استقبال شرکتهای روسی از اسباب بازی ها و صنایع فرهنگی ایران

به گزارش همیار مشاوره، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، استقبال شرکتهای روسی از اسباب بازی ها و صنایع فرهنگی ایران صورت پذیرفت.

استقبال شرکتهای روسی از اسباب بازی ها و صنایع فرهنگی ایران

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به دستاوردهای سفر اخیر خود به روسیه برای حضور در نمایشگاه کالای کودک روسیه اشاره نمود و گفت: حضور هیات ایرانی در نمایشگاه KIDS RUSSIA با همراهی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در این رویداد و بعلاوه مذاکره با مسئولان دولتی روسیه در این حوزه همراه بود. علاوه بر فعالین حوزه اسباب بازی که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، پاویون ایران را در این نمایشگاه برگزار نموده بودند؛ جمعی از فعالان مد و پوشاک و حوزه تعلیم و تربیت نیز در این سفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 40 نفر از نمایندگان صنایع خلاق ایران در این رویداد حضور داشتند، توضیح داد: نمایشگاه در سه روز برگزار گشت، فراوری کنندگان اسباب بازی از ایران تعامل خوبی با شرکتها و توزیع کنندگان روسی شکل دادند که امیدوارم این تعامل و همکاری ها تدوام داشته باشد. در این سفر بعلاوه با مجموعه ها و بنیادهایی که در حوزه صادرات صنایع خلاق فعال بودند؛ از جمله وزارت صنعت روسیه و بنیاد صادراتی این کشور جلساتی برگزار گشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری یادآور شد: در این رویداد با رایزن فرهنگی، رایزن فناوری، مدیر بنیاد مد و لباس روسیه جلسات جداگانه ای برگزار گشت.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بینان ریاست جمهوری، خانجانی مدیر اجرایی گروه تک سازان از شرکتهای حاضر در این رویداد هم گفت: ما با دو محصول خرس های شگفت انگیز و مارپیچ لیزری در نمایشگاه کودک مسکو شرکت کردیم. در بازی خرس های شگفت انگیز، 6 لیوان خوش رنگ، 60 عروسک خرسی، تاس رنگ و تاس عدد، یک عدد برچینک و یک دفترچه راهنما در نظر گرفته شده است. 14 بازی مبتنی بر ابزار داخل این اسباب بازی طراحی شده که استفاده کننده می تواند تا 40 بازی نیز با ابتکار شخصی طراحی و به کودک آموزش دهد. خرس های شگفت انگیز مبتنی بر مونته سوری است و مفاهیم بسیار مهمی را در قالب بازی به کودک آموزش می دهد.

وی ادامه داد: از جمله این مفاهیم می توان به شناخت رنگ ها، مرتب کردن، کنار، درون، بیرون، جلو، عقب، الگویابی، شمارش، جمع، تفریق و...اشاره نمود. این بازی به زبان روسی ترجمه شد و در نمایشگاه مسکو در پاویون ایران به نمایش گذاشته شد.

این فناور گفت: مارپیچ لیزری هم یک بازی شگفت آور و مجذوب کننده است که در آن با استفاده از آینه و توکن های مختلف، نور لیزر راهنمایی می گردد تا اهداف یکی یکی روشن شوند. این پدیده علمی دوست داشتنی در لحظاتی شیرین و چالش برانگیز، توانایی حل مسئله و تفکر منطقی استفاده کننده را افزایش داده و یاری می نماید تا مهارت و استعدادهای بچه ها و بزرگسالان کشف گردد. مارپیچ لیزری، تلفیقی از علوم، فناوری، ریاضی و مهندسی است و برای استفاده کننده این فرصت را فراهم می نماید که با تلاشی هیجان انگیز، قدرت هوش فضایی خود را مورد آزمون قرار دهد. در ماورای این چالش مجذوب کننده، یافتن راهکار برای استفاده کننده شگفت آور و برای بزرگسالان یادآور دورانی است که با تکه ای آینه نور خورشید را انعکاس داده و لذت می بردند.

خانجانی توضیح داد: بازی مارپیچ لیزری در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی، مقام اول کیفیت ترکیبی را از آن خود نموده است. گروه تک سازان این محصول با کیفیت را در بسته بندی مجذوب کننده و ترجمه شده به زبان روسی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

معافی، مدیر اجرایی اسباب بازی های کیدل نیز بیان نمود: کیدل اسباب بازی هایی را براساس سه اصل کلیدی ایمنی، کیفیت و ایجاد خلاقیت طراحی و فراوری می نماید تا توانایی چند گانه بچه ها را توسعه دهد. این محصولات با ترکیب رنگهای منحصر بفرد و با استفاده از تکنیک های رنگ شناسی و روانشناسی کودک، کاملا مطابق استانداردهای ایمنی و کیفیت جهانی فراوری می گردد.

وی اضافه کرد: مجموعه کیدل با شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی، با آنالیز رفتار و علایق بچه ها بازدید کننده سعی دارد محصولات متنوع و نو و خلاقانه بیشتری ارائه دهد. یکی از دستاوردهای شرکت در این نمایشگاه ها، آشنایی کلی با روحیات و علایق و فرهنگ اسباب بازی در نقاط مختلف دنیاست.

این فراوری کننده یادآور شد: دستاورد بعدی مشاهده میزان اشتیاق و علاقه بچه ها با فرهنگهای متفاوت نسبت به اسباب بازی های چوبی است. بعلاوه شرکت در این نمایشگاه ها و آنالیز رفتار بچه ها بازدید کننده، میزان تاثیر گذاری هر کدام از محصولات کیدل در ایجاد خلاقیت و شادی در بچه ها را تا حدودی معین می نماید.

معافی تاکید نمود: کیدل سعی دارد با آنالیز این وقایع، محصولاتی با کیفیت بهتر و خلاقانه تر ارائه دهد.

نمایشگاه کالای کودک روسیه (Kids Russia) از هشتم الی 10 اسفند 1402 در شهر مسکو مرکز روسیه برگزار گشت.

این نمایشگاه یکی از برترین و در حال رشدترین نمایشگاه های اسباب بازی، محصولات بچه ها، تفریح ها و فعالیتهای اوقات فراغت و بستری است که همه صنعتگران و فراوری کنندگان صنعت کالای کودک حضور داشتند.

منبع: همگردی

به "استقبال شرکتهای روسی از اسباب بازی ها و صنایع فرهنگی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال شرکتهای روسی از اسباب بازی ها و صنایع فرهنگی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید