست و شهروند تنها با واردشدن به نرم افزار و واردکردن کد، قفل دوچرخه مدنظر او باز می گردد و هرزمان و هرجایی که کارش با دوچرخه به اتمام برسد، وارد سیستم شده و دوچرخه را قفل می نماید.

وی اضافه کرد: پیمان کار این طرح، بعد از مدت زمان خاصی دوچرخه های بلااستفاده را جمع نموده و به مناطق پر استفاده می برد. این سیستم به صورت شبانه روزی انجام می گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مردم دوچرخه باکیفیتی می خواهند که حداقل سیستم فنی درست را داشته باشد. شهروندان سیستمی می خواهند که با حداقل شرایط در آن عضو شده و سهولت دسترسی را به آن داشته باشند.

بهاروند با بیان اینکه دوچرخه های این طرح، از نوع هوشمند و نسل جدید هستند و شرایط تحویل آسانی دارند، گفت: در تهران این چنین طرحی راه اندازی شده و مردم نیز از آن بسیار استقبال نموده اند. طرحی که ما قرار است راه اندازی کنیم، به روزتر و هوشمندتر از طرح تهران است. دوچرخه و سیستم های این طرح از نسل چهار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی سیستم هوشمند و شبانه روزی دوچرخه عمومی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سیستم هوشمند و شبانه روزی دوچرخه عمومی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید