بازسازی تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه شروع شد

به گزارش همیار مشاوره، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، بازسازی تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه شروع شد.

بازسازی تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه شروع شد

امیر ارجمند گفت: در کارگاه طبقه اول ایوان جنوبی گنبد سلطانیه بازسازی کاشی، تزئینات گچی و آجری انجام خواهد شد و اقداماتی امنیتی هم به منظور ایجاد ایمنی برای بازدیدکنندگان در طبقه همکف گنبد سلطانیه اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: کاشی کاری های معرق تزئینات دوره اول تا زیر طاق ایوان جنوبی که در طبقه اول واقع شده نیاز به بازسازی، استحکام بخشی و خواناسازی دارند که در اولویت این کارگاه بازسازیی است.

ارجمند گفت: مستندنگاری، بازسازی بخشهای باقیمانده از تزئینات کاشی معرق و طرح های هندسی و نقوش گره بر سطوح دیواره های جانبی، بندکشی بین آجرها، بازسازی بخشهای فرسوده و استحکام بخشی در طبقه اول ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد.

او ادامه داد: خواناسازی تزئینات، نمایش آن برای گردشگران، حفظ و تثبیت آنها از اقدامات مهمی است که در بناها و سایت های تاریخی برای حفظ و معرفی بهتر باید انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: کارگاه های بازسازی گنبد جهانی سلطانیه یکی از کارگاه های فعال بازسازیی است که سالهاست آغاز بکار کرده و همچنان در حال فعالیت است و نمیتوان تاریخ روشنی را برای انتها کار بازسازی آن گفت؛ زیرا در کارهای بازسازیی کیفیت کار مهم است.

منبع: همگردی

به "بازسازی تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید