ساخت بزرگترین موتور هواپیمای دنیا به وسیله رولزرویس به سرانجام رسیده و آماده آزمایش است

به گزارش همیار مشاوره، رولزرویس ساخت اولین موتور بزرگ هواپیمای UltraFan خود را به سرانجام رسانده ، موتوری که در نهایت در هواپیما های مسافربری که در دهه 2030 توسعه خواهند یافت استفاده خواهد شد. آزمایش به زودی شروع می گردد و انتظار می رود این موتور جهش 25 درصدی در کارایی را نشان بدهد.

ساخت بزرگترین موتور هواپیمای دنیا به وسیله رولزرویس به سرانجام رسیده و آماده آزمایش است

هواپیما های مسافربری دست کم تا چند دهه بعد همچنان با سوزاندن سوخت های هدروکربنی انرژی خواهند گرفت و هنوز انرژی های پاک نتوانسته اند جایگزین سخوخت های فسیلی شوند. بنابراین رولزرویس به توسعه موتور نسل بعدی UltraFan خود ادامه می دهد.

این توربوفن غول پیکر با تیغه آبی اولین موتور از یک خانواده کامل از موتور های هواپیما های باریک و پهن پیکر تبدیل است که نیرویش از 25000 پوند بر فوت تا حدود 110000 پوند نیروی رانش متغیر است.

فن با قطر 3.56 متر آن تقریباً 5 درصد بزرگتر از فن جنرال الکتریک GE9X است. با همین افزایش اندک قطر، افزایش نسبتاً قابل توجهی در ناحیه جاروب شده به وسیله آن حاصل می گردد.

UltraFan از فرآیند تازه فراوری کامپوزیت سه بعدی رولزرویس با کنترل ربات استفاده می نماید که می تواند اشکال پیچیده مورد احتیاج برای آیرودینامیک پره های فن را فراوری کند. ت

یتانیوم هنوز انتخاب مهندسان برای لبه های جلویی تیغه ها است، اما بقیه کامپوزیت، کربنی است. این باعث می گردد که آن را بسیار سبک تر از فن های تمام تیتانیوم مورد استفاده در موتور های کلاس ترنت رولزرویس کند. این فن سبک وزن علت اصلی این است که رولزرویس توانسته موتوری به این بزرگی بسازد.

UltraFan بعلاوه یک گیربکس بین فن و کمپرسور های پشتی راه اندازی می نماید، بنابراین فن می تواند با سرعت پایین تر بهینه خود کار کند در حالی که کمپرسور ها با سرعت بهینه بالاتر کار می نمایند. در آزمایش های قبلی، گیربکس حدود 65 مگاوات (87000 اسب بخار) قدرت داشت که رکورد دیگری در هوافضا بود.

گرچه قطر فن بسیار زیاد است، توربین های داخل آن نسبتاً فشرده نگه داشته می شوند و مهندسان رولزرویس اطمینان می هند که حجم زیادی از هوا در اطراف هسته کمپرسور و مستقیماً از پشت موتور عبور می نماید، نه اینکه به وسیله کانال وهسته موتور برای به حرکت درآوردن کمپرسور ها. حرکت کند.

ااین نسبت بای پس یا دور زدن هوای بالایی ایجاد می نماید که به کاهش 35 درصدی صدا یاری می نماید و به موتور افزایش قابل توجهی در راندمان سوخت می دهد.

UltraFan حدود یک چهارم سوخت کمتری نسبت به موتور های نسل اول ترنت خود مصرف می نماید و باعث می گردد کارکرد آن ها مقرون به صرفه تر، برد آن طولانی تر و برای محیط زیست بهتر باشد. آن ها بعلاوه انتشار های اکسید نیتریک را به طور مؤثرتری دریافت می نمایند و این اندازه را تا حدود 40 درصد کاهش می دهند و کم و بیش انتشار ذرات را به طور کلی حذف می نمایند. این موتور برای آغاز با سوخت 100٪ پایدار هوانوردی طراحی شده است، اما رولزرویس بعلاوه در پی ساخت مدل هیبرید الکتریکی و سوخت هیدروژنی آن هم است.

پس از اتمام مونتاژ اولیه، این موتور به تأسیسات کاملاً تازه این شرکت، در دربی انگلستان که بزرگترین و هوشمندترین مرکز آزمایشی موتور در دنیا است خواهد رفت.

منبع: رولزرویس

منبع: یک پزشک

به "ساخت بزرگترین موتور هواپیمای دنیا به وسیله رولزرویس به سرانجام رسیده و آماده آزمایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین موتور هواپیمای دنیا به وسیله رولزرویس به سرانجام رسیده و آماده آزمایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید