ساعت جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

به گزارش همیار مشاوره، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند مالی و پرامکانات از دو برند چینی جی تب و میبرو می پردازیم؛ ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1. دو ساعت هوشمندی که اگر چه قیمت آن ها در بازار گجت های هوشمند بسیار نزدیک به یک دیگر است، اما یک سری تفاوت ها در ویژگی های قابل ارائه دارند که شاید دانستن آن ها به شما در انتخاب مناسب ترین گزینه خرید بین این دو ساعت هوشمند کمک کند. بنابراین اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مالی از برندهای باکیفیت بازار را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ساعت جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

مشخصات کلی ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1 در یک نگاه

جی تب، یک برند چینی فعال در حوزه تولید لوازم جانبی هوشمند است که کار خود را در سال 2007 آغاز کرده و چند سالی می شود که در حوزه تولید گجت های پوشیدنی مشغول فعالیت است. یکی از محصولات خوب این برند چینی ساعت هوشمند جی تب GT7 است که با قابلیت های متنوع و قیمت مالی اش توانسته بسیاری از کاربران را وادار به خرید آن کند و در بازار ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد.

در سوی مقابل باید به برند میبرو و محصول جدیدش یعنی ساعت هوشمند T1 اشاره کنیم که پس از عرضه موفقیت آمیز دو ساعت هوشمند میبرو لایت و میبرو لایت 2 روانه بازار شده و توانسته رضایت کاربران زیادی را از آن خود کند. در ادامه نگاهی به جدول مشخصات فنی این دو گجت پوشیدنی مالی خواهیم پرداخت تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندجی تب GT7میبرو T1
وزن و ابعاد45.9 در 37.1 در 11.35 میلی متر - 40 گرم (بدون بند)43.5 در 35 در 11.3 میلی متر - 51 گرم (به همراه بند)
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختبدنه ترکیبی از فلز و پلاستیک - بند سیلیکونی - بدنه دایره ای شکلبدنه مستطیلی از جنس فلز و پلاستیک - بند سیلیکونی
نوع و میزان نمایشگرنمایشگر با ابعاد 1.43 اینچ از جنس AMOLEDنمایشگر 1.6 اینچی از جنس AMOLED
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 466 در 466 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز- تراکم پیکسلی 240 پیکسل بر اینچ - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)- پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (Always On display)

رزولوشن 360 در 320 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - وضوح تصویر HD - مجهز به شیشه منحنی 2.5 بعدی - تراکم پیکسلی 301 پیکسل بر اینچ - پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (Always On display)

سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 و بالاتر و iOS نسخه 8.0 و بالاتر

- مجهز به 128 مگابایت حافظه داخلی

سیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5. و بالاتر و iOS نسخه 10.0 و بالاتر - بدون حافظه داخلی و رم
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکربلهدارد
GPSنداردندارد
باتریباتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 300 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاشتاب سنج، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.1بلوتوث نسخه 5.0
ضد آب بودنبله - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)بله - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 2 اتمسفر (عمق 20 متری)
میزان شاژردهی باتریتا 7 روز (استفاده عادی) - تا 15 روز (فقط نمایش ساعت)تا 7 روز (استفاده عادی) - تا 45 روز (فقط نمایش ساعت)
رنگ های قابل عرضهمشکی و نقره ای مشکی
پیام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیام های متنی
مکالمهدارددارد
سایر قابلیت ها پشتیبانی از 7 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، میزان گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، پایش احساسات، پایش شرایط سلامت بانوان، برنامه تمرین تنفس، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت، کنترل موسیقیپشتیبانی از 20 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، میزان گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، دارای میکروفون، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، کنترل موسیقی، پشتیبانی از 15 زبان مختلف

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ طراحی و کیفیت ساخت

در مقایسه طراحی ساعت هوشمند جی تب GT7 و میبرو T1، در نگاه اول، تفاوت های زیادی بین این دو دستگاه قابل مشاهده است. اما با این حال، بین این دو ساعت هوشمند شباهت هایی نیز وجود دارد که در ادامه به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

بارزترین تفاوت بین این دو ساعت هوشمند مالی به تفاوت در طراحی فریم آن ها مربوط می شود. همانطور که کاملاً واضح است، جی تب برای گجت پوشیدنی خوش قیمت خود از یک فریم دایره ای شکل بهره برده که حس و حال یک ساعت هوشمند کلاسیک را به خوبی به همراه المان های طراحی مینیمالی اش در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربرانی که علاقه زیادی به ساعت های مچی نوسالژیک دارند، احتمالا طراحی این ساعت هوشمند را نیز می پسندند. این ساعت هوشمند جی تب حاشیه های نمایشگر مناسبی دارد؛ نه خیلی زیاد است که بیشتر پنل جلویی ساعت را به خود اختصاص دهد و نه خیلی نازک است که بتوان از آن به عنوان یک ساعت هوشمند فول اسکرین یاد کرد. این حاشیه نمایشگر برای یک ساعت هوشمند در این رنج قیمتی کاملاً منطقی و مناسب است. این ساعت به راحتی روی مچ دست قرار می گیرد و موجب خستگی یا ایجاد حس ناخوشایند در استفاده طولانی مدت نخواهد شد.

در طرف مقابل این مقایسه، باید به طراحی مربعی شکل ساعت هوشمند میبرو T1 اشاره کنیم که المان های یک ساعت هوشمند مدرن و اسپرت را در خود جای داده و حاشیه های تقریباً بیشتری نسبت به ساعت جی تب (به ویژه در بخش پایینی نمایشگر) دارد که البته برای یک ساعت هوشمند مالی کاملاً طبیعی و عادی است. فریم این ساعت کاملاً ساده است و بند آن به طور مستقیم به بدنه ساعت متصل شده است. اما این سادگی ظاهری با ویژگی های پیشرفته ای که ساعت میبرو از آن بهره می برد، ترکیب مجذوب کنندهی را ایجاد کرده است. همچنین نباید لبه های خمیده نمایشگر این ساعت هوشمند میبرو را از قلم بیندازیم که زاویه دید بهتری را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

از لحاظ وزنی، ساعت هوشمند میبرو T1 حدود 50 گرم وزن دارد و با در نظر گرفتن بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن ساعت هوشمند جی تب به حدود 40 گرم می رسد و همین موضوع سبب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت از ساعت هیچ مسئله ای نداشته باشند. درون جعبه ساعت میبرو و جی تب هر کدام یک بند سیلیکونی قرار گرفته است که کیفیت بسیار خوبی دارند، وزن آن ها سبک است، بسیار انعطاف پذیر هستند و از همه مهم تر اینکه خاصیت ضدقارچی و آنتی باکتریالی دارند و به هیچ عنوان برای پوست دست کاربران ایجاد حساسیت نخواهند کرد. علی رغم اینکه هر دوی این ساعت های هوشمند در رده بندی گجت های مالی قرار دارند، اما از لحاظ کیفیت ساخت بسیار بالاتر از این رده هستند.

نکته جالب اینجاست که هر دو برند برای تولید گجت پوشیدنی مالی خود از بدنه های با ترکیبی از فلز و پلاستیک استفاده کرده اند؛ از آنجایی که وزن ساعت میبرو بیشتر است، بنابراین احتمال می دهیم که بدنه این ساعت مقاومت بیشتری در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها داشته باشد، اما این به این معنی نیست که بدنه ساعت هوشمند جی تب مقاومت خاصی ندارد. هر دوی این ساعت های هوشمند بدنه ای با ساختار مات دارند که از لحاظ بصری نسبت به بدنه های براق از مجذوب کنندهیت کمتری بهره می برند، اما در عوض یک سری مسائل بدنه های براق نظیر بر جای ماندن لکه های چربی و اثر انگشت را نخواهند داشت. البته این موضوع تا حد بسیار زیادی به سلیقه کاربران بستگی دارد.

روی بدنه ساعت هوشمند جی تب GT7 دو دکمه در بخش بالایی و پایینی در نظر گرفته شده که یکی از آن ها دکمه چرخان است که از طریق آن می توانید در محیط کاربری ساعت به اسکرول بپردازید و دیگری یک دکمه ثابت است که از طریق آن می توانید مستقیماً به منوی اصلی دسترسی پیدا کنید. اما در فریم جانبی ساعت میبرو T1، یک دکمه قابل چرخش در نظر گرفته شده که علاوه بر تغییر واچ فیس ساعت، قابلیت انجام عملکردهای متنوع دیگری را نیز داراست. این عملکردها شامل روشن کردن نمایشگر و انجام تنظیمات مختلفی مانند تنظیمات ارتباطی و صوتی هستند. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که بندهای هر دو ساعت هوشمند قابلیت تعویض دارند و کاربران می توانند مطابق با سلیقه خود بند مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند جی تب و میبرو در فریم جانبی خود از از اسپیکر و میکروفون بهره می برد تا کاربران با استفاده از آن ها، امکان مکالمه مستقیم و گوش دادن به موسیقی را داشته باشند. ساعت هوشمند میبرو T1 از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می کند و این در حالی است که کننده هایلو از بلوتوث نسخه جدیدتر 5.1 برای این کار بهره می برد و خیلی سریع تر یک اتصال پایدار را با گوشی هوشمند شما ایجاد می کند. در مجموع، طراحی هر دوی این ساعت های هوشمند بسیار بالاتر از ساعت های مالی است و کاربران حس و حال خوبی با استفاده از آن ها خواهند داشت.

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ نمایشگر و ویژگی های آن

برای انتخاب بین نمایشگر ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1، باید ابتدا اولویت های خود را مشخص کنید، چرا که صفحه نمایش این دو ساعت هوشمند، از جنبه های مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر در هنگام خرید یک ساعت هوشمند بزرگ تر بودن میزان نمایشگر آن را به وضوح قابل ارائه اش ترجیح می دهید، در این صورت باید ساعت هوشمند میبرو T1 را برای خود در نظر بگیرید. این گجت پوشیدنی مجهز به نمایشگر 1.6 اینچی از جنس AMOLED است که نسبت به میزان 1.43 اینچی نمایشگر ساعت هوشمند جی تب GT7 محتواهای تصویری بیشتری را برای شما به نمایش می گذارد. اما اگر کیفیت و رزولوشن تصویر یک ساعت برای شما در هنگام خرید اهمیت بیشتری دارد، جی تب GT7 برای شما گزینه بهتری خواهد بود. چرا که این ساعت هوشمند از رزولوشن تصویر 466 در 466 پیکسل پشتیبانی می کند که نسبت به وضوح 360 در 320 پیکسل میبرو کیفیت بالاتری دارد.

به غیر از این موارد، هر دوی این ساعت های هوشمند از لبه های خمیده (2.5D) بهره می برند و تقریباً از تمامی زوایا می توان محتواهای نشان داده شده آن را تماشا کرد. همچنین هر دوی این ساعت ها از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می کنند و اسکرول روانی به کاربران ارائه می دهند. به لطف پشتیبانی از نمایشگر AMOLED، قابلیت محبوب نمایشگر همیشه روشن نیز در هر دو ساعت در دسترس خواهد بود.

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری

تفاوت های این دو ساعت هوشمند مالی در بخش ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری نیز ادامه پیدا می کند. ساعت هوشمند جی تب GT7 با گوشی های اندرویدی 5.0 یا بالاتر و iOS 8.0 یا بالاتر سازگاری دارد، اما میبرو T1 به گوشی هایی اندروید 5.0 به بالا و iOS نسخه 10.0 به بالا متصل می شود. همچنین به جهت اتصال این ساعت ها به گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS، کاربران باید اپلیکیشن های مختلفی را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند.

اپلیکیشن Mibro Fit برای کاربران ساعت میبرو T1 در نظر گرفته شده که با رابط کاربری بسیار خوب و یوزفرندلی اش، به کاربران این امکان را می دهد که بخش های مختلف ساعت خود را شخصی سازی کنند. این اپلیکیشن، طیف گسترده ای از واچ فیس های مختلف را به کاربران ارائه می دهد و این امکان را به آن ها می دهد که به سلیقه خود، ساعت هوشمند خود را تنظیم کنند. در مورد ساعت هوشمند جی تب GT7، باید به اپلیکیشن DaoFit اشاره کرد که به کاربران این ساعت هوشمند، امکان ارتباط با گوشی هوشمند خود را می دهد. این اپلیکیشن، ویژگی های مناسبی را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد، اما به پای ویژگی های اپلیکیشن میبرو نمی رسد. با این حال، محیط کاربری این اپلیکیشن روان و کاربرپسند است و این احتمال وجود دارد که در به روزرسانی های آینده، ویژگی های مجذوب کننده تری به آن اضافه شود.

خوشبختانه هر دو ساعت میبرو و جی تب به طور کامل از زبان فارسی در سیستم عامل و نمایش پیام ها بدون به هم ریختگی فونت ها پشتیبانی می کنند تا دغدغه ای از این بابت برای استفاده کاربران نداشته باشند. علاوه بر این، جی تب GT7 از 128 مگابایت حافظه داخلی نیز بهره می برد که شما می توانید تعدادی از آهنگ های خود را درون حافظه ساعت بریزید و به آن ها گوش کنید. هیچ کدام یک از این ساعت های هوشمند از GPS بهره نمی برند که برای محصولات مالی، امری منطقی و به جا خواهد بود.

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ ویژگی های سلامتی و ورزشی

گجت های پوشیدنی با قیمت مالی، نمی توانند قابلیت های سلامتی و ورزشی کاملی را فراهم کنند، اما ساعت هوشمند جی تب GT7 در برابر میبرو T1، از نظر ویژگی های سلامتی در یک سطح قرار دارند و امکانات بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهند.

هر دو ساعت هوشمند جی تب GT7 و میبرو T1، از حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) بهره می برند و در صورت وجود هرگونه مشکل در ضربان قلب، به طور اتوماتیک کاربر را آگاه می کنند. همچنین، این دو ساعت هوشمند توانایی بررسی کیفیت خواب کاربر را نیز دارند که از اهمیت بسیاری برخوردار است. قابلیت پایش استرس نیز به عنوان یک ویژگی کارآمد دیگر در این دو ساعت هوشمند به شمار می رود. این ویژگی به کاربران در صورت زیاد بودن استرس، شیوه های بسیار خوبی را برای مدیریت و کاهش استرس ارائه می دهد. ساعت هوشمند جی تب GT7 از شتاب سنج نیز بهره می برد که ساعت میبرو فاقد آن است.

در زمینه ویژگی های ورزشی کفه ترازو به سمت ساعت هوشمند میبرو سنگینی می کند. این ساعت قادر به پشتیبانی 20 حالت ورزشی مختلف است که شامل دویدن در فضای باز، تردمیل، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری داخل سالن، پیاده روی در فضای باز، بسکتبال، فوتبال، بدمینتون، کوهنوردی، الیپتیکال، تنیس و یوگا می شود. این در حالی است که ساعت جی تب GT7 قابلیت پشتیبانی از تنها 7 حالت ورزشی مانند پیاده روی و دویدن را دارد و میزان کالری مصرف شده را نیز به طور دقیق نیز محاسبه می کند.

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ ویژگی ضد آب بودن

خوشبختانه، هر دو ساعت هوشمند میبرو T1 در مقابل جی تب GT7 ضد آب هستند. کننده میبرو در برابر نفوذ آب تا فشار 2 اتمسفر (عمق 20 متری) می تواند دوام بیاورد و این در حالی است که گجت پوشیدنی جی تب از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه) پشتیبانی می کند. البته توصیه می کنیم که از ساعت جی تب GT7 برای انجام ورزش های آبی مانند شنا استفاده نکنید، اما برای استحمام و شست وشوی دست ها ایرادی نخواهد داشت.

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ شارژدهی، ساعت هوشمند میبرو T1 به لطف باتری پرظرفیت تری که دارد، به مدت طولانی تری می تواند کاربران را در انجام دادن کارهایشان همراهی کند. این ساعت مجهز به یک باتری 350 میلی آمپر ساعتی است که در استفاده معمولی 7 روز شارژدهی خواهد داشت. اگر از این گجت پوشیدنی صرفا برای چک کردن زمان استفاده شود، می تواند تا 45 روز بدون هیچ مسئله ای دوام بیاورد. در سوی مقابل، باید به باتری 300 میلی آمپر ساعتی جی تب GT7 اشاره کنیم که در حالت استفاده عادی شارژدهی 7 روزه خواهد داشت و در حالت استندبای نیز تا 15 روز برای شما دوام خواهد آورد. فول شارژ شدن کامل هر دو ساعت هوشمند نیز به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.

ساعت هوشمند جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت جی تب GT7

  • نمایشگر AMOLED
  • داشتن حافظه داخلی
  • داشتن قابلیت مکالمه
  • شارژدهی مناسب
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ضد آب

نکات منفی جی تب GT7

  • داشتن حالت های ورزشی بسیار کم
  • نداشتن GPS

نکات مثبت میبرو T1

  • نمایشگر AMOLED
  • ضد آب
  • قابلیت مکالمه
  • شارژدهی مناسب
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نکات منفی میبرو T1

  • نداشتن GPS
  • پشتیبانی از تنها 20 حالت ورزشی

در مجموع، این دو ساعت هوشمند مالی به جز طراحی متفاوت ویژگی های فنی تقریباً یکسانی با یک دیگر دارند. اگر ورزشکار هستید، ساعت میبرو T1 انتخاب بهتری برای شماست، در غیر این صورت می توانید روی ویژگی های مناسب ساعت جی تب نیز حساب باز کنید.

منبع: techxreviews

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساعت جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت جی تب GT7 در مقابل میبرو T1؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید