امروز؛ بارش باران و تگرگ در 13 استان ، بیشترین بارش ها در این 4 استان رخ می دهد ، کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی 3 روز آینده

به گزارش همیار مشاوره، سازمان هواشناسی از بارش باران و تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دمای هوا و مواج بودن دریا در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

امروز؛ بارش باران و تگرگ در 13 استان ، بیشترین بارش ها در این 4 استان رخ می دهد ، کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی 3 روز آینده

به گزارش همیار مشاوره، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی اعلام نمود که امروز (یکشنبه) در استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین ، البرز و تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق ، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می گردد.

بیشینه بارش امروز در استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و سواحل غربی دریای خزر خواهد بود.

دوشنبه سامانه بارشی در نواحی ذکرشده فعالیت خواهد داشت و شدت بارش در سواحل دریای خزر افزایش خواهد یافت .

سه شنبه بارش در مازندران، گلستان، خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و در نواحی شمال شرق ، شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش خفیف باران پیش بینی می گردد.

چهارشنبه در بخش هایی از شرق کشور و سواحل غربی دریای خزر و پنجشنبه در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده انتظار می رود.

لازم به ذکر است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در اغلب منطقه ها کشور به ویژه در مرکز، جنوب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد که در منطقه ها مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

این شرایط سه شنبه نیز در مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور انتظار می رود.

بعلاوه ، طی 2 روز آینده در نوار غربی کشور وزش باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

طی 3 روز آینده در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش بینی می گردد.

اوایل وقت امروز نیمه غربی خلیج فارس و از بعدازظهر امروز تاچهارشنبه شرق خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

بعلاوه ، طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "امروز؛ بارش باران و تگرگ در 13 استان ، بیشترین بارش ها در این 4 استان رخ می دهد ، کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی 3 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ بارش باران و تگرگ در 13 استان ، بیشترین بارش ها در این 4 استان رخ می دهد ، کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی 3 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید