افزایش 13 درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری از ابتدای سال تا نیمه اول مرداد

به گزارش همیار مشاوره، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش 13 درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری از ابتدای سال تا نیمه اول مرداد مشاهده می گردد.

افزایش 13 درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری از ابتدای سال تا نیمه اول مرداد

یحیی نقی زاده (مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی) اظهار کرد: نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری با هدف ارتقای کیفیت و کنترل قیمت خدمات تشدید شده و در مقایسه با سال قبل 13 درصد افزایش یافته است.

او اضافه نمود: نظارت به صورت الکترونیکی و میدانی انجام می گردد و سامانه های ما آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات احتمالی مردم از خدمات گردشگری هستند.

نقی زاده یادآور شد: در آخرین نشست هماهنگی معاونان گردشگری استانها، بر اهمیت نظارت و لزوم پاسخگویی به موقع به شکایات تاکید شد و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی برای ادارات کل استان ها ضرب الاجل رسیدگی به شکایات را معین نموده و مقرر شد پس از انقضای مهلت، نتیجه عملکرد را به صورت عمومی اعلام کنیم.

او ادامه داد: به همین دلیل مقرر شد به صورت ماهانه شرایط عملکرد ادارات کل استانها را در حوزه نظارت بر خدمات گردشگری ارزیابی نموده و اطلاع رسانی گردد.

نقی زاده گفت: بر همین اساس طی دو ماهه گذشته، از مجموع 7805 شکایت ثبت شده تا کنون 5698 مورد رسیدگی و پاسخ داده شده و بقیه نیز در حال رسیدگی است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی یادآور شد: در آنالیز عملکرد ادارات کل، استانهای سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان در پاسخگویی به شکایات سامانه 09629 ضعیف ترین عملکرد را داشته اند و در مقابل عملکرد استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر به عنوان سه استان برتر ارزیابی شده است.

او اضافه نمود: براساس آنالیز های اجرا شده، 31 درصد از شکایت های ثبت شده از دفاتر خدمات مسافرتی بوده، 33 درصد از تأسیسات اقامتی، 3 درصد از مرکز پذیرایی، 27 درصد مراکز رفاهی جاده ای نظیر پمپ بنزین و 6 درصد سایر تأسیسات گردشگری است.

نقی زاده گفت: در حوزه نظارت، در دو ماهه اخیر 2651 مورد بازدید نظارتی در سطح کشور اجرا شده و در طی آن 351 مورد تذکر، 81 مورد اخطار و 42 مورد تعلیق صورت پذیرفته است.

او اضافه نمود: در حوزه بازدیدهای نظارتی، استانهای کرمان، مرکزی، هرمزگان از جمله استانهای با عملکرد ضعیف و استانهای خراسان رضوی، گلستان و مازندران برترین عملکرد را در حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری داشته اند و تا کنون 106 مورد تقدیر از تاسیسات گردشگری در این سامانه ها ثبت شده است.

منبع: همگردی

به "افزایش 13 درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری از ابتدای سال تا نیمه اول مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 13 درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری از ابتدای سال تا نیمه اول مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید