درآمد هتل تنها از راه فروش اتاق نیست

به گزارش همیار مشاوره، با توجه به خوبی آب و هوا در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش علی رغم دیگر شهرهای ایران، در گفتگویی با دکتر مهرداد تاوتلی یکی از اعضاء هیات مدیره جامعه هتل داران کیش مصاحبه ای داشتیم تا از شرایط پر بودن اتاق هتل ها و مقدار گردشگران در این فصل در جزیره از ایشان سوالاتی بپرسیم.

درآمد هتل تنها از راه فروش اتاق نیست

به گزارش همیار مشاوره، دکتر تاوتلی در مورد شرایط فعلی اتاق های هتل در کیش گفت: با توجه به فصل زمستان و هوای خوب در جزیره کیش، اقبال دنیاگردان به بازدید و سفر به این جزیره در این روزها خوب است. همچنین برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی در جزیره کیش باعث حضور بیشتر مسافران شده است. و میانگین ضریب جذب دنیاگردان در این دوره نسبت به زمان های دیگر سال افزایش چشم گیری داشته است.

عضو هیات مدیره جامعه هتلداران در در ادامه افزود: اما متاسفانه هتل ها در کیش تنها از فروش اتاق بهره من می شوند. در حالی که در تمام دنیا فروش اتاق یکی از راه های منبع درآمد هتل ها به شمار میرود. منابع دیگر جذب سرمایه سالن های ورزشی، اتاق های ماساژ، رستوران ها و دیگر بخش های خدمتی است که در کیش مسافران حتی وقتی در هتلی اقامت دارند اغلب برای استفاده از این خدمات به مراکز خارج از هتل مراجعه می کنند.

او همچنین گفت: ما در سطح هتلداری و دنیاگردی، از کشورهای منطقه عقب مانده ایم. سیاست گذاری نادرست در این حوزه بزرگ ترین عامل این ناکارآمدی است. هتل ها در کیش همچنان قیمت اتاق های خود را بالا نگه داشته اند و از سطح خدمات کاسته اند. این در حالی است که هتل های کشورهای منطقه تلاش کرده اند با پایین آوردن قیمت ها و افزایش اندازه خدمات، مسافران بیشتری را جذب کنند. بنابراین بسیاری از دنیاگردان ایرانی با همان قیمیتی که در کیش می توانند اتاق بگیرند و خدمات محدود دریافت کنند، هتل های کشورهای منطقه را انتخاب می کنند که خدمات بیشتری به آن ها ارائه می دهد.

دکتر تاوتلی شرح داد: اگرچه در دو سال اخیر شورای عالی دنیاگردی، تلاش بسیاری داشته است تا بتواند در جذب دنیاگرد ایرانی و خارجی بهترین راهکارهای افزایش درآمد هتل را اتخاذ کند. مثلا می توان به پرواز مستقیم کیش به گوآنجو و استانبول اشاره کرد. امیدوارم این نحوه مدیریت و سیاست گذاری ادامه داشته باشد. اگر بتوانیم دنیاگرد خارجی وارد کشور کنیم این امر منجر به ارزآوری می شود و از سوی دیگر باید گرشگران ایرانی را که کشورهای منطقه را برای سفر انتخاب می کند به کیش بکشانیم تا از خروج ارز جلوگیری شود.

ما باید بدانیم که صنعت توریسم صرفا جذب دنیاگرد خارجی نیست. کشوری مثل آمریکا که در جذب دنیاگرد مقام اول در دنیا را دارد، 68٪ درآمدش را از دنیاگردان داخلی کسب می کند.

او در خاتمه اشاره کرد: ما اگر نیاز دقیق مخاطب را بشناسیم، می توانیم برای آن نیاز، پاسخی داشته باشیم و دنیاگردی درست روی همین محور می چرخد. دنیاگرد را بشناس و بدان چه چیزهایی او را به منطقه می کشاند.

منبع: دنیای سفر

به "درآمد هتل تنها از راه فروش اتاق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد هتل تنها از راه فروش اتاق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید