برای آنهایی که آرزوی سفر به رم را دارند

به گزارش همیار مشاوره، جاذبه های دیدنی رم

در شهری که با نمادهای دوران باستان و دین مسیحی پر شده انتخاب اینکه گشت و گذار را از کجای این شهر آغاز کنید سخت است اما برخی از بناهای شهر نماد ایتالیا هستند که باید حتما از آن ها دیدن کنید. رم آنقدرجاذبه های توریستی هیجان انگیزی دارد و آنقدر شهر بزرگی است که برای بازدید از همه جاذبه های دیدنی آن هفته ها وقت ضروری است با خبرنگاران همراه باشید چون میخواهیم تعدادی از جاذبه های مهم گردشگری رم را به شما معرفی کنیم.

برای آنهایی که آرزوی سفر به رم را دارند

واتیکان

واتیکان کوچکترین دولت مستقل در دنیا است که مساحت آن کمتر از نصف کیلومتر مربع است و در شهر رم نهاده شده است. در داخل شهر واتیکان قصر واتیکان، باغ، باسیلیکای سنت پیتر و میدان سنت پیتر نهاده شده است که همگی توسط پاپ اعظم اداره می شوند. این شهر کوچک جاذبه های زیادی برای بازدید دارد و موزه آن یکی از پر بازدید ترین موزه های دنیا است.

پانتئون

عبادتگاه پانتئون که بهترین بنای دوران باستان رم است حدود 2000 سال است که در این محل نهاده شده است. پانتئون عبادتگاهی گنبد دار است ودر جلویش رواقی مستطیلی نهاده شده است. پانتئون بعد از اینکه در سال 80 بعد از میلاد در اثر آتش سوزی آسیب هایی دید دوباره ساخته شد و آجر کاری های این بنا تکنیک بالای سازندگان ان زمان رم را نشان می دهد. گنبد 43 متری این عبادتگاه که دستاوردی عالی از معماری داخلی رمی است هیج ستون معلومی ندارد و ستون ها در داخل دیوار گذاشته شده است و منفذی که در ارتفاع 9 متری نهاده شده است تنها منبع نور این بنا می باشد.

فواره تروی

فواره تروی یکی از مهمترین جاذبه های توریستی است که ارتفاع آن 26 متر و عرض آن 20 متر است . این فواره را برای پاپ کلمنت دوازدهم بین سال های 1732 و 1751 ساختند. فواره تروی در سال 98 مورد بازسازی نهاده شد و در سال 2013 هم اعلام شد که مرمت های بیشتری بر روی این اثر انجام می شود. گفته شده که اگر کسی سکه ای درون این آب بیندازد دوباره روزی به رم بر می شود، روزانه حدود 3000 یورو در آن انداخته می شود که این پول را برای نیازمندان خرج می نمایند، این فواره در فیلم های مانداری هم نشان داده شده است.

پله های اسپانیایی

پله های اسپانیایی رم در فاصله سال های 1723 تا 1725 برای نزدیک کردن سفارت اسپانیا به واتیکان ساخته شد که نشانه دوستی و رابطه عمیق این دو کشور با هم است، این پله ها که تعداد آن ها 138 پله است عریض ترین و طولانی ترین پله های اروپا هستند و در نزدیکی میدان اسپانیا قرار دارند، اطراف این پله ها جاذبه های توریستی و رستوران های زیادی وجود دارد که از جمله آن ها کلیسای ترینیتا دی مونتی در بالای پله ها و فواره قایق شکل بارکاچیا در پایین پله ها است که بسیار بر زیبایی این مکان افزوده اند. در این محل مراسم های مهمی برگزار می شود مثلا برای سال نو در اینجا برنامه های خاصی اجرا می نمایند، این پله ها آنقدر معروفند که در برخی از فیلم ها هم آن ها را می بینیم. گردشگران زیادی در کنار این پله ها رفت و آمد می نمایند آن ها در تابستان بر روی پله ها نشسته و از خوردن بستنی لذت می برند و یا در زمستان دست های خود را دور شاه بلوط های بو داده شده گرم می نمایند.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "برای آنهایی که آرزوی سفر به رم را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آنهایی که آرزوی سفر به رم را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید