معرفی مراکز آموزش خلبانی در ایران

به گزارش همیار مشاوره، مراکز آموزش خلبانی در ایران

در مجله اینترنتی خبرنگاران تا کنون راجع به هواپیما، خلبانی و در کل صنعت هوانوردی مطالب زیادی را برایتان منتشر نموده ایم، اما این بار به سراغ کشور خودمان و مراکز آموزش خلبانی در ایران می رویم. اگر علاقه مند به گذراندن دوره های خلبانی هستید با گذراندن دوره های مورد نظر این رشته و داشتن شرایط مورد نظر در آن می توانید در یکی از مراکز زیر ثبت نام کنید و خلبانی را بیاموزید. در آخر نیز مدرک خلبانی هواپیمایی خاص بر حسب دوره ای که گذرانده اید، به شما داده می گردد. خلبانی یکی از رشته هایی است که شاید اغلب افرادی که عاشق سفر و البته آسمان و پرواز هستند جذب این رشته می شوند. با این حال این رشته سختی های خاص خودش را دارد و اگر می خواهید راجع به سختی های آن بدانید بهتر است که با خلبان های باتجربه صحبت کنید. کسانی که می خواهند در این رشته فعالیت داشته باشند، حتما باید توانایی مدیریت بحران عالی و خونسردی زیادی در شرایط بحرانی داشته باشند و از قوه تفکر و نتیجه گیری بالایی برخوردار باشند. در ادامه بیشتر مراکز آموزش خلبانی در ایران را به شما معرفی می کنیم.

معرفی مراکز آموزش خلبانی در ایران

مرکز آموزش خلبانی ایران

این مرکز در واقع مدرسه خلبانی در ایران است که در سال 1387 افتتاح شده است. اگر علاقه مند به پرواز هستید، این مرکز می تواند آرزوی شما را برآورده کند. یکی از برترین مراکز آموزش خلبانی در ایران است که به شما پرواز با انواع هواپیماها را بسته به انتخاب و توانایی شما بهتان آموزش می دهد. از هواپیماهای سبک، پاراگلایدر یا … را در این مرکز می توانید برانید. آموزش دوره خلبانی شخصی، آموزش دوره خلبانی تجاری و خلبانی هواپیماهای فوق سبک از جمله رشته هایی هواپیمایی است که در این مرکز می توانید مدرک بین المللی آن را دریافت کنید.

مرکز آرتا کیش

مرکز آرتا کیش خود را یکی از بزرگترین مدارس خلبانی خاورمیانه معرفی می کند و البته در زمینه خلبانی سابقه طولانی دارد. این مرکز در سال 1381 از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز خود را دریافت نمود و با 6 فروند هواپیما، دوره های آموزشی خود را آغاز کرد. در این مرکز می توانید برای 4 دوره خلبانی گواهینامه شخصی PPL، گواهینامه بازرگانی CPL، گواهینامه پرواز با دستگاه IR Modular گواهینامه استاد خلبانی ثبت نام کنید. برای آشنایی یکی از برترین مراکز آموزش خلبانی در ایران به سایت apts.ir می توانید بروید.

مرکز ایران هما

از زیرمجموعه های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده که کلاس ها و دوره های آموزش خلبانی را برگزار می کند. از مراکز آموزش خلبانی در ایران بوده که به صورت تخصصی و با بالاترین سطح استانداردهای بین المللی کلاس های خود را چه در رشته خلبانی با هواپیماهای مسافربری و چه در دیگر رشته های مرتبط همانند مهمانداری هواپیمای مسافربری، مهندسی پرواز، تعمیرات و … برگزار می کند و مورد تایید یاتا می باشد. با مراجعه به سایت ایران ایر می توانید از دوره های مختلف و زمان ثبت نام دوره ها آگاه شوید.

سایت: iranair.com

مرکز معراج

با ثبت نام در یکی دیگر از مراکز آموزش خلبانی در ایران به نام مرکز معراج می توانید دوره های خلبانی، مهمانداری و کادر پروازی و زمینی مورد احتیاج شرکت های هواپیمایی و صنعت حمل و نقل هوایی، براساس استاندارهای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) و سازمان هواپیمایی کشوری ایران را ثبت نام کنید. این مرکز دوره های خلبانی PPL، CPL ،IR ،IP ،ATPL، مهمانداری پایه، انواع مهمانداری کلیه هواپیماها، معلم مهمانداری و دیسپچر را برگزار می کند. مرکز معراج مرکزی خصوصی است که در سال 1384 برای آموزش علم هوانوردی و خلبانی تاسیس شد و هم اکنون در فرودگاه ویژه قزوین دوره های آموزشی پرواز خود را برگزار می کند. دوره های زمینی این مرکز در شهرکت اکباتان و دفتر مرکزی آن در جاده مخصوص کرج مستقر است. می توانید برای اطلاعات بیشتر از این مرکز به سایت merajaviation.com مراجعه کنید.

آی آر ارتش

سایت نظامی آی آر ارتش در سال 1391 تاسیس شد و گفته می گردد که به هیچ ارگان دولتی و نظامی وابسته نیست و شرکتی خصوصی محسوب می گردد که به آموزش خلبانی نظامی می پردازد. سایت این مرکز irartesh.ir می باشد.

مرکز آموزش هوانوردی پارسیس

از دیگر مراکز آموزش خلبانی در ایران مرکز پارسیس است که از سال 1389 تاسیس شده و برترین خلبان ها را زیر نظر اساتید مجرب آموزش می دهد. در این مرکز انواع دوره های خلبانی به همراه دوره های دیسپچری و مهمانداری برگزار می گردد. برای آشنایی بیشتر با این مرکز می توانید به سایت زیر مراجعه کنید.

سایت پارسیس: parsisaviation.com

مرکز آموزش مجازی فنون هوایی

این مرکز در سال 1390 آموزش و دوره های خود را آغاز نمود و هم اکنون یکی از برترین مراکز آموزش خلبانی در ایران است که با جدیدترین فناوری روز جهان به آموزش متخصصان صنعت هوانوردی می پردازد. از مزایای این مرکز، ارائه آموزش های آنلاین و زنده است که به شما اجازه می دهد از هر کجا که هستید در این کلاس ها شرکت کنید.

سایت مرکز آموزش مجازی فنون هوایی: irancatsc.com

دانش پژوهان هوانوردی 110

این مرکز به وسیله دو بازنشسته این رشته به نام های کاپیتان هومان صالحی شفا و مهندس کرمعلی شیرازی در سال 1382 مجوز رسمی خود را دریافت نموده و این مرکز را راه اندازی نمودند. در این مرکز می توانید دوره های آموزش عملیات پرواز یا دیسپچری، آموزش مهمانداری، آموزش زمینی خلبانی خطوط حمل و نقل هوایی، آموزش زمینی خلبانی با آلات دقیق، آموزش زمینی خلبانی بازرگانی و آموزش زمینی خلبانی شخصی را ثبت نام نموده و بیاموزید. سایت این مجموعه ati-110.com است.

سایت خلبان پارسی

این سایت به وسیله گروهی از دانش آموختگان خلبانی در سال 1387 تاسیس شد و هم اکنون از مراکز آموزش خلبانی در ایران است که به صورت آنلاین به آموزش رشته های هوانوردی می پردازد. در این سایت می توانید از اخبار صنعت هوایی نیز آگاه شوید.

آدرس سایت خلبان پارسی: persianaviator.com

بوتیا ماهان

مرکز آموزشی بوتیا ماهان با چهار فروند هواپیمای آموزشی کار خود را در سال 1381 آغاز نمود. از مراکز آموزش خلبانی در ایران است که بعدها پیشرفت نمود و ده فروند هواپیمای یک موتوره را برای آموزش فراهم نمود. از این مرکز تا به امروز بیش از 600 دانشجوی خلبانی فارغ التحصیل شده است.

مراکز دیگری همانند مرکز شهید ستاری و … برای یادگیری خلبانی وجود دارند که در این مطلب گنجانده نشده اند. مسلما به جز مراکز خلبانی در ایران که در بالا نام برده شد و به جز تهران، در استان های دیگر کشورمان مراکز خلبانی متعددی وجود دارد که با مراجعه به آن ها می توانید یکی از رویاهای زندگی خود را محقق کنید.

منبع: الی گشت

به "معرفی مراکز آموزش خلبانی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مراکز آموزش خلبانی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید