خیرآبادی: علی رغم میل باطنی ام از سرمربیگری تیم امید استعفا کردم، جای من را مربیان جوان پر می کنند

به گزارش همیار مشاوره، سرمربی مستعفی تیم ملی کشتی فرنگی امید گفت: نباید جلوی کار امیدها را بگیرند تا مشکلاتی که برای من درست شد، ایجاد نشود، من به ناچار و علی رغم میل باطنی ام و با وجود عشقی که به بچه ها داشتم، استعفا کردم.

خیرآبادی: علی رغم میل باطنی ام از سرمربیگری تیم امید استعفا کردم، جای من را مربیان جوان پر می کنند

جمشید خیرآبادی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی همیار مشاوره در مورد اینکه گفته می شود در بدترین مقطع ممکن از هدایت تیم ملی امید کناره گیری کرده است، گفت: اتفاقا از نظر من بهترین زمان ممکن بود چراکه قبل از جهانی بزرگسالان، با توجه به اینکه 6 نفر از کشتی گیران رده سنی امید به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمدند، برای آنکه ضربه ای به آنها وارد نشود چیزی نگفتم. ارتباط بین ما وجود داشت و نمی خواستم حاشیه ای در این خصوص ایجاد شود و صبر کردم تا تیم به جهانی برود و استعفایم را گذاشتم برای بعد از انتها مسابقات. این بهترین زمان ممکن برای اعلام استعفا بود چراکه مسابقات مشخص شده و تنها دو سه کشتی برای ما باقی مانده است و استعفای من تداخلی با رقابت ها نداشت.

رئیس هیئت کشتی کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه اردوی آزادکاران امید از روز دوشنبه آغاز شده، خیلی از بچه ها با من تماس می گرفتند که از اردوی فرنگی چه خبر؛ و من برای اینکه تیم ملی فرنگی امید بلاتکلیف نماند، استعفایم را امروز اعلام کردم تا تکلیف این تیم هم مشخص شود.

وی در مورد اینکه گفته شده علیرضا دبیر از او خواسته از بین ریاست هیئت کشتی استان کردستان و سرمربیگری تیم ملی یکی را انتخاب کند، گفت: خودم می خواستم به کشتی استانم خدمت کنم و می دانستم که در این کار مفیدتر هستم. با توجه به این موضوعی که از سوی رئیس فدراسیون مطرح شد و خواست که یکی را انتخاب کنم، به ناچار از تیم ملی محروم شدم تا به زادگاهم برگردم، چون اگر تیم ملی را انتخاب می کردم، دیگر نمی توانستم در چشمان همشهری هایم نگاه کنم که قبلا برای ریاست هیئت کشتی به من اعتماد کرده بودند. برای من خدمت کردن به کشتی مهم بود و می دانستم که جای من در تیم ملی پر می شود و نباید به خاطر منافع شخصی، به قولی که به هم استانی هایم داده ام عمل نکنم.من درمدت اخیر و با محاسبه استعفای امروز، سه بار از سرمربیگری تیم ملی امید استعفا کردم. گواه زنده اش نیز حمید سوریان که روز مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی در روز 12 شهریور در این خصوص با هم صحبت کردیم.

خیرآبادی شرح داد: می شود در تیم ملی امید جای خالی جمشید خیرآبادی را با نیروهای جوان و خوبی مثل فرشاد علیزاده و حمید باوفا پر کرد، اما در کردستان فعلا چنین امکانی وجود ندارد و من بر خودم لازم دانستم که به کشتی استانم کمک کنم، تیم ملی بدون خیرآبادی هم آنقدر مربیان خوب دارد که راهش را پیش ببرد. ضمن اینکه از تیم امید، 6 نفر به جهانی رفتند و آنها می توانند امسال هم تیم امید را همراهی کنند و این نویدبخش روزهای خوبی برای کشتی فرنگی است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن همچنین با تاکید بر اینکه کار امیدها باید به صورت مستقل پیش برود، گفت: امیدوارم برنامه های این تیم را به صورت مجزا و با اختیارات کامل پیش ببرند. این تیم باید استقلال داشته باشد. نباید جلوی کار امیدها را بگیرند تا مشکلاتی که برای من درست شد و به ناچار و علیرغم میل باطنی ام و با وجود عشقی که به بچه ها داشتم، استعفا کردم. این در شرایطی است که من در تمام زندگی ام دنبال مربیگری بوده ام و اکنون هم در هر سِمتی که باشم، هر روز در سنندج بچه ها را آموزش خواهم داد. هر کاری به عنوان مربی از دستم بربیاید، حتما انجام خواهم داد و تنها چیزی که برای من تاریخ انقضا ندارد، معلمی و مربیگری است.

سرمربی تیم ملی آذربایجان در المپیک 2016 ریو در انتها گفت: برای تیم ملی بزرگسالان آرزوی موفقیت دارم، شرحات بیشترم در مورد استعفا و مسائل فنی را به بعد از اتمام مسابقات جهانی کشتی موکول می کنم. همیشه خود را سرباز این کشور می دانم و اگر در هر نقطه از این خاک، کاری از دستم برای کشتی بربیاید دریغ نخواهم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خیرآبادی: علی رغم میل باطنی ام از سرمربیگری تیم امید استعفا کردم، جای من را مربیان جوان پر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرآبادی: علی رغم میل باطنی ام از سرمربیگری تیم امید استعفا کردم، جای من را مربیان جوان پر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید