کاسه سلخ، برهوتی که تبدیل به جاذبه گردشگری قشم شد

به گزارش همیار مشاوره، برهوت هم گاهی تماشا دارد، کافی ست تا در اریان باشد و جنوب کشور، تا کمی از جادوی این منطقه بر تنش پاشیده گردد، تا خارق العاده باشید و جاذبه ای گردشگری. این برهوت که خبرنگاران راهی اش شده، کاسه سلخ نام دارد، منطقه ای 5 کیلومتری بدون هیچ پوشش گیاهی و جانوری اپا پر از اشکال جالب زمین شناسی. تپه های کوچک و برزگ، کخروطی شکل و یا بی شکل، همگی گویی هم نفرین شده اند و هم از موهبتی الهی بهره مند، موهبتی که هرچند از شکل باران و سزسبزی نیست اما خاص است، ان قدر خاص که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری قشم گردد.

کاسه سلخ، برهوتی که تبدیل به جاذبه گردشگری قشم شد

سلخ، برهوتی شگفت انگیز

به کاسه سلخ که می رسید، سرت پر از سوال می گردد و زبانت بی حرکت. دوست داری تنها نگاه کنی، به دور از جواب ها شگفت زده شوی، افتخار کنی به وطن خودت که حتی اگر برهوتی هم دارد، این چنین خاص هست و دیدنی، مجذوب کننده و فراموش نشدنی. پیش می روی و درست زمانی که هم امیدوار شده ای به اینکه ایران برهوتش هم قشنگ است و هم ناامید از یافتن چیزی جز هنرنمایی زمین، به چشمه ای جوشان از گوگرد می رسی، چشمه ای شفابخش که جواب تمام سوال هایت است. بله اینجاست که باورت میگردد سلخ نه نفرین شده است و نه برهوت!

دیگر جاذبه های سلخ

البته جاذبه های روستای سلخ، محدود به کاسه سلخ نمیگردد. یکی از این جاذبه ها اسلکه صیادی است که می گویند نام سلخ را از همین سلاخی کردن کوسه کر گرفته اند که فن پیشینیان در این روستا و قشم بوده. بام قشم هم در این نزدیکی واقع شده است. تماشای غروب در ساحل و شترسواری را هم نباید فراموش کرد. درنهایت هم عکاسی از کاسه سلخ می ماند که یکی از بایدهای سفرتان است، عکاسی از این زیبایی مسحور کننده که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری قشم شده.

منبع: همگردی

به "کاسه سلخ، برهوتی که تبدیل به جاذبه گردشگری قشم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاسه سلخ، برهوتی که تبدیل به جاذبه گردشگری قشم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید