نسل نو تویوتا پرادو رونمایی شد

به گزارش همیار مشاوره، لندکروزر پرادوی تازه بالاخره بعد از چند سال غیبت به بازار آمریکا برگشت. شاسی بلندی با طراحی رترو استایل و پیشرانه هیبرید!

نسل نو تویوتا پرادو رونمایی شد

به گزارش آخرین خودرو، لندکروزر بازار آمریکا یا همان پرادو در سال 2021 از این بازار خداحافظی کرد و حتی سری 300 لندکروزر اصلا برای بازار آمریکای در نظر گرفته نشد. اما پس از غیبت 3 سه ساله حالا لندکروزر پرادوی نو اینجاست. این خودرو با مدل 2024 به بازار آمریکا می آید.

محصول نو کمپانی تویوتا حالا با سبک طراحی نو به ریشه های خود برگشته است. این استایل طراحی که المان های مدرن و کلاسیک ادغام می شوند را رِترو می گویند و قبلا مشابه آن را در طراحی فورد برانکو هم دیده بودیم. تویوتا می گوید که پرادو یا همان لندکروزر بازار آمریکا در زمینه طراحی، آفرود و سایز بهبود داشته و از همه مهم تر این که قیمت این نسل پایین تر آمده است.

کلیت طراحی لندکروزر پرادوی نو بسیار شبیه لکسوس GX نو است، اما در جزییات تفاوت هایی دیده می گردد. شیشه جلو تقریبا عمودی شده و زوایای شکسته نسبت به آنچه قبلا از پرادو دیده بودیم بیشتر شده است. همین ها باعث شده تا بدنه به صورت باکسی یا جعبه ای شده باشد. جلوپنجره به طور مستطیلی طراحی شده و رنگ مشکی دارد. چراغ ها تمام ال ای دی هستند و در نسخه پایه به صورت گرد طراحی شده اند، اما در نسخه های بالاتر طراحی به صورت مربعی است.

نسل نو پرادو تنها در نسخه 5 نفره به فروش می رسد و این یعنی در تمام نسخه ها فضای قابل قبول بار را در قسمت عقب خواهیم داشت. اگرچه کابین کیفیت و لوکس بودن سری 300 را ارائه نمی دهد، اما متریال در داخل جنس قابل قبولی دارد. در بسیاری از قطعات داخلی از جنس پلاستیک استفاده شده تا لندکروزر پرادو نو مقرون به صرفه سازی گردد. نسخه فول چرم طبیعی را برای روکش صندلی ها دارد، اما در نسخه های پایین تر چرم مصنوعی به کار رفته است. در تمام نسخه ها گرم کن صندلی های جلو و فرمان استانداردسازی شده اند.

زیر کاپوت خبری از پیشرانه 3.4 لیتری تویین توربو که در لندکروزر 300 و لکسوس GX دیده بودیم نیست. به جای آن پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جایگزین شده است که به همراه موتور برقی 48 اسب بخاری توان فراوری نهایت قدرت 326 اسب بخار و نهایت گشتاور 630 نیوتن متر را دارد. قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته AT به تمام چرخ ها می رسد. موتور برقی یاری می نماید گشتاور بالایی را در دور های پایین داشته باشیم و این یعنی نمی توان قوای محرکه لندکروزر پرادو نو را دست کم گرفت.

منبع: فرارو

به "نسل نو تویوتا پرادو رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل نو تویوتا پرادو رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید