این راه ها زیباترین مسیرهای پرواز در دور جهان هستند!

به گزارش همیار مشاوره، زیباترین مسیرهای پروازی در جهان

پرواز کردن به همان قدر که خود زیباست، می تواند زیبایی دو چندان بیشتری نیز داشته باشد. تا به حال در طی سفرهای هوایی خود به این نکته توجه نموده اید که از بالا چشم انداز پایین چقدر می تواند متفاوت و مجذوب کننده باشد؟ این مورد مخصوصا برای کسانی که ترس از پرواز دارند و یا می خواهند که اوقات سفر خود را بگذارنند، پیشنهادی خوبی است که برای سفرهای هوایی خود، زیباترین مسیرهای پروازی در جهان و یا مقصد معلوم و تعیین خود را انتخاب کنند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، زیباترین مسیرهای پروازی در جهان را بشناسیم و مورد آنالیز قرار دهیم.

این راه ها زیباترین مسیرهای پرواز در دور جهان هستند!

دیواره بزرگ مرجانی استرالیا | The Great Barrier Reef

اولین راستای که می خواهیم از بین زیباترین راستاهای پروازی در دنیا به شما معرفی کنیم، دیواره مرجانی بزرگ در کشور استرالیا است. جدا از این که این دیوار طبیعی یکی از بزرگ ترین پدیده های طبیعی دنیا است اما، این تنها نمایش از زیبایی این پدیده نیست بلکه چشم انداز ای که این پدیده از منظر بالادستی ایجاد می نماید، این منطقه را در زمره زیباترین راستاهای پروازی در دنیا قرار داده است.

این دیوار طبیعی در واقع از 3 هزار سد مرجانی جدا از هم و 880 جزیره و هزاران نوع گیاه، پرنده و حیات مرجانی مختلف نیز تشکیل شده است. چشم انداز این دیوار از داخل هواپیما چنان تماشای و زیباست که کسانی که به این منطقه سفر می کنند، بتوانند تا سازوکاری را به کار ببرند تا این که سفرهای هوایی خود از این منطقه گذر کنند.

قله اورست | Mount Everest

در برابر زیبایی رشته کوه های اورست چه کسی می تواند مقاومت و مخالفت کند؟ در فیلم های اکشن و ماجراجویی هالیوودی دیده اید که چه صحنه هایی را مخصوصا در بالای این کوه ها فیلمبرداری کرده اند؟

من که خود به شخصه بارها خواسته ام تا به جای شخصیت اصلی فیلم باشم و چشم انداز هیمالیا را از بالا ببینم زیرا ویژگی های طبیعی بسیار زیادی وجود دارد که قله اورست را به یکی از زیباترین راستاهای پروازی در دنیا تبدیل کرده است.

اورست آن قدر معروف است که مردم از سراسر دنیا و در هر شرایطی تا به حال بارها کوشش کرده اند تا با شرایط های مختلف و شرایط گوناگون به این منطقه سفر کنند تا زیبایی های این منطقه را از جهات مختلف ببینند و این قله را فتح کنند.

هر چند امروزه دیگر لازم نیست حتماً ورزشکار باشید تا بتوانید آن را از نزدیک ببینید. در دنیا هستند شرکت های مختلفی که با برگزاری تورهای 1 ساعته هوایی، مشتاقان بازدید از این منطقه را به این منطقه ببرند تا از آن بازدید کنند. برترین فصل برای بازدید از اورست از اکتبر تا آوریل یعنی از 9 مهر تا 10 اردیبهشت است.

آبشار آنجل | Angel Falls

برای بیشتر کسانی که علاقه مند هستند به زیبایی های طبیعی، آبشار آنجل در کشور ونزوئلا نامی آشنا است که به تازگی کشف شده است که نه تنها از روبرو بلکه از چشم انداز بالا نیز بسیار مجذوب کننده و تماشای است و به همین دلیل در زمره زیباترین راستاهای پروازی در دنیا قرار گرفته است.

آبشار آنجل که در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز قرار گرفته است، یکی از زیباترین آبشارهای دنیا است و به دره شیطان نیز می ریزد. جالب است بدانید که مردم بومی این منطقه در ونزوئلا به این آبشار، کره پا کوپای مر (Kerepakupai-mer) می گویند و دلیل این نام گذاری به احترامی که مردم برای این کوه قائل هستند باز می گردد.

اما می رسیم به نام آنجل که بر روی این آبشار گذاشته شده است و از آن جایی نشات گرفته است که نام یک خلبان برداشته شده است که در جریان جستجوی طلا در سال 1937 میلادی کشف شد. ارتفاع این آبشار به قدری زیاد است که آب قبل از رسیدن به نزدیکی زمین به خاطر باد شدید به حالت اَتمایزه شده در می آید و در نهایت به ابری مرطوب تبدیل می گردد. حال با این شرایط تصور نمایید که این همه زیبایی بر فراز این راستا طبیعی زیبا پرواز کنید… .

دلتای اوکاوانگو | Okavango Delta

یکی دیگر از زیباترین راستاهای پروازی در دنیا را می توان دلتای اوکاوانگو (Okavango Delta) در بوتسوانا یکی از تماشای ترین نواحی حیات وحش در دنیا است که هنگام رد شدن از این قسمت، زیبایی های بسیاری را نصیب مسافران می کنند.

اوکاوانگو در واقع بزرگ ترین دلتای داخلی دنیا است و دسترسی به طبیعت وحشی آفریقا را با هیجان بی نهایت به شما هدیه می دهد. در این پرواز، آرامش و زیبایی یک دلتای دست نخورده و منظره های حیرت انگیز از زیبایی طبیعی منطقه را تماشا خواهید نمود.

این سفر هوایی به شما زاویه دیدی بزرگ و دنیا شمول و 180 درجه ای از منظره ها را داده و شما در نتیجه می توانید دشت های سیلابی با طبیعت طلایی و جزیره هایی از درختان نخل سر سبز را در این منطقه ببینید.

از آن بالا اسب های آبی، فیل ها و بوفالو ها در زیر سایه درختان قابل رویت می باشد. این پروازها بر فراز دلتای اوکاوانگو، معمولاً با هواپیماهای سبک تک موتوره انجام می شوند ولی سرویس هلیکوپتر هم برای مسافران و مشتاقان موجود می باشد.

گرند کنیون | Grand Canyon

زیباترین راستاهای پروازی در دنیا را می توان به گرند کنیون نیز بسط داد. گرند کنیون در واقع چشم انداز ای الهام بخش و مجذوب کننده است که در زمره برترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا به شمار می رود. در این دره زیبا، ترکیب بی همتای رنگ های زمینی و فرم منحنی صخره ها به وسیله رودخانه کلورادو شکل گرفته است. گرند کنیون با صخره ها و دره های مرتفعش بخش زیبای طبیعت را برای مشافران به نمایش می گذارد. مقدار باور نکردنی آن بسیاری از بازدیدکنندگان را به زانو در می آورد و پاک شیفته خود می سازد. یکی از برترین راه های تماشای این شگفتی طبیعی، پرواز با هلیکوپتری است که از مبدائی نزدیک از زمین بلند می گردد.

بوتان | Bhutan

به شما حق می دهیم که تا به حال نام کشور بوتان به گوشتان نخورده باشد زیرا این سرزمین به آرامی تمام روزگار خود را می گذراند اما زیبایی این سرزمین صدای بلند و رسایی دارد و به عنوان یکی از زیباترین راستاهای پروازی در دنیا شناخته می گردد. هرگاه کسی به سرزمین بوتان سفر می نماید، گزینه دیگری ندارد و باید حتماً از فرودگاه پارو، تنها فرودگاه بین المللی این کشور استفاده نماید. این فرودگاه که در ارتفاع 2.4 کیلومتری از سطح دریا قرار گرفته است با قله هایی مرتفع احاطه شده است و یکی از خطرناک ترین فرودگاه های دنیا است. پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه باید حتماً در ساعات روشن روز انجام شوند و با دقت بینایی کامل صورت بگیرند. اگر از تمام این خطرات ترسی ندارید، با منظره های خیره کننده، آب های آبی زلال، رودخانه پارو و سرسبزی های هیمالیا روبرو خواهید شد.

مالدیو | Maldives

کشور مالدیو که به بیشتر به جاذبه های دریایی و ساحلی اش معروف است، برای بیشتر مردم تصویر معروف با آب های اقیانوسی تیره، سواحل سفید و درختان نخل پیوند خورده را در پی دارد. اما اگر می خواهید تا به خوبی به عمق زیبایی این منظره ها پی ببرید، تنها راهش سفر در بالای جو آسمان است. بازدید از ترکیب رنگ آبی اقیانوس، از آسمان گرفته تا دریا فقط با پرواز برای شما ممکن و میسر است که می تواند چشم انداز ای پانورامایی نیز به شما هدیه بدهد.

جزیره کائوای | Kauai

کائوای (Kauai) اولین قسمت از جزایر هاوایی است که از اقیانوس سر در آورد و طی میلیون ها سال به وسیله طبیعت تغییر شکل یافت. زیبایی افسانه ای و طبیعی جزیره کائوای در ساحل ناپالی (Na Pali) به طول 22 کیلومتر خلاصه می گردد که با آبشارها و صخره های بسیار زیبایش شما را حیرت زده خواهد نمود. باید حتماً دره وایمئا یا گرند کنیون اقیانوس آرام را هم تماشا کنید.

به این مسئله توجه داشته باشید که مزیت این پرواز این است که بسیاری از جاذبه هایی که از بالا برای شما مجذوب کننده به نظر می رسند در واقع از بعد زمینی خود حتی قابل تماشا نیستند.

شفق قطبی | Aurora

حتی تصورش هم آدرنالین خون را زیاد می نماید که در هنگام رخ دادن پدیده شفق قطبی در بالای ابرها باشید و این پدیده پیچیده و زیبای طبیعی را از نزدیک ببینید. اما این توصیفاتی که برای شما گفتیم، اصلا دیگر آرزو و یا یک امر دست نیافتنی نیست بلکه شما به راحتی می توانید با خرید یک پرواز چارتری از زیباترین راستاهای پروازی در دنیا در هنگام وقوع یک پدیده طبیعی زیبا این امر را برای خود میسر نمایید.

در واقع در آوریل سال 2017 میلادی برای اولین پرواز چارتری تجاری برای تماشای شفق جنوبی در جزیره جنوبی نیوزلند از زمین بلند شد و این امکان را به کسانی که دوست دارند تا صحنه ای خاص از طبیعت را ببینند را در اختیارشان قرار نهاد.

این هواپیما زمانی که از زمین بلند شد، حامل بیش از 130 عکاس و مسافر ماجراجوی مشتاق برای بازدید از شفق قطبی بود. این پرواز که 8 ساعت به طول انجامید، برای 2 بار از خط زمانی بین المللی عبور کرد تا مسافران هر دو طرف بتوانند نمای خوبی از این نورهای زیبا را ببینند.

منبع: الی گشت

به "این راه ها زیباترین مسیرهای پرواز در دور جهان هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این راه ها زیباترین مسیرهای پرواز در دور جهان هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید