پل آبی ولوومیر هلند؛ ترکیبی از معماری و حمل و نقل

به گزارش همیار مشاوره، پل ولوومیر هلند یک پل زیبا است که وقتی از بالا مشاهده می کنید انگار یک توهم نوری ایجاد می گردد. در حقیقت، جاده زیر 3 متر آب به مدت 25 متر ادامه می یابد تا دوباره به طرف دیگر ظاهر گردد. این طراحی منحصر به فرد به جریان دائمی ترافیک جاده ای اجازه می دهد که قایق ها و کشتی های کوچک از بالای سر آن ها عبور نمایند. این پل در سال 2002 در نزدیکی شهر Harderwijk افتتاح شد. در این مقاله می خواهیم شما را با این پل اسرار آمیز که یکی از برترین سازه های دست بشر است، بیشتر آشنا کنیم.

پل آبی ولوومیر هلند؛ ترکیبی از معماری و حمل و نقل

شگفتی های پل ولوومیر هلند

مهندسان معماری سازه های شگفت انگیزی در این دنیا ایجاد نموده اند، اما پل ولوومیر هلند واقعاً برترین سازه ای است که می توان نام برد. بیشتر پل ها اساساً پل هایی هستند که در بالای آب ساخته شده اند. اما پل ولوومیر یک پل برای کشتی های عبوری است در حالی که مسافران با اتومبیل های خود از تونلی در زیر آب عبور می نمایند.

پل ولوومیر هلند در کجا قرار گرفته است؟

پل ولوومیر هلند که بر روی جاده N302 واقع شده، بخشی از دریاچه ای به همین نام را تشکیل می دهد. این جاده به خودی خود جالب است و سرزمین اصلی هلند را به Flevoland وصل می نماید - بزرگترین جزیره مصنوعی در دنیا!

ویژگی های پل ولوومیر

پل ولوومیر هلند که در سال 2002 افتتاح شد ، یک اثر معماری و مهندسی خیره نماینده است. بر خلاف راه چاره های دیگر برای اجازه عبور و مرور وسایل نقلیه و تردد در آب از طریق یکدیگر یا از زیر یکدیگر ، مهندسان روش دیگری را انتخاب کردند: پل آب.

Flevoland از زمین های بازیابی شده در منطقه ساخته شده است و از طریق سه دریاچه ساخته شده از طریق انسان احاطه شده است. این جزیره در واقع از دو بخش زهکشی شده، Flevopolder و Noordoostpolder تشکیل شده است که با هم جمع شده اند و استان Flevoland در 374.5 مایل (970 کیلومتر مربع) را تشکیل می دهند.

در طول طراحی ساختار این پل منحصر به فرد، مهندسان تصمیم گرفتند که آبراه را بر روی جاده N302 بسازند، جایی که روزانه حدود 28000 وسیله نقلیه از آنجا عبور می نمایند.

پل ولوومیر چه کاربرد هایی دارد؟

پل ولوومیر هلند یک پل بر روی آب کم عمق به ارتفاع 3 متر است که به قایق های کوچک و دیگر وسایل نقلیه آب های کم عمق اجازه می دهد با خیال راحت و راحت از جاده عبور نمایند.

علاوه بر این که قایق ها از جاده عبور می نمایند، پیاده روها را می توان در هر دو طرف پل ولوومیر هلند پیدا کرد که باعث می گردد که افراد پیاده نیز در آن تردد داشته باشند و از آن عبور کند. خود جاده بعلاوه شامل خطوط معین دوچرخه سواری است.

بر خلاف پل های عابر پیاده یا سایر سازه های جاده، طراحی پل آب باعث می گردد جریان تردد مداوم هم در جاده و هم بر روی قنات ایجاد گردد.

در بیشتر طول جاده N302 از طریق دریاچه، جاده از طریق امتداد خاکریزهای مصنوعی از خط آب بالا می رود، اما در طول کوتاه 17.5 متر روی پل، جاده به صورت کوتاه مدت در زیر آب فرو می رود. یعنی زیر سطح دریاچه!

جالب اینجاست که در حدود 400 متر در شمال شرقی پل، جاده N302 بار دیگر بر روی یک پل سنتی تر از دریاچه عبور می نماید.دریاچه ولوومیر در واقع یکی از چهارده دریاچه مرزی در این منطقه است، که همه آنها واقعاً فقط یک توده آب بسیار طویل هستند، که به علت اتصال کامل فلوورلند Flevoland و شمال شرقی پولدر به سرزمین اصلی هلند ایجاد شده اند.

کاربرد سیستم دریاچه ولوومیر

سیستم دریاچه در ابتدا برای یاری به تنظیم سطح آب و سطح آب زیرزمینی در منطقه ها اطراف ساخته شده است. دریاچه هایی که تا به امروز تاسیس شده اند، ذخایر آبی و طبیعی مهم (مخصوصاً برای پرندگان آبی) و منطقه ها تفریحی برای ساکنان محلی هستند.

به چه علت این پل را ولوومیر می نامند؟

نام پل ولوومیر هلند از دریاچه ای که بر روی آن قرار گرفته است، گرفته شده است، در حالی که دریاچه از منطقه Veluwe در Gelderland ، که در جنوب دریاچه قرار گرفته است، نامگذاری شده است.

نحوه ساخت این پل شگفت انگیزی

این پل با استفاده از 22،000 متر مکعب بتن و شمع ورق فولادی برای تحمل وزن آب بالای جاده و جلوگیری از ریزش رسوبات در جاده ساخته شده است.

چرا پل دریاچه ولوومیر ساخته شد؟

در مرحله برنامه ریزی برای پروژه، پل های عابر پیاده، کشتی ها و تونل ها به عنوان راه چاره های احتمالی برای اجازه عبور کامل جاده از دریاچه در نظر گرفته شدند. با این حال این ها خیلی کارساز نبودند و رویکرد جدیدی برای ساخت یک پل کوتاه در جاده انتخاب شد.

از آنجا که جاده N302 یک بزرگراه اصلی است، متوقف کردن جریان ترافیک با استفاده از راه چاره پل عابر پیاده یا کشتی غیر واقعی و غیر کارآمد تلقی شد. یک تونل، گزینه ای که احتمالا به عنوان راه چاره اصلی در نظر گرفته شده بود، در مقایسه با راه چاره پل که انتها بر روی جاده انجام شد، به زمان و هزینه زیادی احتیاج داشت.

یک پل معمولی، در حالی که یک راه چاره معمولی و معقول برای این مشکل بود، در مقایسه با هزینه معقول تر و مناسب تر پل آبی، حدود 61 میلیون دلار بسیار پرهزینه تلقی شد. با توجه به این که نقطه ای که قرار بود در آن ساخته گردد احتیاجی به حمل و نقل گسترده آب نداشت، طراحی قنات باریک آن نیز انتخاب عاقلانه ای تلقی شد.

منبع: الی گشت

به "پل آبی ولوومیر هلند؛ ترکیبی از معماری و حمل و نقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل آبی ولوومیر هلند؛ ترکیبی از معماری و حمل و نقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید