زائران به این موارد پزشکی در مشاعر دقت کنند

به گزارش همیار مشاوره، طاهر درودی؛ مدیر عملیات بهداشتی درمانی حج 1403 و معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور پزشکان و متخصصان در مشاعر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همانند سال گذشته برای ارتقاع خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی در عملیات حج 1403 در مکه، مدینه و هتل هایی که زائران در آن اسکان دارند حضور دارد، اکنون با آغاز اعمال و مناسک در مشاعر مقدسه از جمله منا، عرفات و مشعر هم به زائران خدمات پزشکی ارائه می شود.

زائران به این موارد پزشکی در مشاعر دقت کنند

وی ادامه داد: تفاوت خدمات امسال نسبت به سال گذشته افزایش سطح کیفیت خدمات پزشکی است و با توجه به حضور زائران در مشاعر، همکاران مرکز پزشکی حج و زیارت در مکاتب 9 گانه به صورت 24 ساعته به شکل بیمارستانی و درمانگاهی حضور دارند و خدمات ما شامل تمامی رده های تخصصی و بخش های بستری موقت، اکو، آزمایشگاه، پرستاری، گچ گیری ، بخیه و... است.

مدیر عملیات بهداشتی درمانی حج 1403 با اشاره به اینکه به زائران اهل سنت هم که روز ترویه به منا رفتند خدمات ارائه شد، افزود: تا آخرین زائری که در عرفات حضور داشته باشد، درمانگاه های مرکز پزشکی حج بیمار پذیرش خواهند کرد. همچنین درمانگاه و بیمارستان منا هم تا سرانجام روز 12 ذی الحجه برپا است.

وی با اشاره به چند توصیه پزشکی به زائران بیت الله الحرام اظهار کرد: در چند سال آینده مهمترین مشکل زائران ما گرما زدگی خواهد بود بنابراین کهنسالان باید بر اساس برنامه خود داروهایشان را در این چند روز مصرف کنند و از قرارگیری در معرض مستقیم نور آفتاب بپرهیزند.

مدیر عملیات بهداشتی درمانی حج 1403 ادامه داد: زائران بعد از خارج شدن از احرام تا سرانجام روز 12 از لباس خنک نخی سفید و پس از تکمیل اعمال و مناسک آقایان از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنند. با توجه به شرایط موجود توصیه می کنیم زائران از جبل الرحمه بالا نروند مبادا در اجرای مناسک اعمالشان دچار اخلال شود و آب و مایعات مصرف کنند و اگر با مشکل یا ناخوشی روبرو شدند به مرکز پزشکی مراجعه کنند.

منبع: گردشبان

به "زائران به این موارد پزشکی در مشاعر دقت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائران به این موارد پزشکی در مشاعر دقت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید