بهترین جاهای دیدنی ونزوئلا

به گزارش همیار مشاوره، سواحل زیبای کارائیب، قله های کوه های آند، باتلاب ها و تل ماسه ها، ونزوئلا را به کشوری متفاوت و فوق العاده زیبا تبدیل کرده اند. این کشور گرمسیری، تنوع زیستی زیادی دارد و از جمله کشورهای برجسته قاره آمریکا محسوب می شود.

بهترین جاهای دیدنی ونزوئلا

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی ونزوئلا را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی موروکوی

Morrocoy National Park

پارک ملی موروکوی در شمال شرقی ونزوئلا واقع شده است و منطقه ای متشکل از جنگل های حرا و چندین جزیره بسیار کوچک با سواحل شنی زیبا است. صخره های مرجانی در آب های پیرامون جزیره های این پارک ملی زیستگاه بسیار خوبی برای ماهی های گرجهتی هستند. دلفین ها، لاکپشت های دریایی، پلیکان ها، فلامینگوها و لک لک های گرجهتی از جمله دیگر جانورانی هستند که در پارک ملی موروکوی زندگی می کنند.

9. پارک ملی مدانوس دکورو

Medanos de Coro

پارک ملی مدانوس دکورو متشکل از تل ماسه هایی هستند که بسیار تماشایی و خارق العاده به نظر می رسند، به خصوص اینکه ونزوئلا کشوری گرجهتی محسوب می گردد. ارتفاع برخی از تل ماسه های پارک ملی مدانوس دکورو به حدود 40 متر می رسند و رنگ های زرد و نارنجی دارند. بادهای شدیدی در این منطقه می ورزند که باعث می شوند شکل تل ماسه ها مدام تغییر کند. میزان آب در این پارک ملی بسیار اندک است، در نتیجه گیاهان و حیات وحش بسیار محدودی در آنجا وجود دارند. از جمله تفریحاتی که می توان در اینجا تجربه کرد، می توان به شن سواری و شترسواری اشاره کرد.

8. پارک ملی موچیما

Mochima National Park

در ساحل شمال شرقی ونزوئلا، پارک ملی موچیما واقع شده است که برای حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین جنگل های کوهستان توریمیکویر ایجاد شده است. این پارک ملی، دومین پارک دریایی ونزوئلا به شمار می رود که در سال 1973 میلادی تاسیس شد و در درون آن، 32 جزیره وجود دارد. در نزدیکی پارک ملی موچیما، شهری به همین نام قرار گرفته که در بین غواص ها از معروفیت بسیار زیادی برخوردار است. در اینجا، غواص ها می توانند به کاوش در درون کشتی های غرق شده بپردازند.

7. جزیره مارگاریتا

Isla Margarita

جزیره مارگاریتا، بزرگترین جزیره در خارج از ساحل شمال شرقی ونزوئلا به شمار می رود. در خط ساحلی جزیره، بیش از 50 ساحل بسیار عالی و فوق العاده زیبا قرار دارند که برای علاقه مندان به سواحل و آفتاب گرفتن، مکانی ایدئآل به شمار می فرایند. از جمله فعالیت هایی که می توان در اینجا انجام داد، می توان به موج سواری اشاره کرد. جزیره مارگاریتا در بین ساکنان خود ونزوئلا نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد زیادی به آنجا سفر می کنند تا اوقات خود را سپری کنند. در سال 1498 میلادی، کریستوفر کلمبوس اولین اروپایی بود که قدم در این جزیره گذاشته بود.

6. کوه رورایما

Mount Roraima

کوه رورایما کوهستانی زیبا و تماشایی است که ارتفاع آن به حدود 2810 متر از سطح دریا می رسد. بخش اعظمی از این کوهستان در ونزوئلا واقع شده است و بخش هایی از آن نیز در مرز برزیل و گویان قرار گرفته اند؛ هر چند، تنها راه صعود به بالای این فلات از سمت ونزوئلا است. از سوی دیگر، کوه رورایما مرکز پارک ملی کانیما به شمار می رود که تشکیلات زمین شناسی آن به حدود 2 میلیارد سال قبل باز می گردد.

5. تله کابین مریدا

Merida Cable Car

کسانی که به ونزوئلا سفر می کنند حتما باید در سفر خود به این کشور مجذوب کننده، سوار تله کابین مریدا نیز بشوند. این تله کابین به عنوان طولانی ترین و مرتفع ترین تله کابین جهان شناخته می گردد که طول آن به حدود 12 کیلومتر می رسد و حدود 4700 متر از سطح زمین بالاتر قرار گرفته است. در طی این جهت طولانی، تله کابین می ایستد تا بازدیدکنندگان بتوانند از نقاط مختلف شاهد چشم انداز ها زیبا و تماشایی پیرامون باشند. از ماه دسامبر تا فوریه، بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه گردشگری در ونزوئلا به شمار می رود.

4. چورونی

Choroni

ساحل چورونی به عنوان یکی از بهترین سواحل کارائیب شناخته می گردد اما شهر آن نیز بسیار زیبا و تماشایی است و خانه های استعماری جالب توجهی دارد که در پیرامون میدانی مرکزی و خلوت قرار گرفته اند. شهر چورونی مبدا بسیار خوبی برای تماشای حیات وحش و پرندگان به شمار می رود. کسانی که می خواهند در جنگل ها و دشت های پارک ملی هنری پیتیر گردش کنند، باید سفر خود را از این شهر آغاز کنند. جدا از مارها، میمون ها و آهوها، بیش از 500 گونه پرنده و 200 گونه پروانه در این پارک ملی زندگی می کنند، پارکی که به عنوان اولین پارک ملی ونزوئلا شناخته می گردد.

3. لوس روکوئز

Los Roques

پارک ملی مجمع الجزایر لوس روکوئز در سال 1972 میلادی از طریق دولت ونزوئلا ایجاد شد تا از اکوسیستم دریایی و زیبایی های بی نظیر اینجا محافظت گردد. پارک ملی لوس روکوئز به عنوان بزرگترین پارک دریایی در دریای کارائیب شناخته می گردد. صخره های مرجانی دست نخورده این پارک ملی محل زندگی برخی از بهترین و زیباترین گیاهان و جانوران کارائیب هستند. سواحل زیبا و سفید رنگ این مجمع الجزایر در کنار آب های شفاف و گرمش، آن را به مقصدی ایدئال برای شنا، غواصی و ماهیگیری تبدیل کرده است. جزیره اصلی در این مجمع الجزایر نیز گرن روکو نام دارد که چندین هتل کوچک و ویلامانند در آن وجود دارند که می توانند اقامت خوبی را برای گردشگران به ارمغان بیاورند.

2. لوس یانوس

Los Llanos

لوس یانوس که به معنای دشت است، پهنه ای گسترده از علفزارهایی است که در ونزوئلا و کلمبیا قرار گرفته اند. رودخانه اورینوکو از میان این دشت ها گذر می کند و به عنوان مرز دو کشور شناخته می گردد؛ علاوه بر این، این رود به عنوان رودخانه اصلی ونزوئلا به شمار می رود. در فصل های بارانی، کل لوس یانوس به زیر سیلاب فرو می رود و آن را به مکانی ایدئال برای تماشای پرندگان تبدیل می کند. در فصل خشک سال نیز حیوانات مختلفی برای پیدا کردن آب در اینجا گردهم جمع می شوند. علاوه بر کروکودیل ها، مارهای آناکوندا، جگوارها، کیمن ها و برگچه خوارها نیز در این منطقه سکونت دارند.

1. آبشار انجلآبشا

Angel Falls

آبشار انجل، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی ونزوئلا و همچنین مرتفع ترین آبشار جهان به شمار می رود. ارتفاع آبشار به حدود 978 متر می رسد که از کوه آیونتپیو در پارک ملی کانیما به پایین سقوط می کند. آبشار انجل بخشی از رودخانه گواجا است و به افتخار هوانورد آمریکایی به نام جیمی انجل، نام آبشار به این نام معروفیت پیدا کرده است. او اولین کسی بود که از بالای این آبشار پرواز کرده بود. از ماه ژوئن تا دسامبر که آبشار در بهترین شرایط خود واقع شده است، بهترین زمان برای سفر به اینجا است.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "بهترین جاهای دیدنی ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاهای دیدنی ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید