دانش پزشکی در مشهد پیشرفته است

به گزارش همیار مشاوره، وزیر بهداشت تاجیکستان با اشاره به بازدید از بیمارستان ولایت مشهد گفت: در این بازدید باور پیدا کردیم که دانش پزشکی در مشهد بسیار پیشرفته است.

دانش پزشکی در مشهد پیشرفته است

وزیربهداشت تاجیکستان پروفسور جمال الدین عبدالله زاده در این بازدید که با حضور محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمدمهدی کامیار، رئیس بیمارستان ولایت و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد گفت: خوشحالم که در جمهوری اسلامی ایران هستم و پس از تهران و شیراز، امروز در مشهدالرضا حضور دارم.

او اضافه کرد: امیدواریم دستاورد های امروز بیمارستان های مشهد بتواند به عنوان الگویی در جمهوری تاجیکستان مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر بهداشت تاجیکستان ادامه داد: در حوزه های مختلفی از جمله مقابله با بیماری ها، انجام جراحی های گوناگون و بهداشت اجتماعی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ای که در ایران وجود دارد، می توان توانمندی های موثر پزشکی و درمانی را در مراکز درمانی جمهوری تاجیکستان نهادینه کرد. متخصصان ما به زودی سفر های خود را برای کسب دانش به مشهد شروع خواهند کرد.

عبدالله زاده اعلام کرد: یکی از ظرفیت های همکاری مشترک فراوری دارو های گیاهی و طب سنتی است. اگرچه امروز در زمینه دارو های گیاهی همکاری گسترده ای میان ایران و تاجیکستان وجود دارد. در واقع می توان با تکیه به وجود بیش از 5500 نوع گیاه دارویی و شفابخش در تاجیکستان، از دانش فرآوری و ظرفیت که در ایران وجود دارد، استفاده کرد.

همیار مشاوره خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانش پزشکی در مشهد پیشرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش پزشکی در مشهد پیشرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید