سردرگمی ستاره ها ادامه دارد؛ ضعف و قوت های پرسپولیس مدل 22

به گزارش همیار مشاوره، پرسپولیس فصل نو در 3 بازی اخیر نشان داده که هنوز برای تبدیل شدن به یک تیم گردن کلفت، منظبت و البته مدعی راه زیادی در پیش دارد و باید طرفداران صبورانه از تیم حمایت نمایند.

سردرگمی ستاره ها ادامه دارد؛ ضعف و قوت های پرسپولیس مدل 22

یحیی گل محمدی بعد از اینکه با فشار طرفداران پرسپولیس مجبور شد، برای فصل تازه دستیارانش را عوض کند، با یاری های تمام خارجی در دو هفته ابتدای لیگ بیست و دوم تنها 2 مساوی نصیبش شده بود. با وجود عملکرد مثبت و راضی نماینده ای که باشگاه در جابجایی داشت، اما طرفداران انتظار داشتند، این تیم بتواند فصل را با قدرت بیشتری شروع کند و در واقع برای مدعیان خط و نشان بکشد. با این حال این اتفاق نیفتاد و سرخپوشان در اصفهان مقابل ذوب آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند آن هم در حالی که تیم حریف تقریبا یک نیمه را 10 نفره بود.

*نگرانی طرفداران از بازی اول، بیشتر به این علت بود که تیمی مثل پرسپولیس با آن همه ستاره نتوانسته به یک تیم ده نفره گل بزند و حتی در ایجاد موقعیت عملکرد خوبی داشته باشد. اما وقتی در بازی دوم مقابل فولاد، آنها نتوانستند از امتیاز میزبانی خود بهره ببرند و به 3 امتیاز برسند، کم کم ناامیدی سراغ طرفداران آمد و بیش از پیش نگران شدند. چرا که خواسته به حق آنها این است که این تیم با داشتن بازیکنان خلاقی چون سعید صادقی، سروش رفیعی و مهدی ترابی نباید در ایجاد موقعیت گل این قدر ضعف داشته باشد. 3 بازیکنی که سال قبل روی هم رفته خالق بیش از 30 پاس گل بوده اند.

*پرسپولیس در سومین گام عصر دیروز میهمان آلومینیوم اراک بود. این تیم که در دو میزبانی قبلی پیروز شده بود، سرخپوشان را با شکست بدرقه کند، در این شرایط سخت که آنها برای رهایی از تساوی، به برد احتیاج داشتند، حریف آسانی به شمار نمی آمد. اما پرسپولیسی ها با نمایشی تقریبا خوب توانستند گربه سیاه شان را در اراک شکست دهند و با دست پر به تهران برگردند.

*در کنار اولین برد فصل اما این 3 امتیاز شیرینی های دیگری هم برای آنها به همراه داشت. بالاخره پرسپولیس توانست در لیگ و در اراک آلومینیوم را شکست دهد. بیرانوند پیروز شد دروازه خود را حفظ کند و سومین کلین شیت را در شروع لیگ داشته باشد تا قرمزپوشان در انتها هفته سوم به تنها تیمی تبدیل شوند که توپی از دروازه آنها عبور ننموده است. این تیم توانست در اراک اولین گل فصلش را به وسیله سرلک به ثمر برساند.

*در کنار همه این اتفاقات خوب، قرار گرفتن لوکادیا در ترکیب پرسپولیس نکته قابل توجهی بود. این بازیکن با وجود اینکه از فرم بدنی مناسبی برخوردار نبود و به نظر می رسد احتیاج به زمان دارد اما نشان داد که در جایگیری ها حرفه ای است و وقتی توپ را به او می رسانند، می تواند در حفظ آن پیروز عمل کند تا بازیکنان به حمله اضافه شوند. با این حال پرسپولیسی ها برای گلزنی او نباید زیاد عجله نمایند تا لوکادیا زیر فشار این انتظارات قرار نگیرد و بتواند زودتر خودش را برساند. طرفداران ارتش سرخ خیلی امیدوارند تا با آماده شدن او، ضعف بزرگ پرسپولیس هم در خط حمله از بین برود و بتوانند راحت تر به دروازه حریفان برسند.

*خط هافبک پرسپولیس با داشتن چند بازیکن تکنیکی و خلاق اما به نظر می رسد هنوز هم در ایجاد موقعیت نتوانسته آن طور که باید خوب کار کند. یکی از مشکلاتی که این تیم از آن رنج می برد، سردرگمی و تداخل وظایف صادقی، ترابی و رفیعی است که البته در مقابل آلومینیوم کمتر به چشم آمد. انتظار می رود، گل محمدی و همکارانش خیلی زود این نقیصه را رفع نمایند. اگر مشکل توضیح وظایف و موازی کاری این ستاره های خلاق رفع گردد، خط هافبک می تواند یکی از نقاط ضعف سرخپوشان باشد و آنها را در ایجاد موقعیت های بیشتر یاری کند. ضمن اینکه در سه بازی اخیر کمترین اندازه شوت به دروازه را هافبک های پرسپولیس به نام خود ثبت نموده اند که اصلا آمار خوبی به حساب نمی آید. یکی از راه های رسیدن به گل و باز کردن گره بازی، زدن شوت به سمت دروازه حریف است. اما پرسپولیس که اتفاقا از شوتزن های خوبی در خط هافبک بهره می برد تا کنون نتوانسته از این توانش استفاده کند.

*پرسپولیس با داشتن سانترنماینده های خوبی که در جناحین دارد، باید در امر سرزنی در محوطه جریمه حریفان بیشتر کوشش کند. به نظر می رسد یکی از خریدهایی که می تواند این سانترها را به انتها برساند، حضور شیخ دیاباته در رختکن پرسپولیس است که طرفداران امید زیادی به اضافه شدن او دارند. بازیکنی که لیگ ایران را می شناسد و توانایی خود را نشان داده است.

*و در آخر تیم یحیی در فصل پیش به راحتی به حریفان موقعیت گل می داد و در عقب زمین مشکل داشت اما سال جاری با حضور بیرانوند در خط دروازه و آمدن ولسیانی توانسته این ضعف بزرگ را به برگ برنده تبدیل کند. بدون شک با اضافه شدن مرتضی پورعلی گنجی خیال پرسپولیسی ها راحت تر از قبل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سردرگمی ستاره ها ادامه دارد؛ ضعف و قوت های پرسپولیس مدل 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی ستاره ها ادامه دارد؛ ضعف و قوت های پرسپولیس مدل 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید