استانداردسازی 1300 کلاس درس در خراسان رضوی، جشن خداحافظی با بخاری نفتی در مدارس فیروزه

به گزارش همیار مشاوره، خبرنگاران/خراسان رضویمدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی از استانداردسازی سیستم گرمایشی 1300 کلاس درس در این استان خبر داد.

استانداردسازی 1300 کلاس درس در خراسان رضوی، جشن خداحافظی با بخاری نفتی در مدارس فیروزه

به گزارش همیار مشاوره، جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی با بیان این نکته که برچیدن بخاری های نفتی و مدارس خشتی و گلی در سراسر کشور از اهداف سازمان نوسازی مدارس کشور بوده است، گفت: استان خراسان رضوی به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان به همراه دو معین دیگر طرح تخریب و نوسازی مدارس خشتی و گلی این استان را در دستور کار خود داده اند و این امر تا دوماه دیگر اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح برچیدن بخاری های نفتی از مدارس حاصل تلاش و مصوبه کنندگان مجلس بود که در پی آن سهم 20 درصد از عوارض گاز به 50 درصد رسید و بدون این مصوبه نمی توانستیم 1300 کلاس درس در خراسان رضوی را در فاصله سه ماه استاندارد سازی کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی بیان نمود: بیش از 10 درصد استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس استان سهم شهرستان فیروزه بوده است که با اجرای این طرح 150 کلاس درس با اعتبار 6 میلیارد ریال به سیستم های استاندارد گرمایشی مجهز شد.

وی تکمیل پروژه های حیات طیبه را یکی دیگر از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نامید و گفت: در استان خراسان رضوی یک پروژه حیات طیبه با زیر بنای 12 هزار متر مربع و 48 کلاس درس وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

حسین پور با بیان این نکته که یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در خراسان رضوی به تحصیل مشغول هستند، اظهارکرد: اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی از نظر عملکرد در توزیع نظام، فضا و تجهیزات در تمام شاخص ها در سطح کشور رتبه برتر را دارد ولی به دلیل جمعیت زیاد دانش آموزی، تراکم در کلاس های درس بالاست و به همین دلیل سرانه فضاهای آموزشی و ورزشی به ویژه در شهرستان های بزرگ همچون نواحی مشهد، تبادکان و نیشابور پایین است.

ابوالفضل حکیم پور فرماندار شهرستان فیروزه نیز در آیین خداحافظی با بخاری نفتی در مدارس فیروزه این شهرستان را از مناطق کم برخوردار کشور نامید و مطرح نمود: شهرستان فیروزه به لحاظ نیروی انسانی از مناطق با استعداد و بسیار نخبه است و آمار در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش نشان دهنده این است که به رغم امکانات محدودی که در اختیار دارد، رتبه های بسیار خوبی را در آزمون های علمی کسب می کنند.

وی گفت: در سال 1392 شاخص برخورداری روستاهای شهرستان فیروزه از گاز 18 درصد بود ولی امروز در آستانه شاخص 100 درصدی بهره مندی روستاها از گاز طبیعی هستیم.

حکیم پور با اشاره به مطالبات اجتماعی در بحث استانداردسازی مدارس، اظهارکرد: امروز در شهرستان فیروزه 116 آموزشگاه در قالب 437 کلاس درس به تجهیزات گرمایشی استاندارد مجهز شدند که از این میان 25 آموزشگاه با 66 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به بخاری هوشمند مجهز شدند، همچنین 84 آموزشگاه با 371 کلاس به سیستم مرکزی گرمایش مجهز شدند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزه در ادامه شرح داد: دانش آموزان در شهرستان فیروزه برای اینکه از شرایط آموزش شنا استفاده کنند باید به شهرستان همجوار بروند و با توجه به اینکه استانداردهایی برای حمل و نقل دانش آموزان وجود دارد ساخت استخر شنای دانش آموزی از مطالبات جدی خانواده هاست .

وی گفت: در صورت فروش اماکن بلا استفاده آموزش و پرورش و تخصیص هزینه آن برای ساخت استخر دانش آموزی شهرستان فیروزه تا دو برابر هزینه فروش این اماکن را از محل بودجه شهرستان برای این امر اختصاص می دهد.

در ادامه هاجر چنارانی کننده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوانح ناشی از بروز آتش سوزی در مدارس در سال های اخیر بیان نمود: بارها شاهد سوختن بچه ها در مدارس بودیم که این موضوع جگر همه انسان های آزاده خاصه مادران و زنان آزاده را به درد آورده است.

وی همچینین با بیان این نکته که طرح استانداردسازی مدارس و حذف بخاری نفتی در مدارس شهرستان فیروزه اجرا شده است، اظهارکرد: روند مهاجرت در شهرستان فیروزه در سال های اخیر به صفر رسیده و امیدواریم در آینده مهاجرت معکوس و افزایش رشد جمعیت فیروزه را ببینیم.

همچنین حمید گرمابی دیگر کننده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، گفت: حوادث آتش سوزی در مدارس همچون حادثه شین آباد و حادثه اخیر در استان سیستان و بلوچستان منجر به هزینه های انسانی، مادی و اعتباری بسکمک شد.

وی بیان نمود: در سال جاری هزینه های قابل توجهی در حوزه استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس شد و سال گذشته از بنیاد برکت برای 25 مدرسه شهرستان فیروزه با کمک سازمان نوسازی سیستم های گرمایشی اجرا شد و امروز مدارس ایمن شده اند تا با خیال راحت فرزندان در مدارس فعالیت علم آموزی داشته باشند و مدارس این شهرستان عاری از بخاری های غیر استاندارد نفتی باشد.

گرمابی گفت: شهرستان فیروزه محروم است و نیاز به توجه بیشتری دارد تا بتوان محرومیت ها رفع کرد و با رشد و شتاب بیشتری به سمت محرومیت زدایی پیش رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استانداردسازی 1300 کلاس درس در خراسان رضوی، جشن خداحافظی با بخاری نفتی در مدارس فیروزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداردسازی 1300 کلاس درس در خراسان رضوی، جشن خداحافظی با بخاری نفتی در مدارس فیروزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید