ساخت فروشگاه آنلاین؛ ابزارها و تکنیک ها

به گزارش همیار مشاوره، فرقی نمی کند که هدف شما از ساخت فروشگاه اینترنتی چه باشد؛ در هر حال اگر می خواهید با هزینه پایین و در کمترین زمان ممکن صاحب فروشگاه خودتان باشید با ما همراه باشید تا ساده ترین ابزار و تکنیک را برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای آنالیز کنیم.

ساخت فروشگاه آنلاین؛ ابزارها و تکنیک ها

چه محصولاتی برای فروش دارید؟

اولین سؤالی که باید قبل از انتخاب تکنیک ساخت فروشگاه در نظر بگیرید، محصولات قابل ارائه شما است. اینکه قرار است چه اندازه محصولی را در سایت فروشگاهی داشته باشید و مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند.

مثلاً یک فروشگاه گیره و کش مو، عمده مشتریانش خانم ها هستند. اما فروشگاه لاستیک و تجهیزات خودرو بیشتر مشتریانش آقایان هستند. حالا اگر فروشگاه خودرو فقط لاستیک کامیون بفروشد، فقط با راننده خودروهای سنگین سروکار دارد.

بر این اساس آنالیز کنید که کدام سایت ها رقبای شما محسوب می شوند و سایت رقبا چه ویژگی هایی دارد. با این کار راحت تر می توانید یک سایت فروشگاهی بهینه بسازید.

ابزارها و تکنیک های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه های زیادی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی وجود دارد؛ اما اگر دنبال آموزش درست کردن فروشگاه اینترنتی حرفه ای هستید، استفاده از فروشگاه ساز را به شما پیشنهاد می کنیم. بدون اینکه احتیاج به شرکت در دوره های طراحی سایت داشته باشید، می توانید خیلی راحت سایت فروشگاهی بسازید.

مهم ترین ویژگی فروشگاه سازها، امکان ساخت فروشگاه رایگان در تست 7 روزه آن است. یعنی تا 7 روز بعد از ثبت نام در سایت، می توانید به صورت رایگان از امکانات فروشگاه ساز بهره ببرید و سایت بسازید.

بعد از 7 روز اگر از امکانات سایت راضی بودید، هزینه اشتراک سالانه آن را پرداخت می کنید. پیشنهاد منصفانه ای است نه؟

برای ساخت سایت در فروشگاه ساز باید چه مسیری را طی کنیم؟

از آنجایی که همه افراد دنبال ابزارهای رایگان ساخت سایت هستند؛ پس چه بهتر که مسیر ساخت سایت در یکی از این ابزارها را آموزش دهیم. اگر بخواهید سایتی را به وسیله یک فروشگاه ساز ایرانی بسازید، چنین مسیری پیش روی شما است:

1- در سایت ثبت نام می کنید

اولین قدم شما برای ساخت سایت فروشگاهی، ثبت نام در پلتفرم سایت سازی مثل portal است. تنها چیزی که برای ثبت نام احتیاج دارید، وارد کردن شماره همراه، نام و نام خانوادگی و پاسخ دادن به چند سؤال کوتاه است. بعد از آن به ثانیه نمی کشد که سایت شما آماده تحویل است.

2- قالب فروشگاه را انتخاب می کنید

در قدم بعدی باید از صفحه قالب های سایت یک قالب فروشگاهی انتخاب کنید. در اصل ویترینی برای سایتتان انتخاب کنید که در ادامه بتوانید محصولات را در آن قرار دهید. البته هر زمان که دوست داشته باشید می توانید قالب سایت را تغییر دهید.

در زمان تغییر قالب، تمام اطلاعات و محصولات وارد شده شما در سایت باقی می ماند فقط ظاهر سایت تغییر می نماید.

3- محصولات را در سایت وارد می کنید

حالا باید برای فروشگاه اینترنتی خودتان دسته بندی انتخاب کنید. مثلاً اگر یک سایت فروشگاهی عطر و ادکلن دارید، این دسته بندی می توانید برای شما مناسب باشد:

  • عطر زنانه
  • عطر مردانه
  • عطر کوچک
  • اسپری بدن

در قدم بعدی از محصولات فروشگاهتان عکاسی کنید و مشخصات هر یک را یادداشت کنید. برای هر محصول یک صفحه جداگانه بسازید و نام، تصاویر، قیمت و مشخصات ظاهری هر کالا را در یک صفحه قرار دهید.

حواستان به تغییرات ظاهری سایت و اضافه کردن اطلاعات صفحات باشد. مثلاً صفحه تماس با ما، درباره ما و بخش وبلاگ احتیاج به محتوا دارد. از طرف دیگر باید تصاویر اسلایدرها را به صورت دستی تغییر دهید.

4- فروشگاه اینترنتی را فعال می کنید

احتمالاً وارد کردن محصولات و تغییرات ظاهری سایت یک هفته ای از شما زمان بگیرد. در طول این یک هفته وقت داشتید که پنل مدیریت پرتال را بالا پایین کنید و با ویژگی های آن آشنا شوید.

بعد از یک هفته اگر دلتان خواست فروشگاهی که با این پلتفرم ها ساخته اید را توسعه دهید و نگه دارید کافی است سری به صفحه تعرفه ها بزنید و یک اشتراک تهیه کنید.

البته چه در زمان تست و چه در زمان خرید اشتراک سالانه، می توانید به وسیله تیکت، چت آنلاین و تماس تلفنی با بخش پشتیبانی ارتباط داشته باشید. حتی در روزهای تعطیل هم می توانید مسائل و سؤالات خودتان را از کارشناسان فنی بپرسید.

یک پیشنهاد: بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برای افزایش فروش می توانید از موتورهای جستجویی مثل ترب و ایمالز یاری بگیرید. به این صورت که لینک خرید محصولات را در سایت ترب قرار می دهید. هر کاربری که کالای فروشگاه شما را جستجو نموده باشد، می تواند نام فروشگاه شما را ببیند و بسته به قیمت از فروشگاه شما خرید کند.

زودتر دست به کار شوید!

این مسئله که بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر فروش خواهید داشت یا اصلاً می توانید یک فروشگاه پیروز داشته باشید، کاملاً به خود شما بستگی دارد. در این بخش سعی کردیم راه حلی آسان و سریعی برای ساخت فروشگاه به شما معرفی کنیم.

منبع: مجله شنبه

به "ساخت فروشگاه آنلاین؛ ابزارها و تکنیک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت فروشگاه آنلاین؛ ابزارها و تکنیک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید