مرسدس بنز ویژن AVTR خودرویی با قابلیت خواندن فکر راننده رونمایی شد

به گزارش همیار مشاوره، این روزها کوشش خودروسازان مختلف در راستای الکتریکی کردن خودروها و توسعه سیستم های خودران متمرکز شده است، اما مرسدس بنز تفکر دیگری دارد و به مسائل دیگری می اندیشد.

مرسدس بنز ویژن AVTR خودرویی با قابلیت خواندن فکر راننده رونمایی شد

مدل مفهومی مرسدس بنز ویژن AVTR که به تازگی به وسیله این برند رونمایی شده است، رویکرد متفاوت بنز نسبت به رقبا را نشان می دهد؛ جایی که خودرو قادر است فکر راننده را بخواند. سبک کلی مرسدس بنز ویژن شبیه به سدان های جمع و جور اسپرت طراحی شده است و ارتفاع کمی از سطح زمین دارد.

قبلی 1 از 4 بعدی

ازجمله ویژگی های ظاهری این خودرو می توان به چراغ های جلوی دیجیتالی اشاره نمود که هرکدام دارای ماژول های لنز هالوگرافیک است و با کمربند نوری این خودرو باعث ایجاد ترکیب های نوری تقریباً بدون محدودیتی می شود. نمای عقب این خودرو کاملاً نوآورانه است و از 229 ستاره با نور جداگانه بهره می برد. جلوپنجره جایگاه ماتریکس نورانی متشکل از 188 LED جداست که باعث می شود طرح های 3 بعدی ایجاد شود.

مرسدس بنز ویژن AVTR اولین نسل از خودروهای کاملاً هوشمند این شرکت است که می تواند دستورات راننده را از فکر او دریافت کند و عکس العمل نشان دهد؛ به عنوان مثال، وسیله نقلیه می تواند مقصدی را بخواند که در فکر راننده قرار گرفته است و سپس به آنجا برود. تنظیم نورپردازی محیط یا تغییر فرکانس رادیو به وسیله خواندن فکر راننده نیز از دیگر توانایی های این خودرو است.

نمای داخلی مرسدس بنز ویژن AVTR

قبلی 1 از 4 بعدی

حسگر لمسی مرسدس بنز ویژن AVTR

جایگاه های مرسدس بنز ویژن AVTR

استفاده از فناوری های دوست دار محیط زیست در مرسدس بنز ویژن AVTR چشمگیر است؛ برای مثال باتری این خودرو ارگانیکی و از مواد بازیافتی ساخته شده است. باتری 110 کیلوواتی گرافینی که برای استفاده در مرسدس بنز ویژن AVTR در نظر گرفته شده است، هیچ فلز خاصی ندارد و به راحتی به محیط زیست باز می شود.

نمای جانبی مرسدس بنز ویژن AVTR

قبلی 1 از 5 بعدی

نمای جانبی مرسدس بنز ویژن AVTR

مرسدس بنز ویژن AVTR از نمای بالا

چرخ های مرسدس بنز ویژن AVTR

فرآیند ارتباط خودرو با فکر راننده در مرسدس بنز ویژن AVTR به وسیله رابط های مغز ـ رایانه یا BCI امکان پذیر شده است. این فناوری امواج خروجی مغز را مقدار گیری می نماید و پس از انجام تجزیه و تحلیل های گوناگون، مقصود فکر را دریافت می نماید و عمل مشخصی را انجام می دهد.

فرآیند مقدار گیری امواج خروجی مغز با استفاده از الکترودهای قابل حمل انجام می شود که به ناحیه پشتی مغز کاربر متصل می شود. هرچقدر فعالیت های عصبی بیشتر باشد، دستور باقدرت و شدت بیشتری دریافت خواهد شد.

نمای عقب مرسدس بنز ویژن AVTR

قبلی 1 از 3 بعدی

نمای عقب از سمت راست

عقب مرسدس بنز ویژن AVTR از نمای نزدیک

مرسدس بنز ویژن AVTR برای نخستین بار در جریان نمایشگاه CES 2020 (نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی) در لاس وگاس رونمایی شد. واژه AVTR کوتاه شده عبارت ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION که تجسمی از دید طراحان، مهندسان و محققان مرسدس بنز برای حمل و نقل آینده را نشان می دهد.

آگهی های خرید و فروش خودروی مرسدس بنز

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ همیار مشاوره مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مرسدس بنز ویژن AVTR خودرویی با قابلیت خواندن فکر راننده رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز ویژن AVTR خودرویی با قابلیت خواندن فکر راننده رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید