جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد

به گزارش همیار مشاوره، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه گیر کرونا مراسم جشن نوروزگاه و دیگر تشریفات جمعی مرتبط با نوروز در این شهرستان برگزار نمی گردد.

جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد

به گزارش همیار مشاوره به نقل از ایرنا، سید رضا حسینی اضافه نمود: مراسم جشن ها و آیینإهای نوروزی سبزوار لغو شده و برگزاری آن منوط به تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونای این شهرستان است.

وی اضافه نمود: همچنین برای پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت هتل ها، مراکز اقامتی، اقامتگاه های بوم گردی و رستوران های بین راهی شهرستان سبزوار محدود شده است و دستورات لازم در مورد رعایت موارد بهداشتی و ضد عفونی کردن این مکان ها داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: برگزاری مراسم چولی چغل(دعای باران)، چشم آرو، زرم و بزم، اسب چوبی، شاهنامه خوانی، چهارشنبه سوری و سمنوپزان بعضی از آیین های مهمی است که سال های گذشته در جشن های نوروزگاه شهرستان سبزوار برگزار می شد.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت با ثبت 33 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان تا روز شنبه 17 اسفند 98 به 135 نفر افزایش یافت.

از 30 بهمن ماه تا روز شنبه 17 اسفند 98 بیش از هزار و 500 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کووید-19 در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند که 635 نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

طی این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 792 بیمار حاد تنفسی بیشترین میزان بستری را داشته است و بقیه مربوط به سایر دانشگاهإ های علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.

تا به امروز 188 نفر از مبتلایان به عفونت های حاد تنفسی در بیمارستان های مشهد مرخص شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید