چه غذایی برای شام تولد مناسب است؟ (معرفی 22 غذای تولد)

به گزارش همیار مشاوره، یکی از مجذوب کننده ترین و مهم ترین جنبه های هر مراسم تولد، بدون شک انتخاب غذای تولد است چرا که می تواند یک شب خوشمزه و به یاد ماندنی را در فکر مهمان ها ثبت کند.

چه غذایی برای شام تولد مناسب است؟ (معرفی 22 غذای تولد)

در این مطلب از وبلاگ همیار مشاوره مگ، قصد داریم به شما با معرفی انواع مختلف غذاهای مناسب برای شام تولد، کمک کنیم تا بهترین منوی شام تولد ساده را برای جشن تولد خودتان و عزیزانتان داشته باشید. از غذاهایی که برای مهمانان بچه ها گرفته تا مناسب ترین گزینه ها برای جشن تولد بزرگسالان، همه این موارد را در اینجا پوشش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

منوی شام تولد ساده و کم هزینه

در ادامه لیستی از غذاهای ساده و کم هزینه برای شام تولد را برایتان گردآوری نموده ایم:

سالاد الویه یار دیرین جشن تولدها

سالاد الویه در عین سادگی همواره یکی از محبوب ترین خوراکی ها و پای ثابت غذاهای تولد است. این سالاد ساده و خوشمزه را می توانید با کمی خلاقیت به یک غذای مجذوب کننده و مدرن تبدیل کنید.

مثلاً می توانید آن را به شکل تارت های کوچک الویه درآورید که علاوه بر ظاهر زیبا و مجذوب کننده، برای سرو کردن هم مناسب تر باشد.

الویه قالبی یک روش خلاقانه برای تزیین سالاد الویه برای جشن تولد است. استفاده از قالب های مختلف برای درست کردن الویه هایی به شکل های جالب توجه، نه تنها ظاهر زیبایی به سالاد الویه می دهد بلکه می تواند برای بچه ها بسیار سرگرم کننده باشد.

کشک بادمجان، پیش غذای تولد دوست داشتنی

کشک بادمجون یک غذای ایرانی سنتی است که از ترکیب کشک و بادمجان تهیه می شود. این غذای مطبوع و خوشمزه را می توانید به عنوان یک پیش غذا سریع راحت برای جشن تولد خود و عزیزانتان تدارک ببینید.

طعم منحصر به فرد این غذا باعث می شود که مورد توجه و سلیقه بسکمک از مهمانان باشد. از طرف دیگر کشک بادمجان را می توانید با ایده های مختلف تزیین و سرو کنید تا به زیبایی میز شامتان بیفزاید.

ماکارونی محبوب دل بچه ها

اگر در پی یک شام خوشمزه و ساده برای تولد کودک خود هستید، ماکارونی بهترین گزینه است. این غذا نه تنها (بلا استثنا) در بین بچه ها محبوبیت دارد بلکه هزینه پایینی برای شما به همراه دارد و از آن مهم تر تهیه کردن آن وقت زیادی از شما نمی گیرد.

در صورتی که برنامه ریزی برای پخت یک وعده غذایی اصلی مثل ناهار یا شام دارید، حتماً ماکارونی را جزو غذاهای اولویت دار قرار دهید. زیرا بدون شک ماکارونی یکی از پرطرفدارترین غذاها برای بیشتر بچه ها خواهد بود.

سالاد ماکارونی، مجذوب کننده و لذیذ

سالاد ماکارونی به علت طعم عالی و خوشمزه اش، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع سالاد به شمار میرود. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا یا حتی دسر در جشن ها و مهمانی ها سرو کرد.

مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد شامل ماکارونی، ژامبون یا کالباس، خیارشور، ذرت و سس مایونز است که البته می توان با توجه به سلیقه، انواع مواد و ادویه های دیگر از جمله گوجه فرنگی، کاهو، سیر، زردچوبه و… به آن افزود.

مزیت بزرگ سالاد ماکارونی این است که علاوه بر طعم عالی، آماده سازی سریع و آسانی دارد. پخت این سالاد نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی نداشته و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود. همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر آن در مهمانی ها و مراسم های مختلف شده است.

فلافل برای دورهمی های گرم و خودمانی

فکر می کنم کمتر کسی باشد که از فلافل خوشش نیاید و دست رد به سینه آن بزند. فلافل به علت مزه خاص و خوشمزه ای که دارد، بین همه محبوب است. این غذا به خوبی با سس ها و نان های مختلف سازگار است از این رو هر سلیقه ای را شامل می شود.

فلافل به علت اینکه از نخودچی یا نخودک تهیه می شود و بدون گوشت است، گزینه ای عالی برای مهمانان گیاه خوار یا کسانی که گوشت قرمز و سفید نمی خورند، است.

پخت فلافل نسبت به برخی دیگر از غذاها بسیار ساده است و زمان کمی از شما می گیرد.

سوسیس بندری، خوشمزه بی بدیل

اگر می خواهید با هزینه کمتر به میز شام خود تنوع دهید و در پی یک غذای ساده و همه پسند هستید، سوسیس بندری یکی از آن گزینه های است که می توانید به آن فکر کنید.

الویه، فلافل و سوسیس بندری در کنار هم دیگر می توانند یک انتخاب ایده آل برای شما تولد شما باشند.

منوی شام تولد مجلسی

اگر مهمانان شما متشکل از بزرگسالان است و می خواهید یک غذای رنگین و مجلسی در آن سرو کنید، در ادامه پیشنهاداتی برای شما داریم:

زرشک پلو با مرغ مخصوص مجلسی پسندها

از من بپرسید چه غذایی برای تولد مناسب است که هم مجلسی باشد و هم نظر همه را به خود جلب کند، می گویم بدون شک زرشک پلو با مرغ را امتحان کنید چرا که از کوچک تا بزرگ همه از این غذای دلچسب استقبال می کنند.

باقالی پلو با گوشت

باقالی پلو با گوشت یک غذای ایرانی سنتی و لذیذ است. این غذا از ترکیب باقالی، برنج، گوشت (معمولاً گوشت گوسفند یا گوشت مرغ) و ادویه های مختلف تهیه می شود و به علت طعم خوشمزه و منحصر به فردی که دارد، یکی از غذاهای محبوب در جشن ها و مناسبت های مختلف، از جمله جشن تولد، محسوب می شود.

اگر در پی تنوع بیشتر هستید می توانید آن را با دو مدل گوشت گوسفند و مرغ آماد کنید تا هم میز شام رنگینی داشته باشید و هم با سلیقه همه مهمانان خود هماهنگ شوید.

این غذا نسبت به برخی از دیگر از غذاهای مجلسی نسبتاً ساده است و درصورتی که تعداد مهماناتان زیاد است می توانید آن را به راختی تدارک ببینید.

مرغ شکم پر، یک غذا پر از طعم و عطر دل انگیز

اگر دوست دارید هنر آشپزی خود را به مهمانان نشان دهید و آن ها را با یک غذای خوشمزه هیجان زده کنید، مرغ شکم پر بهترین انتخاب برای شماست. این غذای خوشمزه از گذشتگان دور، در سفره های اعیانی و اشرافی رو می شده و درحال حاضر هم پای ثابت بسکمک از مهمانی ها و مجالس ایرانی است.

این غذای مجلسی ایرانی علاوه بر طعم و عطر دل انگیزش، به واسطه مخلفاتی که برای پر کردن شکم مرغ استفاده می شود، بسیار هم مقوی و دارای ارزش غذایی بالایی است.

خوبی دیگری که این غذا دارد این است که می توانید آن را به 2 روش با فر و داخل قابلمه، بسته به راحتی خودتان، تهیه کنید.

فسنجون، گل سرسبد خورشت ها در منوی تولد

اگر می خواهید در کنار سایر غذاهای تولد خود یک خورشت مجلسی هم تدارک ببینید. خورشت فسنجون یک هیچ از همه جلوتر است. این خورشت تنوع مطلوب غذاهای تولد را به اوج می رساند و خاطره ای خوش از جشن تولد شما در فکر مهمانان ثبت می کند.

جوجه کباب، پرطرفدارترین در منوی شام تولد

اگر در پی یک غذای ساده و کمی مجلسی تر برای مهمانی تولد خود هستید، جوجه کباب این یار خوشمزه و وفادار مهمانی ها، بهترین گزینه برای شماست. چه میزبان یک دورهمی خودمانی هستید و چه یک مهمانی رسمی تر، در هر حال جوجه کباب میتواند بهترین گزینه برای منوی شام تولد شما باشد.

جوجه کباب به عنوان یک غذای پرطرفدار و باب میل بیشتر سلیقه ها، مناسب برای جشن تولد شماست.

چلو گوشت، خوشمزه و شاهانه

یکی دیگر از غذاهای مجلسی پیشنهادی ما که می تواند به منوی شام تولد خود بیفزایید، چلوگوشت است.

چلوگوشت یکی از غذاهای بسیار محبوب و سنتی ایرانی است که در مهمانی ها و مجالس خاص سرو می شود. طرفداران زیادی دارد، زیرا ترکیب خوشمزه ای از برنج، گوشت و ادویه جات است.

این غذا را می توان با گوشت گوسفند یا گاو تهیه کرد. گوشت گوسفند با برنج تناسب بیشتری دارد، در حالی که گوشت گاو نرم تر است. بسته به سلیقه می توان از هر کدام استفاده کرد. علاوه بر گوشت، ادویه جاتی مانند زردچوبه، زعفران، فلفل و نمک هم به چلوگوشت طعم منحصر بفردی می دهند. ترکیب این طعم ها با بوی خوش برنج، غذایی بسیار لذیذ به وجود می آورد.

پس اگر می خواهید در مهمانی بعدی تان غافلگیری خوشمزه ای برای مهمان ها داشته باشید، چلوگوشت را حتماً سرو کنید! مطمئناً از آن استقبال خواهند کرد.

کیک مرغ، کیکی سالم با طعم مرغ

اگر هنوز غذای مورد نظرتان را برای جشن تولد پیدا ننموده اید، پیشنهاد می کنیم حتما کیک مرغ را امتحان کنید. کیک مرغ یکی از خلاقانه ترین و زیباترین غذاها برای مهمانی تولد است. ترکیب ظاهر مجذوب کننده و طعم عالی آن می تواند مهمانان را غافلگیر کند.

طرز تهیه این غدا برای تولد هم برخلاف تصور، بسیار آسان است، فقط کافیست حدود دو ساعت وقت بگذارید تا یک شاهکار خلق کنید. مرغ را به شکل زیبایی برش بزنید، با ادویه و سبزی پر کنید و طبق دستور پخت بپزید تا کیکی عالی آماده شود.

شام تولد مدرن و امروزی

در ادامه سعی کردیم لیستی از غذاهای مدرن امروزی را هم به شما معرفی کنیم تا ایده بگیرید:

پاستا، مناسب برای تولد بچه ها و بزرگسالان

برای تولدتان پیشنهاد می کنم حتما یک نوع پاستا در منوی خود بگنجانید. پاستا غذایی لذیذ، ساده و مناسب برای هر سنی است و علاوه بر اینکه خوشمزه و محبوب است، تنوع زیادی هم دارد و می تواند مورد پسند افراد با سلیقه های مختلف قرار گیرد.

انواع پیشنهادی پاستا:

  • فتوچینی بیف ریکوتا
  • پاستای سبزیجات
  • پاستای بیف آلفردو
  • پاستای چیکن آلفردو
  • پاستای پنه
  • پاستای پستو و قارچ

لازانیا، لذیذ و همه پسند

لازانیا می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای منوی شام تولد باشد، زیرا همه از این غذای لذیذ استقبال می کنند.

با توجه به اینکه در مهمانی های تولد افراد مختلفی حضور دارند، پیشنهاد می کنیم انواع لازانیا از جمله لازانیای گوشتی، سبزی و یا حتی وگان (گیاهخوار) را در منو بگنجانید تا هم تنوع غذایی داشته باشید و هم نظر همه را جلب کنید.

درست کردن لازانیا آسان است و اگر نکات طلایی آن را رعایت کنید، غذایی فوق العاده خوشمزه خواهید داشت. پس حتما آن را در منوی شام تولد قرار دهید تا مورد استقبال همه قرار بگیرد.

رولت مرغ و قارچ، غذای شیک برای تولدهای شما

رولت مرغ و قارچ یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه برای مهمانی های تولد است. اگرچه تهیه آن کمی وقت گیر است، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

رولت های ظریف و طعم عالی مرغ و قارچ، به همراه سس مخصوص، غذایی شیک، سالم و خوشمزه خواهد بود که خاطره ای به یادماندنی از تولدتان برای مهمانان به جای می گذارد. البته اگر وقت کمتری دارید، می توانید از رولت مرغ و سبزیجات استفاده کنید که آماده سازی سریع تری دارد. هر نوع رولت مرغی که درست کنید، انتخاب مناسبی برای یک شام تولد لذیذ خواهد بود.

چیکن سالاد، انتخابی کم کالری و خوشمزه برای منوی غذای تولد

چیکن سالاد یکی از پرطرفدارترین سالادها برای جشن تولد است. دلایل محبوبیت آن هم واضح است:

  • طعمی خوشمزه و لذیذ دارد که مورد پسند بیشتر افراد است
  • با ترکیب فیله مرغ و سبزیجات تازه، غذایی سالم و کم کالری محسوب می شود
  • تهیه آن بسیار ساده و سریع است؛ حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد
  • می تواند به تنهایی به عنوان شام اصلی تولد و یا به عنوان سالاد کنار سایر غذاها سرو شود

بنابراین اگر می خواهید در کنار غذاهای حجیم مجلسی، یک سالاد سبک، خوشمزه و مورد علاقه همه داشته باشید، چیکن سالاد بهترین انتخاب خواهد بود. پیشنهاد می کنیم حتما آن را در منوی تولدتان بگنجانید.

انواع فینگر فود برای شام تولد

فینگر فودها علاوه بر خوشمزه بودن، ظاهر زیبا و رنگی داشته و میز غذای شما را چشم نواز و شیک می کنن، از این رو می توانند گزینه خوبی برای تزیین میز تولد و جشن شما باشند. انواع فینگر فود که می توانید برای تولد انتخاب کنید، عبارتند از:

اسپرینگ رول؛ فینگر فود ایده آل برای جشن تولد

اسپرینگ رول یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای فینگر فود برای مهمانی تولد است. مزیت اصلی اسپرینگ رول، تنوع بسیار زیاد آن است که موجب می شود بتوان برای سلیقه های مختلف، انواع گوناگونی از آن را تهیه کرد.

به طور کلی اسپرینگ رول را می توان بر اساس نوع مواد اولیه به 2 دسته تقسیم بندی کرد:

  1. اسپرینگ رول گوشتی (مرغ، گوسفند، گاو و…)
  2. اسپرینگ رول سبزیجات

پس با توجه به سلیقه و علاقه مهمانان می توانید انواع متنوعی از این غذا را برای جشن تولد تهیه کنید و مطمئن باشید که مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

کالباس ژامبون؛ فینگر فود محبوب و پرطرفدار برای جشن تولد

کالباس ژامبون یا همان رول ژامبون، یکی از محبوب ترین فینگرفودها برای مهمانی های تولد است. تهیه این غذای لذیذ بسیار آسان است. کافیست ژامبون، نان لواش، سس مایونز (سس مایونز نقش مهمی در چسبندگی مواد دارد) و سبزیجاتی مثل خیارشور و ذرت را تهیه نموده و برش های کوچکی از آن ها درست کنید.

این غذا علاوه بر مهمانی های محبت آمیز، برای مراسم رسمی نیز مناسب است. به علت طعم خوشمزه و مورد علاقه بودن ژامبون، افراد در هر سنی از کالباس ژامبون استقبال می کنند. پس حتما آن را برای جشن تولدتان تهیه کنید تا مورد توجه قرار بگیرد.

قارچ شکم پر؛ فینگرفود خلاقانه و خوشمزه برای مهمانی تولد

قارچ شکم پر یا همان دلمه قارچ، یک فینگر فود بسیار خوشمزه و جالب برای سرو در جشن تولد است. تهیه اش هم آسان است؛ کافیست قارچ ها را تمیز نموده و داخل آن ها را خالی کنید. سپس پیاز داغ را با گوشت چرخ نموده و ادویه جاتی مثل نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط نموده و سرخ کنید. در مرحله بعد قارچ ها را با این مخلوط پر نموده و رویشان را با پنیر پیتزا تزیین کنید.

پخت این فینگرفود در فر، باعث می شود تبدیل به خوشمزه ترین و دلچسب ترین قارچ ها شوند که قطعاً مورد استقبال مهمانان قرار می گیرد. پس حتما آن را در منوی تولدتان بگنجانید.

بورک گوشت؛ فینگر فودی لذیذ و مجذوب کننده برای میهمانی های تولد

بورک گوشت یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین فینگرفودهاست که می تواند انتخاب مناسبی برای جشن تولد باشد. طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است. کافی است سیب زمینی سرخ نموده و گوشت چرخ نموده را با قارچ و رب گوجه تفت دهید. سپس تخم مرغ، ماست، شیر و روغن را مخلوط نموده و روی خمیر کشیده شده بریزید. در مرحله بعد مخلوط گوشت را روی آن گذاشته و پنیر بپاشید. در آخر خمیر را بپیچیده و داخل فر قرار دهید تا پخته شود.

این غذای ترکیه ای بسیار خوش طعم بوده و حتماً مورد توجه مهمانان تولد شما قرار خواهد گرفت. پس حتما امتحانش کنید.

کلاب ژامبون و پنیر؛ فینگرفودی تنبلانه ولی خوشمزه برای جشن تولد

کلاب با نان تست، یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع فینگرفود به شمار می رود و می تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی های تولد باشد. این فینگر فود با قرار گرفتن یک لایه ژامبون گوشت یا مرغ و یک لایه پنیر روی نان تست تهیه می شود و با افزودن سبزیجات، گوجه و زیتون می توان آن را تزیین کرد.

سادگی تهیه و طعم خوشمزه این فینگر فود باعث شده تا محبوبیت بسیار زیادی در میان بچه ها و بزرگسالان داشته باشد. پس پیشنهاد می کنیم حتما آن را در منوی تولدتان قرار دهید تا مورد توجه واقع شود.

در نهایت

در این مطلب سعی کردیم با معرفی انواع غذاهای ساده، مدرن و مجلسی یک جواب کامل به سوال برای شام تولد چی بپزیم بدهیم. امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد. شما هم اگر ایده ای برای غذاهای تولد دارید، در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "چه غذایی برای شام تولد مناسب است؟ (معرفی 22 غذای تولد)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه غذایی برای شام تولد مناسب است؟ (معرفی 22 غذای تولد)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید