عکس هایی از زیباترین پل های قدیمی جهان

به گزارش همیار مشاوره، پل راکوتز در آلمان، پل شیطان در بلغارستان، پل رشته کوه های سان در چین، پل رشته کوهای پیندوس یونان، پل راه آهن اسکاتلند و ... از زیباترین پل های قدیمی جهان محسوب می شوند که در این مطلب به آنها پرداخته شده است.

عکس هایی از زیباترین پل های قدیمی جهان

همیار مشاوره | سرویس گردشگری - پل های مرموز و شگفت انگیز زیادی با طرح های خاصی تا کنون ساخته شده که هر کدام ویژگی مربوط به خود را دارد. اما فقط بعضی از این پل ها هستند که رویایی و خیال انگیزند و می توانند توجه هر کسی را به خود جلب کنند. این پل ها در خوش آب و هوا ترین مناطق دنیا ساخته شده اند که جاذبه های توریستی فراوانی دارد. در اینجا چند پل معروف رویایی را به شما نشان می دهیم.

1. آلمان، پل Rakotz (پل شیطان)

پل راکوتز (Rakotz) کوتاه شده کلمه Rakotzbrücke و در زبان آلمانی به معنی پل شیطان است. این پل که نزدیک به 150 سال قبل در سال 1860 میلادی ساخته شده در شرق آلمان در نزدیکی مرز لهستان واقع شده است. ساختمان بسیار ویژه و دقیق این پل باعث می گردد پل و بازتاب آن در آب، صرف نظر از اینکه از چه موقعیتی به آن نگاه می کنید، دایره ای کامل تشکیل دهند. منظره بسیار خارق العاده این پل، آنجا را به مکان مورد علاقه عکاسان حرفه ای تبدیل کرده است. بهترین زمان برای بازدید از این پل تابستان، هنگام شکوفایی گل ها می باشد.

بیشتر بدانید: مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر هامبورگ آلمان

2. بلغارستان، پل شیطان در دل کوه های Rhodope

ردف، مجموعه رشته کوه هایی در جنوب شرق اروپا است که بیشتر از 83% آن در جنوب بلغارستان و مابقی آن در یونان قرار گرفته است. محل درآمد زایی در این منطقه گردشگری، صنعت و کشاورزی است. پل زیبا و قدیمی رودف در این منطقه بر رودخانه آردا، در یک تنگه باریک قرار گرفته است. این پل بین سال های 1515 و 1518 توسط اتومانس (Ottomans) ساخته شد. این پل که بزرگترین و بهترین نمونه پل ها در این منطقه است، 56 متر طول و 3.5 متر عرض دارد و از سه کمان ساخته شده است. ارتفاع آن در بزگترین کمان آن 11.5 متر است. این پل به عنوان یک اثر تاریخی فرهنگی در تاریخ 24 فوریه 1984 به ثبت رسید.

بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری بلغارستان

3. نروژ، آبشار Latefossen

آبشار لیت فوسن یک جاذبه گردشگری بکر در روستای هوردلند (Hordland) نروژ است. ارتفاع این آبشار 165 متر است. تلاقی دو جریان رودخانه و آبشار قبل از رسیدن به جاده ملی نروژی 13 این منطقه و آبشار را منحصر به فرد کرده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه های گردشگری نروژ

4. ایالات متحده آمریکا، اورگان Multnomah

آبشار مولتنوما (Multnomah Fall) آبشاری با شکوه و خاطره انگیز و بزرگترین آبشار در ایالت اورگان آمریکا (Organ state) است. ریزش آب در این آبشار از دو قسمت بالایی با ارتفاع ریزش آب 165 متر و قسمت پایینی با ارتفاع ریزش 21 متر و در مجموع 189 متر تشکیل شده است. آب های زیرزمینی از کوه های لارچ (Larch Moution) منبع سالانه این آبشار در طول سال است و علاوه بر آن، آب آن به وسیله رودها و روان آب های آبشارهای دیگر در این منطقه تامین می گردد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اماکن گردشگری کشور آمریکا

5. چین، رشته کوه های هان سان (Huangshan)

هان سان مجموعه رشته کوه هایی در شرق چین است که زمان شکل گیری آن به بیش از 100 میلیون سال پیش برمی گردد و صخر های بکر و بی نظیر آن در عصر یخبندان شکل گرفته است. این منطقه به خاطر منظره، غروب خورشید، قله های گرانیت شکل عجیب، درختان کاج، چشمه های آب گرم، برف های زمستانی، دید بالا از ابرها و پوشش گیاهی ضخیم آن به خوبی شناخته شده و معروف است.

بیشتر بدانید: معرفی شهرهای توریستی و جاذبه های گردشگری چین

6. یونان، کوه Pindos

رشته کوه های پیندوس در شمال یونان واقع شده است. طول این مجموعه رشته کوه 160 کیلومتر و ارتفاع آن در بلندترین قله به 2637 متر می رسد.

7. اسکاتلند، پل راه آهن Glenfinnan

گلنفین، روستایی در منطقه لوکابار در کشور اسکاتلند است. پل راه آهنی که دو منطقه Fort William و Mallaing را به یکدیگر وصل می کند، در این منطقه چشم گیر است.

8. لوکزامبورگ، Mullerthal

9. اسپانیا، مالاگا RONDA

10. سوئیس، تنگه De Lareuse

11. اسپانیا، Gaztelugatxe

12. اسکاتلند، Carrbridge

13. بوسنی و هرزگوین Stari Most

بیشتر بدانید: نگاهی به جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

14. هند، پل ریشه

15. ایتالیا، Ponte Gobbo

16. اسکاتلند، پل Hermitage

17. ایالات متحده آمریکا، یوسمیت، رودخانه Merced

18. بریتانیا، Tollymore

19. ایالات متحده آمریکا، نیویورک، پل Gapstow

20. پرتغال، جرس، پل Misarela

منبع: setare.com

به "عکس هایی از زیباترین پل های قدیمی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی از زیباترین پل های قدیمی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید