توسعه گردشگری مجازی راهبرد اصلی آذربایجان شرقی در سال 99

به گزارش همیار مشاوره، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی توسعه گردشگری مجازی را مهم ترین راهبرد اداره کل استان در سال 99 بیان کرد.

توسعه گردشگری مجازی راهبرد اصلی آذربایجان شرقی در سال 99

به گزارش همیار مشاوره به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده صبح امروز 16 فروردین 99 با حضور در برنامه تلویزیونی سحرلراز شبکه شما و شبکه سهند بابیان اینکه آذربایجان شرقی به سبب شیوع بیماری کرونا برخلاف ادوار گذشته طی ایام نوروز میزبان گردشگران و هم وطنان عزیز نبود، به اهم اقدامات این اداره کل در راستای مقابله با بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور همیشه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بشماری است که برای بازدید از گوشه ای از تاریخ و فرهنگ بی بدیل ایران در آذربایجان سفر می نمایند، اما امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور، ستاد اجرایی خدمات سفر استان با رویکردی متفاوت، به نظارت بر عملکرد واحدهای گردشگری و اماکن تاریخی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا پرداخت.

او ادامه داد: تیم های نظارتی ستاد خدمات سفر استان از 25 اسفندماه 98 بازدیدهای نظارتی خود را شروع نموده و باوجود تداوم تعطیلی واحدهای گردشگری، اماکن تاریخی و موزه ها و بر فعالیت حداقلی بعضی مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی، نظارت مستمر داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طی ایام نوروز 99، امکان بازدید مجازی بیش از 500 جاذبه گردشگری استان برای هم وطنان فراهم شد، ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای بیش از چهار هزار جاذبه گردشگری، قریب به دو هزار اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت شده جهانی است، لذا با شرایط پیش آمده، این اداره کل در راستای معرفی گسترده جاذبه های غنی گردشگری استان طی ایام نوروز اقدام به معرفی بیش از 500 جاذبه به صورت تورهای مجازی، ویدئو کلیپ و عکس و همچنین مشارکت در کمپین مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی نموده است.

او توسعه گردشگری مجازی استان را از مهم ترین برنامه های اداره کل استان طی امسال، مطرح نمود و گفت: شرایط فعلی کشور و استان، پیامی قابل تأمل برای ما در راستای لزوم تقویت گردشگری مجازی و بهره مندی از ظرفیت های آن داشت، لذا در این راستا اداره کل استان طی امسال بر تقویت ظرفیت های مجازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در این حوزه متمرکز خواهد بود.

حمزه زاده در ادامه معرفی مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری، بهره مندی از ظرفیت اکوتوریسم استان در منطقه ارسباران و همچنین تهیه مشترک برنامه های معرفی جاذبه های گردشگری استان با صداوسیمای استان و رسانه ملی را از دیگر برنامه های این اداره کل در امسال مطرح نمود.

او تأکید کرد: توسعه صنعت گردشگری امروز بدون آموزش و بهره مندی از دانش روز امکان ناپذیر است، لذا این اداره کل باهدف ارتقا سطح دانش فعالان این حوزه و همچنین دانش عمومی جامعه در مورد این صنعت پویا، دوره های آموزشی جامعی را طی سال 99 برای فعالین این عرصه برگزار خواهد نمود.

منبع: میراث آریا

به "توسعه گردشگری مجازی راهبرد اصلی آذربایجان شرقی در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری مجازی راهبرد اصلی آذربایجان شرقی در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید