طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا با فوت و فن های قنادی

به گزارش همیار مشاوره، شیرینی زبان در میان ایرانی ها بسیار هوادار دارد چراکه نرمی، عطر و طعم آن را کم تر در شیرینی های دیگر می توان دید. با نگاه به ویترین شیرینی فروشی ها می توان این شیرینی خوشمزه را در مقدار های کوچک و بزرگ دید که با توجه به مجلس و میهمانی ها درست می گردد. شاید در باورتان درست کردن این شیرینی خوشمزه در منزل سخت باشد اما به آسانی شیرینی نارگیلی یا قطاب می توانید درست ش کنید. شما برای تهیه شیرینی زبان در منزل تنها به خمیر یوفکا احتیاج دارید پس در ادامه طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا را به همراه تمام فوت و فن های قنادی اش می گوییم تا آن را در منزل درست کنید.

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا با فوت و فن های قنادی

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی زبان خمیر یوفکا

  • خمیر یوفکا دو بسته
  • عسل چهار قاشق غذاخوری
  • کره دو قاشق غذاخوری
  • آب جوش دو قاشق غذاخوری
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • هل یک قاشق چای خوری
  • پودرپسته ده گرم
  • پودرنارگیل ده گرم
  • کنجد ده گرم

طرز تهیه شربت شیرینی زبان

1. مواد شربت را مخلوط کنید

در طرز تهیه شربت شیرینی زبان با خمیر یوفکا احتیاج است که در یک ظرف مناسب عسل را با آب جوش خوب مخلوط کنید تا کامل حل گردد. ظرف را کنار بگذارید تا کمی خنک گردد سپس گلاب و هل را به آن اضافه و مجدد با یکدیگر مخلوط شان کنید. حال به سراغ پیش بردن مابقی مراحل طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا بروید. برای خوش رنگ تر شدن لعاب و طعم بهتر شیرینی ها می توانید هنگام اضافه کردن هل، کمی هم زعفران دم نموده یا رنگ زعفران به آن اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا

1. فر و کره را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا به سراغ فر بروید و آن را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن نموده و زمان دهید تا پیش بردن مراحل تهیه شیرینی زبان حسابی گرم گردد. سینی فر را کاغذ روغنی بیاندازید و کنار بگذارید. حال خمیر یوفکا را از فریزر بیرون بیاورید برعکس پخت کیک ساده که مواد باید به دمای محیط برسند، خمیر یوفکا نباید هم دمای محیط باشد بلکه کمی باید خنک باشد. میزان کره گفته شده را آب کنید.

2. خمیر یوفکا را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا باید روی سطح کار خود را کمی آرد بپاشید. یک ورق از خمیر یوفکا را با احتیاط روی آن بگذارید. لیسک یا قلم مو را به کره آب شده آغشته نموده و روی آن بمالید. لایه دیگر خمیر یوفکا را روی این لایه قرار داده و کره آب شده را مجدد روی آن بمالید. با یاری یک وردنه روی آن را به قطر نیم سانتی متر صاف کنید. لبه های آن را با چاقو ببرید. با یاری یک کاتر بیضی شکل یا قالب شیرینی زبان، آن را قالب بزنید. در ادامه با یاری یک چاقویی تیز که به آرد آغشته نموده اید وسط بیضی ها را برش دهید. بالا و پایین شیرینی را حدود یک سانتی متر آزاد بگذارید. این کار را با توجه به تعدادی که مدنظرتان است خمیر یوفکا را دوتا دوتا روی هم قرار داده و مراحل بالا را پیش ببرید. پیشنهاد ما برای میهمانی هایتان درست کردن سمبوسه پیتزایی است که می توانید با خمیر یوفکا، آن را به سرعت آماده کنید.

3. به شیرینی های قالب زده استراحت دهید

حال در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا ، با یاری لیسک شیرینی های زبان را لعاب گلاب عسلی بزنید. تنها مراقب باشید که به کناره های آن نریزد چراکه بهم می چسبند و دیگر پف نمی نمایند. حال شیرینیهای قالب زده را برای 20 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. از درست کردن سمبوسه با گوشت چرخ نموده و خمیر یوفکا برای وعده های غذایی تان غافل نشوبد.

4. شیرینی زبان ها را داخل فر قرار دهید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا ، کمی کنجد رو شیرینی های قالب زده بریزید و آن ها را 15 تا 20 دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شوند. مدت زمان پخت کامل به فرتان بستگی دارد تنها باید مراقب باشید که در 15 دقیقه اول نسوزند. با پخت شیرینی ها، آن ها را فر خارج کنید و مجدد عسل بمالید. در نهایت کمی پودر پسته و پودر نارگیل روی آن ها پاشیده و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی زبان خمیر یوفکا

شیرینی زبان همواره در میان ایرانی ها بسیار پرطرف دار بوده است چراکه آن ها را یاد پدربزرگ و مادربزرگ هایشان می اندازد که برای پذیرایی در روزهای نوروز و میهمانی هایشان معمولا اولین انتخاب بوده است. فوت وفن های پخت شیرینی زبان به سبک قنادی ها در ادامه بیان شده است.

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا بدون فر

شیرینی زبان را به راحتی شیرینی نارگیلی یا نخودچی بدون فر هم می توانید درست کنید. شما تنها باید مراحل بالا را کامل پیش بروید. در سرانجام یک قابلمه بزرگ و مناسب انتخاب نموده و کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید. شیرینی های قالب زده را داخل قابلمه بگذارید و روی شعله پخش کن قرار دهید. حرارت را کم نموده و در قابلمه را دم کنی بگذارید. پخت شیرینی زبان با خمیر یوفکا بدون فر باید 30 تا 40 دقیقه زمان بگذرد تا کامل پخته و آماده سرو گردد.

خمیر یوفکا

خمیر یوفکا که آن را به نام های خمیر هزارلایه یا فیلو می شناسند، خمیر نازک و تردی است که احتیاجی به پف کردن ندارد و در پخت بیشتر غذاهای فینگرفودی مانند سمبوسه و شیرینی ها از آن استفاده می گردد. برای تهیه خمیر یوفکا از بیکینگ پودر و مایه خمیر استفاده نمی نمایند. از آن جایی که تهیه آن کمی سخت است بهتر است طرز تهیه خمیر یوفکا خانگی را در کتاب کاله بخوانید.

تفاوت خمیر یوفکا، هزارلایه و فیلو

خمیر یوفکا که آن را به نام های متفاوت می شناسند، داستان های زیادی را پشت سر گذرانده است. این خمیر خوش قلق در پخت انواع شیرینی ها مانند شیرینی زبان یا دانمارکی استفاده می گردد. برای شناخت بهتر این خمیر می توانید مطلب آشپزی با خمیر هزارلا را بخوانید تا جواب سوال تان را پیدا کنید.

آشپزی با خمیر یوفکا

کار با خمیر یوفکا به علت تردی و نازکی آن بسیار راحت است. تنها کافی است دستی در دنیای آشپزی داشته باشید تا بتوانید با آن شیرینی های فرنگی، ایرانی و فینگرفودی را درست کنید. شیرینی بوگاتسا، شیرینی زبان با خمیر هزارلا آماده و فینگرفود پنیر سبزی با خمیر یوفکا نمونه های بارزی از مثال کار با خمیر یوفکا است.

خمیر یوفکا در تهیه شیرینی زبان

در طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا باید این نکته را مدنظر داشته باشید که خمیر حتما سرد باشد و فضایی هم که در آن آشپزی می کنید، فضایی خنک داشته باشد تا یوفکا شکل و حالت خود را از دست ندهد. هنگام پیش بردن مراحل پخت نباید آن را ورز داده یا زیاد وردنه بکشید چراکه لایه های آن در فر پف نمی کند. نکته آخر آن که کار زیاد با خمیر آن را گرم نموده و منجر به از دست رفتن حالت آن می گردد. در آخر خمیر یوفکا را با کاتر سرد قالب بزنید تا فرم بهتری داشته باشد. شما اگر می خواهید با خمیر یوفکا یک پیش غذا هم امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا است.

پف خمیر شیرینی زبان

در طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا اگر در پی شیرینی پف داری هستید باید حرارت فر در پنج دقیقه اول 240 درجه سانتی گراد باشد سپس به 170 یا 200 درجه سانتی گراد کاهش پیدا کند. از سویی دیگر چاقوی، وردنه و قالب را حتما در فریزر بگذارید تا هنگام استفاده علاوه بر حفظ شکل و فرم خمیر، پف آن هم از بین نرود. پف شیرینی زبان بسته به ذائقه شما فرق دارد و می توانید آن را از نیم سانت هم کمتر وردنه بزنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا با فوت و فن های قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا با فوت و فن های قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید