قیمت نفت اندکی افت کرد، بازار همچنان قدرتمند است

به گزارش همیار مشاوره به نقل از رویترز، روز دوشنبه با اوج دریافت فراوری نفت در آمریکای شمالی قیمت های نفت افت کرد.

قیمت نفت اندکی افت کرد، بازار همچنان قدرتمند است

علی رغم بالا رفتن فراوری آمریکای شمالی، معامله گران نفت می گویند که به علت کاهش فراوریات اوپک و متحدان و رشد مداوم تقاضا، بازار در وضعیتی خوب و پشتیبانی شده قرار گرفته است.

امروز در ساعت 11:40 به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت، همچنان بالای 70 دلار باقی ماند، اما با 19 سنت افت نسبت به قیمت بسته شده قبلی به 70.34 دلار رسید.

نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، با 5 سنت افزایش به 66.19 دلار برای هر بشکه رسید.

علی رغم حال وهوای قدرتمند و روبه رشد بازار، تحلیل گران می گویند بازار تحت فشار افزایش فراوریات در آمریکای شمالی قرار گرفته است.

فراوری نفت آمریکا از اواسط 2016 تا کنون بیش از 17 درصد رشد نموده است و در نیمه ژانویه سال جاری به 9.88 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتظار می رود به زودی فراوری این کشور از مرز 10 میلیون بشکه در روز هم عبور کند.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز وابسته به جنرال الکتریک، شرکت های انرژی آمریکا در هفته گذشته 12 حلقه چاه جدید را به چاه های تحت حفاری خود اضافه کردند و میزان کل آنها را به 759 حلقه چاه رساندند.

همین حالا فراوری نفت آمریکا با فراوری بزرگترین صادرکننده اوپک، عربستان سعودی، برابری می نماید. در دنیا تنها روسیه با متوسط 10.98 میلیون بشکه در روز فراوری بیشتری دارد.

همچنین نشانه هایی مبنی بر این وجود دارد که فراوری نفت کانادا هم، که در حال حاظر 335000 بشکه در روز است، با افزایش سرمایه گذاری ها در بخش نفت شیل این کشور، رشد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قیمت نفت اندکی افت کرد، بازار همچنان قدرتمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت اندکی افت کرد، بازار همچنان قدرتمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید