خبرنگاران گندم در 100 درصد مراکز خرید تایباد ذخیره شد

به گزارش همیار مشاوره، مشهد- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با خرید 25 هزار تن گندم از کشاورزان در این شهرستان تا 27 خرداد ماه جاری 100 درصد ظرفیت مراکز خرید این محصول در تایباد تکمیل شد.

خبرنگاران گندم در 100 درصد مراکز خرید تایباد ذخیره شد

محمد میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار همیار مشاوره اضافه کرد: خرید تضمینی گندم در تایباد نسبت به پارسال 12 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه برداشت محصول در منطقه، بارندگی مناسب و رعایت اصولی کشت گندم در فصل خود پیش بینی می گردد بیش از 30 هزار تن گندم سال جاری در فراوری گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین احتیاج سالانه این شهرستان را به محصول گندم 22 هزار تن ذکر و اعلام کرد: قیمت هر کیلو گندم معمولی 17 هزار ریال است.

وی همچنین گفت: شهرستان تایباد با سطح زیر کشت 14 هزار هکتار گندم و جو یکی از قطب های کشت غلات در خراسان رضوی محسوب می گردد. درصد سن زدگی این محصول در شهرستان صفر است.

میری در ادامه به فراوری 16 هزار تن جو در تایباد نیز اشاره و اعلام کرد: با توجه به تکمیل نهایی مراکز خرید گندم باید با مجوز حمل از اداره غله خراسان رضوی بقیه گندم تحویلی از کشاورزان به مراکز خرید و سیلوهای نگهداری در شهرستان تربت جام منتقل گردد.

وی اضافه کرد: سال زراعی جاری با هدف فراوری محصول بهتر و افزایش بازده غلات 250 تن انواع بذرهای گواهی شده بین کشاورزان تایبادی توزیع شد و برای سومین سال متوالی بیش از سه هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان به روش مکانیزه کشت شد.

تایباد با 40 هزار هکتار کشتزار بیش از هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد. سالانه 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در این شهرستان فراوری می گردد. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

7494/ 1858

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران گندم در 100 درصد مراکز خرید تایباد ذخیره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گندم در 100 درصد مراکز خرید تایباد ذخیره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید