خبرنگاران کاهش 400 درصدی گردشگران نوروزی تربت حیدریه

به گزارش همیار مشاوره، تربت حیدریه- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: نوروز سال جاری 40 هزار مسافر و جهانگرد از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهرستان دیدن نموده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال های پیش از شیوع کرونا، کاهش 400 درصدی داشته است.

خبرنگاران کاهش 400 درصدی گردشگران نوروزی تربت حیدریه

علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار همیار مشاوره گفت: بیشترین میزان این بازدیدها از روستاهای جهانگردپذیر شهرستان انجام شده و عمده اقامت جهانگردان نیز در اقامتگاه های بومگردی منطقه بوده است.

وی با بیان این که از شروع طرح نظارت نوروزی (29 اسفند) تا به امروز 80 بازدید از تاسیسات جهانگردی به عمل آمده و چهار مورد تذکر و اخطار نیز صادر شده است، گفت: اولویت برنامه های جهانگردی سال جاری جذب و ماندگاری جهانگرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اقامت در اقامتگاه های دارای مجوز بود و بازدیدهای مزبور نیز در راستای عمل به آن انجام گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: مهمترین برنامه های فرهنگی ویژه عید نوروز سال جاری اجرای برنامه های نوروزگاه، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات توسط شهرداری و ارگان های فرهنگی شهرستان در بوستان پیشکوه تربت حیدریه بود.

محمدی گفت: بیشترین میزان بازدید جهانگردان در این شهرستان به ترتیب مربوط به آبشار رودمعجن، رودخانه حصار، منطقه جهانگردی پیشکوه، روستای صنوبر، مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر، روستاهای بسک، بکاول و کامه، مجموعه شیخ حیدر کدکنی و سد نسر بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان اقامت نیز به ترتیب به اقامتگاه بومگردی تهمینه، خوش نشین های رودمعجن و روستاهای سرخ آباد، صنوبر و بکاول اختصاص داشته است.

شهرستان تربت حیدریه بالغ بر 350 اثر تاریخی و جهانگردی شناسایی شده دارد که 60 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کاهش 400 درصدی گردشگران نوروزی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 400 درصدی گردشگران نوروزی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید