توانمندسازی نیروی انسانی در روستاها مولد اشتغال پایدار است

به گزارش همیار مشاوره، خبرنگاران/کردستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، گفت: تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است و آموزش های مهارتی می تواند به عنوان یکی از ارکان مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاهای استان عمل کند.

توانمندسازی نیروی انسانی در روستاها مولد اشتغال پایدار است

سید جمیل احمدی، امروز(3 دی ماه)در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری و سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان که با حضور معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با مطالعات کامل و جامعی که صورت گرفته است شاهد توسعه آموزش های مهارتی در سطح روستاهای استان کردستان شده ایم.

وی گفت: تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است و آموزش های مهارتی می تواند به عنوان یکی از ارکان مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاهای استان عمل کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، تنوع بخشی به اشتغال روستایی و تمرکز زدایی از مشاغل بخش کشاورزی در روستاها را از دیگر راهکارهای اجرایی در جهت ایجاد اشتغال در روستاها برشمرد و گفت: با توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در روستاها می توانیم نسبت به ایجاد مشاغل جدید با نگاه به پتانسیل و ظرفیت های هر روستا چشم امید داشته باشیم.

وی توانمند سازی زنان روستایی و هدایت این قشر از جامعه به چرخه تولید را از دیگر راهکارهای اجرایی در راستای ایجاد اشتغال روستایی دانست و اضافه نمود: ارائه آموزش های مهارتی به زنان روستایی و توانمند سازی این افراد می تواند علاوه بر کمک به معیشت خانوارهای روستایی زمینه ساز افزایش تولید در سطح روستاهای استان باشد .

احمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استانداری کردستان گفت: خوشبختانه در مفاد این تفاهم نامه همکاری توجه ویژه ای به توسعه آموزش های مهارتی در روستاهای استان شده است و این اداره کل با همکاری استانداری کردستان در هر شهرستان 20 روستا را به عنوان هدف ارائه آموزش های مهارتی متناسب با پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای و منطبق با نیاز بازار کار ارائه می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توانمندسازی نیروی انسانی در روستاها مولد اشتغال پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندسازی نیروی انسانی در روستاها مولد اشتغال پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید