5 کشتی گیر معاف شده از جام تختی و یک سؤال بزرگ، وقتی 3 مدعی تغییر وزن می دهند!

به گزارش همیار مشاوره، 4 مدال آور کشتی آزاد در مسابقات جهانی به همراه رضا اطری، از شرکت در جام تختی معاف شده اند و با این شرایط یک سؤال مهم درباره سه کشتی گیر به وجود خواهد آمد.

5 کشتی گیر معاف شده از جام تختی و یک سؤال بزرگ، وقتی 3 مدعی تغییر وزن می دهند!

به گزارش خبرنگار ورزشی همیار مشاوره، مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای 18 تا 20 دی ماه در شهر کرمانشاه برگزار می شود. در روزهای گذشته فدراسیون کشتی اسامی کشتی گیران واجد شرایط برای شرکت در این مسابقات را گفت.

در این لیست، نام کشتی گیران مدعی چون رضا یزدانی، پرویز هادی، امیرمحمد یزدانی، رضا افضلی، بهمن تیموری، یدالله محبی، امیرحسین مقصودی و ... دیده می شد که باید حتما در جام تختی روی تشک بروند، ضمن اینکه تعداد دیگری از مدعیان نیز از مسابقه انتخابی جام تختی و همچنین رقابت های لیگ برتر سهمیه خواهند گرفت.

رضا اطری نفر پنجم وزن 57 کیلوگرم جهان که در مسابقات جهانی نورسلطان سهمیه وزن اول المپیک را به دست آورد، به همراه مدال آوران مسابقات جهانی اخیر (حسن یزدانی دارنده مدال طلای وزن 86 کیلوگرم جهان، علیرضا کریمی نایب قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان، بهنام احسانپور و یونس امامی دارنده مدال برنز اوزان 61 و 70 کیلوگرم جهان) از شرکت در مسابقات معاف شده اند.

این در حالی است که از بین این 5 نفر، تنها رضا اطری و حسن یزدانی در وزن المپیکی حضور دارند و سه نفر دیگر باید برای حضور در المپیک تغییر وزن دهند.

احسانپور قصد دارد در وزن 65 کیلوگرم به کار ادامه دهد، یونس امامی به 74 کیلوگرم خواهد رفت و علیرضا کریمی نیز به مدعیان وزن 97 کیلوگرم اضافه خواهد شد. بنابراین این سؤال مطرح است که با توجه به اینکه بعید به نظر نمی رسد امسال مسابقه ای مجزا به اسم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و در 10 وزن برگزار شود، با توجه به اینکه همه مدعیان مجاب شده اند در جام تختی کشتی بگیرند، این سه نفر در اوزان جدید چطور به چرخه رقابت وارد خواهند شد؟

هرچند در این خصوص هنوز کادرفنی تیم ملی و مدیر تیم های ملی به صورت شفاف و کاملا مشخص صحبت نکرده اند اما به نظر می رسد این نفرات در مسابقات رنکینگ دار، آسیایی و تورنمنت های بین المللی همراه با سایر رقبا محک خواهند خورد و شرایط آنها در کنار سایر مدعیان مورد بررسی فنی قرار خواهد گرفت.

کادرفنی تیم ملی پیش از این اعلام کرده است که رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی به عنوان مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی در مسابقات المپیک لحاظ شده و تمام کشتی گیران ملزم به شرکت در این رقابت ها بوده و در غیر این صورت هیچ شانسی برای شرکت در بازی های المپیک 2020 توکیو نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "5 کشتی گیر معاف شده از جام تختی و یک سؤال بزرگ، وقتی 3 مدعی تغییر وزن می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کشتی گیر معاف شده از جام تختی و یک سؤال بزرگ، وقتی 3 مدعی تغییر وزن می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید