فیلم، آزمایش موشک اسکندر روسیه در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا

به گزارش همیار مشاوره، به دنبال هشدارهای مسکو به واشنگتن درباره آزمایش های موشکی آمریکایی ها، ارتش روسیه با انتشار یک ویدئو از آزمایش پیروز موشک بالستیک اسکندر در زدن یک هدف فرضی اطلاع داد.

فیلم، آزمایش موشک اسکندر روسیه در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره، در حالی که پیش از این وزیر خارجه روسیه به آمریکا در مورد انبار کردن موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد در اروپا هشدار داده بود، ارتش روسیه در پاسخ به تحرکات واشنگتن موشک بالستیک مدل اسکندر را آزمایش نموده است.

شبکه راشا تودی امروز سه شنبه فیلمی از اقدام ارتش روسیه برای آزمایش موشک بالستیک کوتاه برد اسکندر در یک عملیات برای زدن یک هدف فرضی خبر داده است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، یک فروند موشک اسکندر در پایگاه توسعه و پرتاب موشک کاپوستین یار در استان جنوبی آستاراخان این کشور با موفقیت شلیک شد و پس از طی حدود 60 کیلومتر به هدف فرضی اصابت و آن را نابود کرد.

موشک مدل اسکندر که در این عملیات توسط ارتش روسیه شلیک و آزمایش شد، حدود 500 کیلومتر برد داشته است.

این آزمایش موشکی حدود دو هفته بعد از هشدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به آمریکا درباره تحرکات موشکی واشنگتن انجام شد. لاوروف اعلام نموده بود که کشورش اقدام آمریکا در مورد انبار کردن موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد در اروپا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

از سوی دیگر سرگئی کاراکوف فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه روز گذشته خاطرنشان کرد، آمریکا میخواهد دو آزمایش موشکی میان برد انجام دهد که پیمان موشک های میان برد (INF) آزمایش آنها را پیش از این ممنوع نموده است.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه امسال بعد از ماه ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "فیلم، آزمایش موشک اسکندر روسیه در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، آزمایش موشک اسکندر روسیه در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید