جان کری برای دیدار از کشورهای شرق آسیا به این منطقه سفر می نماید

به گزارش همیار مشاوره، خبرنگاران: سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آسیایی در حالی از امروز پنج شنبه شروع شده که مهمترین هدف از سفر آسیایی این مقام ارشد کاخ سفید کاهش تنش ها بین چین و کشورهای همسایه آن به شمار می رود.

جان کری برای دیدار از کشورهای شرق آسیا به این منطقه سفر می نماید

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره به نقل از آسوشیتدپرس ، جان کری وزیر خارجه آمریکا سفر خود به کشورهای آسیایی را شروع نموده و میخواهد در این سفر کاهش تنش ها در روابط چین و کشورهای کوچک همسایه و یافتن راهکارهایی برای از سرگیری مجدد مذاکرات هسته ای با کره شمالی را در اولویت قرار دهد.

بر اساس این گزارش کری در پنجمین سفر خود به کشورهای آسیایی از زمان انتخاب به عنوان وزیر خارجه آمریکا میخواهد به کره جنوبی، چین و اندونزی سفر کند. کاهش تنش ها بین کشورهای منطقه بر سر مالکیت دریای شرقی چین یکی از مهمترین اولویت های سفر جان کری به منطقه به شمار می رود. جان کری در سفر خود به سئول نگرانی عمیق واشنگتن نسبت به افزایش تنش ها در روابط ژاپن و کره جنوبی را اعلام خواهد نمود. یک مقام مطلع آمریکایی تاکید نمود، تنش در روابط توکیو و سئول به نفع هیچ کس نخواهد بود. اقدام شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در بازدید از معبد جنجالی یاسوکانی با واکنش شدید چین و کره جنوبی روبرو شده است.

سفر جان کری به سئول در شرایطی است که مقام های ارشد کره جنوبی و کره شمالی مذاکرات کم سابقه ای را برگزار نموده اند ولی مقام های پیونگ یانگ به شدت با برگزاری مانور نظامی بین کره جنوبی و آمریکا مخالفت نموده اند. کری میخواهد امروز پنج شنبه با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز میخواهد در ماه آوریل به کره جنوبی سفر کند.

جان کری علاوه بر مذاکره با مقام های کره جنوبی در مورد ارتقای روابط با توکیو میخواهد راهکارهای گسترش همکاری ها بین واشنگتن، پکن، سئول و توکیو را نیز برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی آنالیز کند. جان کری فردا آدینه نیز برای دیدار با مقام های ارشد چین وارد پکن خواهد شد. آمریکا از چین خواسته است تا با توجه به نفوذ پکن بر مقام های پیونگ یانگ زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی را فراهم کند.

منبع: تسنیم

به "جان کری برای دیدار از کشورهای شرق آسیا به این منطقه سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری برای دیدار از کشورهای شرق آسیا به این منطقه سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید