با شماری از جالب ترین ورزش های آبی جزیره کیش آشنا شویم

به گزارش همیار مشاوره، در جزیره کیش تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای ورزشهای آبی وجود داشته و شما می توانید با خیال راحت یک ورزش مهیج و مجذوب کننده را در برنامه سفر خود قرار دهید. البته، قبل از انجام آن ورزش باید شرایط بدنی شما مورد سنجش قرار گیرد و علاوه بر آن، قدرت بدنی نیز باید بررسی شود. همچنین، مربی توصیه های لازم را به شما می نماید و یکسری نکات مهم را بازگو می نماید که باید به آنها توجه کنید. برای انجام ورزش های آبی باید به شنا مسلط باشید. با ما در مقاله معروف ترین ورزش های آبی جزیره کیش همراه شده تا شما را با تعدادی از جالب ترین ورزش های آبی جزیره کیش آشنا نماییم.

با شماری از جالب ترین ورزش های آبی جزیره کیش آشنا شویم

شنا

یکی از معروف ترین ورزش های آبی جزیره کیش شنا است. شنا بر روی سطح دریا کار آسانی نیست و نمیتوان آن را با شنا در استخر مقایسه کرد. برای شنا به عنوان یک ورزش آبی در جزیره کیش لازم نیست که هزینه ای را پرداخت کنید و تنها باید از مهارت کافی برخوردار باشید.

کایت بوردینگ

انجام کایت بوردینگ نیاز به مهارت بسیار زیادی دارد و علاوه بر آن، فرد باید پاهای قوی داشته باشد. تسلط به شنا کردن نیز یکی دیگر از پیش نیازهای این ورزش است. در جزیره کیش امکان انجام این ورزش آبی برای ورزشکاران حرفه ای در این رشته وجود دارد. کایت بوردینگ برای آن دسته از افرادی که از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار هستند، یک ورزش ایده آل و مناسب است. کایت بوردینگ در واقع ورزشی بوده که در آن فرد با استفاده از یک کایت و برد و به کمک نیروی باد بر روی آب دریا حرکت می کند.

فلای بورد

انجام این ورزش برای همه افراد امکان پذیر نیست. فلای بورد مناسب کسانی است که با تخته بر روی آب حرکت می کنند و علاوه بر آن، قایقران ها نیز می توانند این ورزش را انجام دهند. فلای بورد نیاز به مهارت بالایی دارد و برای انجام آن لازم است که شنا کردن را بلد باشید. در واقع، تسلط بر مهارت شنا پیش نیاز این مورد از جالب ترین ورزش های آبی جزیره کیش بوده و برای این است که در صورت خطر احتمالی، فرد بتواند جان سالم به در ببرد. فلای بورد در واقع ابزاری است که به یک جت اسکی متصل بوده و شخص به کمک آن روی هوا معلق می ماند. سپس، با پمپاژ و فشار آب، فرد مشغول انجام حرکات نمایشی و مانور دادن می شود.

شاتل سواری

برای انجام این ورزش آبی مجذوب کننده لازم است که به شنا کردن تسلط کافی داشته باشید. البته، مسلط بودن به شنا برای این است که اگر اتفاقی رخ داد، فرد بتواند در چنین شرایطی جان سالم به در ببرد. در شاتل سواری فرد با سرعت از روی موج های دریا عبور می کند. شاتل ها در واقع شامل یک قایق و یک تیوپ هستند و فرد بر روی تیوپ ها سوار شده و از طریق آن با سرعت زیاد بر روی سطح دریا حرکت می کند. البته، هدایت این تیوپ ها از طریق یک قایق موتوری انجام می شود.

قایقرانی

قایقرانی یک ورزش بسیار هیجان انگیز بوده که برای انجام آن فرد باید به پارو زدن تسلط کافی داشته باشد. از این رو، تنها قایقران های حرفه ای یا کسانی که در این زمینه از مهارت کافی برخوردار هستند، اجازه قایقرانی بر روی آبهای خلیج فارس را دارند. برای قایقرانی، فرد باید بازوهای قوی داشته باشد تا بتواند به راحتی و به درستی پارو بزند. قایقران های حرفه ای سالهای زیادی را تمرین می کنند تا بازوهایشان به اندازه کافی قوی شوند. قایقرانی را میتوان به عنوان یکی از سخت ترین ورزش های آبی در جزیره کیش معرفی کرد.

اسکوتر زیر دریایی

یکی از ورزش های محبوب در کیش، اسکوتر زیر دریایی بوده که از طریق آن می توانید به ماجراجویی در دنیای زیر آب بپردازید. این ورزش آبی محدودیت سنی خاصی ندارد و همه افراد می توانند آن را انجام دهند. برای اسکوتر زیر دریایی به مهارت خاصی نیاز ندارید و بدون نیاز به شنا و غواصی به راحتی می توانید سوار اسکوتر زیر دریایی شوید. از مزیتهای انجام این ورزش آبی این است که شما می توانید از تماشای گیاهان بی مثال و ماهی های کوچک در زیر دریا نهایت لذت را ببرید.

غواصی

اگر می خواهید تجربه ای خاص و بی نظیر از سفر به زیر دریا داشته باشید، بدون شک غواصی مناسب ترین تفریح و ورزش برای شماست. البته، هزینه انجام این ورزش کمی بالا هست. برای غواصی در کیش، ابتدا باید لباس مناسب برای غواصی را تهیه کنید. پس از آن، باید در نزد یک مربی و کسی که از مهارت بالایی در این رشته برخوردار بوده، آموزش ببینید. این ورزش برای افراد بالای 7 سال مناسب است.

بنانا

بنانا در واقع یک ورزش گروهی و هیجان انگیز است که امکان انجام آن در جزیره کیش وجود دارد. در بنانا، گروهها باید جلیقه نجات بپوشند و وارد تیوپ ها شوند. تیوپ ها هم از طریق قایق های موتوری که سرعت بسیار بالایی دارند، بر روی سطح آب حرکت می کنند. این ورزش در افزایش دوپامین و آدرنالین بسیار موثر بوده و به نوعی باعث جلوگیری از افسردگی می شود.

بیگ بال

بیگ بال یک ورزش آبی مجذوب کننده و هیجان انگیز است که امکان انجام آن در کیش وجود دارد. این ورزش که معمولاً در ساحل مرجان انجام می شود، جز آرام ترین ورزشهای آبی کیش هست. در بیگ بال شما باید وارد یک سری توپهای بزرگ شوید و همچون یک حباب معلق، بر روی آب دریا قل بخورید. این ورزش برای کسانی که مایع تعادلی گوششان دارای مشکل است، مناسب نیست.

کیبل اسکی

این ورزش آبی از طریق تمامی گروههای سنی می تواند انجام شود و از هیجان بسیار زیادی برخوردار است. کیبل اسکی در واقع سر خوردن با سرعت و شتاب زیاد بر روی آب دریا هست. البته، در این شرایط دستتان به کیبل اتصال دارد و شما می توانید با سرعت بالا روی سطح آب حرکت کنید و لذت ببرید. قبل از انجام این ورزش، مربی کیبل اسکی تمامی این نکات را برای شما بازگو می کند و توضیحات لازم را ارائه می دهد.

اسکوتر برقی

اگر اهل هیجان، ریسک و ورزش های آبی هستید، بدون شک اسکوتر برقی مناسب ترین تفریح برای شماست. البته، قبل از انجام آن باید از طریق یک مربی آموزش ببینید. اسکوترها در واقع همان موتورهای برقی بر روی سطح دریا هستند و شما می توانید با گوش دادن به صحبت های مربی و توجه به نکات لازم بر روی دریا به موتورسواری مشغول شوید.

پاراسل

اگر ترس از ارتفاع ندارید، بدون شک پاراسل یکی از مناسب ترین تفریحات آبی برای شماست. در جزیره کیش پاراسل از طرفداران بسیار زیادی برخوردار بوده و یک ورزش آبی محبوب بشمار می آید. در پاراسل شما سوار یک چتر آبی می شوید و با پرواز بر روی جزیره کیش می توانید آن را از بالا و از ارتفاع 150 تا 300 متری مشاهده کنید. مطمئناً، تماشای جزیره از این ارتفاع بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده است.

منبع: همگردی

به "با شماری از جالب ترین ورزش های آبی جزیره کیش آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از جالب ترین ورزش های آبی جزیره کیش آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید