بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا شروع سال 1400

به گزارش همیار مشاوره، باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره کیش با هدف نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 دراین منطقه ساخته می گردد.

بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا شروع سال 1400

به گزارش خبرگزاری همیار مشاوره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با تاکید بر اینکه نوسازی و ایجاد فضای مطلوب فرودگاهی یکی از زیرساخت های ضروری جزیره توریست پذیرکیش است گفت: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه جزیره با پیشرفت 50 درصدی، جهت ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی تا انتها سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش اضافه نمود: جهت تسریع عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش کارخانه جدید فراوری آسفالت راه اندازی شد تا حجم فراوری از 500 تن در روز به 1 هزار تن افزایش یابد.

علی عرب توسعه باند جنوبی فرودگاه کیش را یکی از مهم ترین طرح های زیرساختی جزیره مطرح کرد و گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه تنها بر روی یک باند انجام می گردد و افزایش پهنا و تعداد باند ها، از احتیاجهای اصلی برای توسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی اضافه نمود: باوجود تمامی چالش های پیش رو از جمله شیوع ویروس کرونا فعالیت های مربوط به طرح با رعایت تمامی مقررات بهداشتی در حال انجام است.

عرب در تشریح ابعاد و مساحت طرح توضیح داد: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر با رویه آسفالت در حال انجام است که پس از اتمام این طرح، کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f ارتقاء خواهد یافت.

وی اضافه نمود: اجرای این عملیات زیرساختی مهم، قابلیت نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را در جزیره میسر می سازد تا فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی به دومین فرودگاه کشور با استانداردهای لازم تبدیل گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در زمینه تامین مصالح مورد احتیاج و حجم بالایی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیر سازی این طرح عمرانی گفت : پس از انجام آزمایش های فیزیکی و شیمیایی بر روی بیش از 100 هزار تن مصالح معادن اطراف هرمزگان در آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری وکسب تاییدیه مشاور طرح ، این مصالح به بندر شهید رجایی حمل و سپس به کیش انتقال می یابد.

وی در ادامه مطرح کرد: جهت اطمینان از کیفیت ساخت ، نوعی قیر با مشخصات فنی خاص با عنوان pg76-10 به صورت اختصاصی برای این طرح توسعه ای در پالایشگاه فراوری می گردد. همچنین اورران این طرح به روش تثبیت بستر با سیمان و با دستگاه WR ساخته شده و برای تکمیل زیر ساخت ها 2500 متر مکعب بتن ریزی اجرا شده است.

علی عرب میزان آسفالت مصرفی توسعه باند جنوبی فرودگاه را بالغ بر 80 هزار تن برآورد کرد و اضافه نمود: در صورت تامین هزار تن آسفالت درآینده ای نزدیک، عملیات ساخت و تامین روشنایی این طرح همزمان به اتمام رسیده و طبق پیش بینی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا انتها سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا شروع سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا شروع سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید