ایلان ماسک از آغاز تولید ربات انسان نمای تسلا در سال 2023 خبر داد

به گزارش همیار مشاوره، ایلان ماسک شب گذشته در جریان مراسم افتتاحیه کارخانه تازه شرکت تسلا در تگزاس اعلام نمود که احتمالا تولید نسخه اول ربات انسان نمای این شرکت از سال 2023 آغاز می شود. در رابطه با این ربات موسوم به Optimus ابهامات زیادی وجود دارد و هنوز مشخص نیست که دقیقا چه امکاناتی ارائه می کند. ایلان ماسک مدعی شده که این ربات در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که انسان ها به انجام آن ها علاقه ای ندارند.

ایلان ماسک از آغاز تولید ربات انسان نمای تسلا در سال 2023 خبر داد

با وجود اینکه ایلان ماسک در سال 2018 گفته بود که هوش مصنوعی یک تهدید خطرناک تر نسبت به سلاح های هسته ای است، ولی مدعی شده که برای ساخت این ربات تمام جوانب در نظر گرفته شده تا مانند ترمیناتور و دیگر موارد مشابه نشود. با وجود ادعای احتمال آغاز تولید این ربات در سال آینده، یکی از پژوهشگران مشهور در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرده که چنین رباتی بدون شک تا انتهای سال 2023 نمی تواند تمام کارهای انسانی را انجام دهد.

او می گوید با توجه به اینکه این ربات هنوز به طور عمومی نشان داده نشده، همین موضوع از آماده نبودن آن خبر می دهد. این پژوهشگر بر این باور است که اگرچه معرفی چنین رباتی در سال 2023 ممکن است، اما قابلیت های آن به هیچ عنوان در حد و اندازه های جاه طلبی های ایلان ماسک نخواهد بود.

منبع: CNBC

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک از آغاز تولید ربات انسان نمای تسلا در سال 2023 خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک از آغاز تولید ربات انسان نمای تسلا در سال 2023 خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید