ماجرای کارت واکسن هوشمند چیست؟ ، بدون کارت از چه خدماتی محروم می شویم؟

به گزارش همیار مشاوره، کسانی که کارت واکسیناسیون دیجیتال ندارند از بعضی خدمات محروم می مانند. از جمله سینما رفتن، خدمات بانکی، خرید بلیت و… . این شرط تازه وزارت بهداشت برای الزام افراد به واکسن است.

ماجرای کارت واکسن هوشمند چیست؟ ، بدون کارت از چه خدماتی محروم می شویم؟

در حال حاضر صدور کارت واکسن دیجیتال برای کسانی که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند، شروع شد. این افراد می توانند به سایت vcr.salamat.gov.ir مراجعه نمایند. اطلاعاتی که برای ثبت نام در این سایت ضروری است شامل نام، نام خانوادگی، شماره گذرنامه، شماره ملی و تاریخ تولد می گردد.

ضمن اینکه نام و نام خانوداگی انگلیسی و شماره گذرنامه افراد باید مطابق با اطلاعات گذرنامه باشد. در غیر این صورت از ورود فرد به کشور مقصد جلوگیری می گردد.

کارت واکسن دیجیتال برای چه خدماتی ضروری است؟

به نظر می رسد مقامات بهداشتی راهی جز شرط گذاشتن برای واکسن نزده ها نداشتند. نادر توکلی، معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در این مورد گفت: وزیر بهداشت برای تردد راحت تر افراد در سطح شهر و مکان هایی از جمله سینما، تصمیم به صدور کارت های با اسم کارت واکسیناسیون هوشمند یا دیجیتال گرفت. این کارت نشان می دهد که آیا افراد واکسن زده اند، چند دوز تزریق نموده اند و آیا در سلامت کامل به سر می برند؟

وزیر بهداشت هم به کسانی که واکسن نمی زنند این هشدار را داده: در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل ها و بانک ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود. بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.

چه کسانی واکسن نمی زنند؟

کشور هنوز با پیک پنجم کرونا روبرو است و روزانه بیش از 500 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. لامبدا به همسایگی ایران رسیده. واکسیناسیون در کشور به کندی پیش می رود و در خوشبینانه ترین حالت آنطور که وزیر بهداشت گفته تا دهه فجر واکسیناسیون عمومی خاتمه می یابد. در این میان باید فوتی های روزانه تا وعده وزیر بهداشت هم لحاظ گردد.

در همین حال بعضی از افراد از واکسینه شدن دوری می نمایند. بعضی می گویند واکسن های موجود در کشور خوب نیست و منتظر واکسن های فایزر و مدرنا می مانند. بعلاوه بعضی هم هوادار طب سنتی هستند و به طور کل میانه خوبی با واکسن ندارند.

اخیرا هم مقامات بهداشتی اعلام کردند حدود 25 درصد افراد بالای 50 سال واکسینه نشدند. کارشناسان هم بر این باورند با کم شدن سن واکسیناسیون تعداد واکسن نزده ها بیشتر می گردد.

حالا بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به صدور کارت واکسن دیجیتال واکنش نشان داده و می گویند: طوری شرط گذاشته اند انگار واکسن در کشور به وفور پیدا می گردد و ما نمی زنیم!

منبع: تجارت نیوز

به "ماجرای کارت واکسن هوشمند چیست؟ ، بدون کارت از چه خدماتی محروم می شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کارت واکسن هوشمند چیست؟ ، بدون کارت از چه خدماتی محروم می شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید