بازی خطرناک با یحیی گل محمدی

به گزارش همیار مشاوره، پرسپولیس یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی در رقابت های این دوره لیگ برتر این روز ها حال و روز چندان خوشی ندارد. آن ها از سه بازی اخیرشان در لیگ تنها یکی را برده اند و شکست آخر در استادیوم آزادی برابر طرفدار باعث شده عرصه بر یحیی گل محمدی سرمربی این باشگاه تنگ گردد.

بازی خطرناک با یحیی گل محمدی

پرسپولیس در مجموع پنج ملاقات گذشته اش هم فقط دو برد به ثبت رسانده تا در کنار دو شکست در همین بازه زمانی نشان دهد ثبات لازم را ندارد. همین نوسان باعث شده آن ها صدر جدول رده بندی را به تیم سپاهان واگذار نمایند و استقلال را هم در جدول رده بندی همسایه خود ببینند. فعلا این تیم با 39 امتیاز و تفاضل گل بهتر در مقایسه با رقیب سنتی، با اختلاف سه امتیازی نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار گرفته و از آنجا که هنوز زمان زیادی تا سرانجام بازی های این فصل به جای مانده بدیهی است که می تواند این فاصله را جبران کند. هرچند همان قدر هم محتمل است از صدر فاصله بگیرد و به رده های پایین تر سقوط کند.

در کنار این موضوع، ولی اتفاق نه چندان جالبی برای یحیی گل محمدی سرمربی این تیم رقم خورده است. بعد از شکست برابر پیکان چندین رسانه به بحث اخراج این سرمربی که هنوز یک فصل و نیم دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، دامن زده اند. تعدادی نوشته اند که مسئولان باشگاه به یحیی گل محمدی اولتیماتوم داده اند که اگر دو بازی بعدی اش در لیگ را که یکی از آن ها بازی دشواری برابر تراکتور است، نبرد و شش امتیاز را نگیرد، از کار برکنار خواهد شد.

این موضوع، ولی روز گذشته به شکل دیگری تکذیب شد. عنوان شده که مدیریت باشگاه بحث اولتیماتوم به یحیی گل محمدی را رد نموده است، ولی هم زمان شایعه شده که یحیی اگر چند روز دیگر در جام حذفی برابر سپاهان ببازد، خودش از پرسپولیس کناره گیری می نماید. این بازی خطرناکی برای مردی است که در روز های سختی کنار پرسپولیس قرار گرفته و بدیهی است مطرح شدن چنین مواردی فقط به برهم خوردن بیشتر تمرکز سرمربی پرسپولیس منتج می گردد.

واقعیت امر این است که یحیی و تیمش اگرچه چند هفته ای است بد می آورند و بعضا هم بد بازی می نمایند، ولی هنوز تیم دوم جدول رده بندی هستند و با رجحان در ملاقات های رودررو با رقبای صدرنشین به راحتی می توانند به قهرمانی امیدوار باشند. پرسپولیس اگرچه فرصت زیادی از دست داده، ولی هنوز اختلاف امتیازی زیادی با رقیب ندارد و طبیعی است که بحث اخراج یحیی گل محمدی در این بازه زمانی، کمکی به این تیم نخواهد کرد.

فرض محال اینکه یحیی اخراج گردد؛ آیا گزینه مناسبی برای جانشینی او وجود دارد؟ در ایران که نه. با این حال، همکاری با یک مربی خارجی از میانه های فصل هم ریسک خاص خودش را دارد و او می تواند هر بهانه ای برای نتیجه نگرفتن احتمالی اش بیاورد. اصلا همین سپاهان که این روز ها صدرنشین لیگ برتر است روزگاری با ژوزه مورایس نتایج چندان درخشانی نمی گرفت، ولی آن ها به این مرد پرتغالی فرصت دادند تا بتواند رفته رفته تیم را جمع کند. چه دلیلی وجود دارد که یحیی در این بازه زمانی نتواند چنین کند؟

منبع: فرارو

به "بازی خطرناک با یحیی گل محمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی خطرناک با یحیی گل محمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید