برترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در 1400

به گزارش همیار مشاوره، پلیس هدایت و رانندگی برای برقراری نظم و با هدف کاهش تصادفات جاده ای همیشه کوشش می نماید تا با وضع قوانین و اعمال جریمه، رانندگان را به پیروی از قوانین هدایت و رانندگی ترغیب کند. به همین علت نیز این قوانین همیشه در حال به روز شدن هستند. از آخرین نمونه می توان به قوانین مربوط به دوران شیوع بیماری کرونا اشاره نمود که به واسطه آن پلیس هدایت و رانندگی 4 کد تخلف را به تخلفات هدایت و رانندگی افزود.

برترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در 1400

شاید از نظر بسیاری از مالکان خودرو و رانندگان، این قوانین و اعمال جریمه های نقدی سنگین و نمره منفی اندکی سختگیرانه باشد، اما تجربه نشان داده که بسیاری از افراد بدون وجود چنین اهرم هایی تمایلی به اطاعت از قوانین هدایت و رانندگی ندارند.جالب است بدانید که تا همین چند سال پیش، کمتر راننده و سرنشینی را می دیدید که کمربند ایمنی خود را بسته باشد. اما با تدوین قانون تازه و معین جریمه نقدی برای نبستن کمربند ایمنی خودرو، می توان گفت که اندازه خسارات جانی ناشی از حادثه به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا نموده است. چرا که با بستن کمربند ایمنی، جان سرنشینان خودرو کمتر به خطر می افتد. در اوایل تدوین این قانون و اعمال جریمه، بسیاری از افراد مخالفت های شدیدی با آن داشتند اما پس از گذشت چند سال، بستن کمربند ایمنی تبدیل به یک فرهنگ صحیح رانندگی شد.بعضی از تخلفات رانندگی بیشتر اتفاق می افتند که از آن جمله می توان به سرعت غیر مجاز، صحبت کردن با تلفن همراه، عبور از چراغ قرمز و نبستن کمربند ایمنی اشاره نمود، در نتیجه استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت آفلاین و آنلاین می تواند چالش بزرگی برای بعضی از رانندگان خودرو باشد.

اگر به چند سال قبل برگردیم، فرآیند پرداخت خلافی خودرو طولانی و زمان بر بود. تا قبل از فراگیرشدن گوشی های تلفن همراه و توسعه اینترنت، تنها راه دریافت خلافی ماشین حضور در پلیس 10+ بود. البته با یاری دستگاه های ATM (عابربانک) امکان پرداخت خلافی ماشین وجود داشت. اما کمبود زمان و دغدغه های روزمره در کنار دسترسی همگانی به اینترنت، باعث ایجاد روش هایی تازه برای دریافت خلافی خودرو شد. اما آیا شما با انواع روش های سریع برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو آشنا هستید؟

انواع جریمه رانندگی

همان طور که از گفته های قبلی پیداست، استعلام خلافی خودرو یکی از دغدغه های بیشتر رانندگان است. جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند.جالب است بدانید که 4 نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصد گرفتن خلافی ماشین خود را دارید این سوال برایتان ایجاد می گردد که چگونه از آن آگاه شویم؟ یا این که چه راه حلهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی نرم افزاری وجود دارد؟ پس در ابتدا بهتر است درباره این 4 نوع خلافی خودرو ، اطلاعات بیشتری کسب کنیم: پلیس هدایت و رانندگی به صورت کلی 4 نوع جریمه در نظر گرفته که شامل تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی است. در جریمه تسلیمی، پلیس هدایت و رانندگی برگ جریمه را به راننده خاطی تحویل خواهد داد.

اما در جریمه الصاقی، پلیس راهنمای و رانندگی خودرو را به علت مثلاً توقف در محل پارک ممنوع جریمه نموده و به علت عدم حضور راننده، برگ جریمه را به خودرو الصاق می نماید. جریمه دوربینی که در حال حاضر متداول ترین نوع جریمه است، به وسیله دوربین های نصب شده در خیابان های شلوغ و پُرترافیک شهرها، جاده ها و اتوبان ها ثبت و در نهایت برای مالک خودرو ارسال خواهد شد. در جریمه دوبرگی، پلیس هدایت و رانندگی راننده خاطی را به علت عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه بر جریمه نقض قوانین هدایت و رانندگی که شامل برگ اول خواهد بود، برای عدم توجه به دستور توقف پلیس نیز جریمه خواهد نمود که شامل برگ دوم خواهد بود.

روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو در سال 1400

تقریباً همه رانندگان از این موضوع اطلاع دارند که اگر به مدت 60 روز برای پرداخت خلافی خودرو خود اقدام ننمایند، مبلغ جریمه آن ها دو برابر خواهد شد. از طرفی رانندگانی که اندازه خلافی خودرو آن ها به بیش از یک میلیون تومان برسد، خودروی آن ها به وسیله پلیس هدایت و رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل می گردد. به همین علت نیز استعلام و پرداخت خلافی خودرو یکی از بزرگترین دغدغه های رانندگان خواهد بود.

پلیس ناظر بر اقدامات رانندگان

انواع روش هایی که رانندگان و مالکان خودرو می توانند برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو انتخاب نمایند به شرح زیر است.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه حضوری به مراکز پلیس 10+

یکی از ابتدایی ترین روش ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استفاده از خدمات مراکز پلیس 10+ است. با پرداخت مبلغ مشخصی می توانید صورت ریز خلافی خودروی خود را از پلیس 10+ دریافت نموده و سپس به وسیله دستگاه خودپرداز برای پرداخت جریمه اقدام کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو می توانید با سامانه تلفنی گویای راهبری راجا به شماره 88288888 تماس گرفته و در نتیجه جرایم رانندگی و تخلفات خودروی خود را دریافت کنید. برای این کار احتیاج به کد VIN درج شده در پشت کارت خودروی خود خواهید داشت.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو به وسیله پیامک

در این روش استعلام خلافی خودرو با پیامک تنها کافی است به کارت ماشین خود و کد VIN دسترسی داشته باشید. درباره کد VIN قبلا شرح داده ایم. باید کد VIN را به شماره 1101202020 ارسال کنید. در حقیقت تنها شماره پیامک خلافی 1400 همین شماره است. چند لحظه صبر کنید؛ منتظر دریافت نتیجه آن باشید. در پیامکی که دریافت می کنید، علاوه بر مبلغ خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز ارسال می گردد. با استفاده از این اطلاعات، می توانید به وسیله دستگاه ATM مبلغ را پرداخت کنید.

  • هزینه خلافی خودرو اس ام اس برای هر پیامک برابر با 350 تومان است که از حساب شارژ کسر یا به مبلغ اس ام اس قبض اضافه خواهد شد.استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD و بدون احتیاج به اینترنت

در این روش کافی است کد دستوری #110* را شماره گیری کنید. ابتدا باید عدد 1 را برای استعلام خلافی خودرو انتخاب کنید. در مرحله بعد باید کد VIN پشت کارت خودروی خود را وارد کنید. پس از این مرحله مفاصاحساب یا استعلام خلافی خودرو برای شما ارسال خواهد شد.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو به وسیله سایت پلیس راهور

در این روش ابتدا باید وارد سایت پلیس راهور شده و روی گزینه خدمات کلیک کنید. در این بخش با انتخاب استعلام اندازه تخلف رانندگی و وارد کردن شماره بارکد کارت ماشین می توانید برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن های موبایلی

در حال حاضر اپلیکیشن های مختلفی در حوزه های اقتصادی فعالیت می نمایند که یکی از بخش های اصلی خدمات آن ها، استعلام و پرداخت قبوض است. یکی از این موارد، استعلام خلافی خودرو و در نتیجه پرداخت آنلاین آن به وسیله اپلیکیشن های موبایلی خواهد بود.

پرداخت خلافی خودرو یا احترام به فرهنگ رانندگی

قاعدتاً برترین راه حل برای جریمه نشدن، رعایت قوانین هدایت رانندگی و احترام به فرهنگ رانندگی است. اما در بعضی موارد رانندگان به صورت کاملاً سهوی، مرتکب جرایم رانندگی می شوند. بنابراین در این شرایط به منظور جلوگیری از دو برابر شدن مبلغ جریمه و یا حتی توقیف خودرو، باید برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام نمایند. احترام به قوانین هدایت و رانندگی اجباری است و عدم تمکین از آن عواقبی چون جریمه نقدی، نمره منفی و توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ را به همراه خواهد داشت. از طرفی پلیس هدایت و رانندگی در کوشش است تا با نهادینه کردن فرهنگ دریافت بیمه خصوصاً بیمه شخص ثالث، خسارات اقتصادی و جانی ناشی از حوادث رانندگی را کاهش دهد. به همین دلیل، پلیس هدایت و رانندگی دریافت بیمه شخص ثالث را به امری اجباری تبدیل نموده و در نتیجه عدم دریافت این بیمه یا عدم تمدید به موقع آن علاوه بر جریمه نقدی، منجر به توقیف خودرو نیز خواهد شد.

حالا که با انواع روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو آشنا شدید، بهتر است برای جلوگیری از جریمه و توقیف خودروی خود به علت نداشتن بیمه شخص ثالث، برای دریافت این نوع بیمه نیز اقدام کنید. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و اقتصادی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در بیشتر بیمه نامه ها تحت عنوان بیمه گزار شناخته می گردد)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه گر درج می گردد) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان اقتصادی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می نماید.

برترین روش برای خرید بیمه شخص ثالث استفاده از خدمات سایت های کارگزاری آنلاین بیمه مانند بیمه دات کام است. برای دریافت انواع بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث کافی است وارد صفحه محصولات سایت bimeh.comشده و بیمه مورد نظر خود را انتخاب و سپس برای استعلام قیمت، مقایسه میان خدمات شرکت های معتبر بیمه گر و در نهایت خرید آنلاین بیمه اقدام کنید.

علاوه براین، شرایط برای دریافت مشاوره تخصصی به صورت رایگان در سایت بیمه دات کام (bimeh.com) فراهم بوده و این کارگزاری، بیمه نامه خریداری شده را به صورت رایگان درب منزل بیمه گزار ارسال خواهد نمود. بنابراین پیشنهاد می کنیم به منظور جلوگیری از جریمه نقدی و دریافت نمره منفی به علت نداشتن بیمه شخص ثالث، از خدمات کامل سایت https://bimeh.com/ بهره ببرید.

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، پلاک 17 طبقه 6، واحد 6

کد پستی 1998653740

شماره های تماس: 021-4372

پست الکترونیکی: [email protected]

منبع: فرارو

به "برترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید