سهام هپکو به دولت بازگشت، اما ناقص ، مطالبات کارگران از معاون اول رئیس جمهور و استاندار اراک

به گزارش همیار مشاوره، بخشی از سهام هپکو که در اختیار شرکت هیدرواطلس بود، به سازمان خصوصی سازی بازگشته، اما هنوز مقداری از آن نزد مالک هیدرواطلس باقیمانده که این امر نگرانی کارگران را درپی داشته است.

سهام هپکو به دولت بازگشت، اما ناقص ، مطالبات کارگران از معاون اول رئیس جمهور و استاندار اراک

به گزارش خبرنگار دانشگاه همیار مشاوره، مساله هپکو به درازا کشیده است؛ زمانی که به دو ماه اخیر محدود نمی گردد و سال های زیادی است که بخشی از اقتصاد کلان کشور را دچار چالش نموده است. اما از دو ماه گذشته که اعتراضات کارگران دوباره اوج گرفت، انتظار می رفت که مسئولان این بار با جدیت بیشتری به مساله هپکو بپردازند.

از همان زمان کارگران هپکو در اعتراضات خود و در جمع اصحاب رسانه، اعلام کردند که دغدغه اصلی آنان بازگشت رونق فراوری به این کارخانه عظیم ماشین سازی است. جلسات متعدد کارگران هپکو با مسئولان سازمان خصوصی سازی با اینکه وعده های زیادی برای قرارداد خرید محصولات هپکو و همچنین معین تکلیف سهامدار، هنوز نتیجه نداده است.

این بار شورای اسلامی کار هپکو مستقیما نامه های جداگانه ای به مهدی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و علی آقازاده، استاندار مرکزی نوشته است و در آن مطالبات کارگران ذکر نموده است.

در متن این نامه ها آمده است: با توجه به سوءمدیریت و عدم همکاری سهامدار عمده شرکت در گذشته و با عنایت به عدم فراوری در هشت ماه امسال و باع اتراض شدید پرسنل و پیگیری های حضرتعالی و با دستور مستقیم رئیس جمهور سهام بلوکی هپکو به دولت (سازمان خصوصی سازی) انتقال داده شد، حال جهت برقراری و حفظ آرامش در شرکت هپکو تا به نتیجه رسیدن برنامه فراوری که توسط مدیریت شرکت ارائه شده است، چنین به نظر می رسد که برای برخی از خواسته های به حق پرسنل این شرکت باید چاره ای اساسی اندیشیده گردد.

در ادامه این نامه، خواسته های کارگران به این شرح ذکر شده است: پیگیری تضمین پرداخت حقوق پرسنل به صورت منظم و ماهیان، معین تکلیف افراد واجد شرایط بازنشستگی که از سال گذشته تاکنون معین نشده است، پیکیری و معین تکلیف سنوات پرسنلی که در سال های قبل بازنشسته شده اند، پیگیری سریع و رایزنی با واحد های بزرگ صنعتی و وزارتخانه های مربوطه در جهت رونق فراوری در شرکت و ایجاد انگیزه در پرسنل و پیگیری و شفاف شدن مابقی سهام انتقال داده شده به سازمان خصوصی سازی که 1.7 درصد آن همچنان در اختیار سهام دار خلع ید شده است.

درخصوص انتقال سهام هپکو از اسدالله احمدپور به سازمان خصوصی سازی، به نظر می رسد این انتقال هنوز به طور کامل صورت نگرفته است، به طوری که آنچه در سایت کدال به عنوان سهام هپکو نمایش می دهد، در تاریخ 14 آبان امسال 59.01 درصد سهام هپکو به سازمان خصوصی سازی انتقال داده شده، اما 1.7 درصد سهام آن همچنان در اختیار مالک اولیه واقع شده است.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی نموده و طی نامه ای به رئیس سازمان خصوصی سازی به این موضوع اشاره نموده است.

کریمی در این نامه نوشته است: با توجه به مصوبه هیات واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی در خصوص بازگشت سهام اصلی شرکت هپکو اراک به دولت جهت معین تکلیف مسائل اقتصادی و حقوقی، این مصوبه براساس اطلاعات ساید کدال در تاریخ 14 آبان 98 به اجرا درآمده و سهام شرکت هیدرواطلس به سازمان خصوصی سازی منتقل شده است.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به اطلاعات ثبت شده 59.01 درصد سهام شرکت هپکو به سازمان خصوصی سازی منتقل شده درحالیکه مقدار سهام هیدرو اطلس 60.72 درصد است.

نماینده اراک در ادامه این نامه از صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی خواسته است علت این اختلاف را شرح دهد و نسبت به انتقال همه سهام به سازمان خصوصی سازی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سهام هپکو به دولت بازگشت، اما ناقص ، مطالبات کارگران از معاون اول رئیس جمهور و استاندار اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام هپکو به دولت بازگشت، اما ناقص ، مطالبات کارگران از معاون اول رئیس جمهور و استاندار اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید