ماجراجویی در پافوس، جایی مثل هیچ جا

به گزارش همیار مشاوره، گشت و گذار در اطراف پافوس

در طول فصل تعطیلات در تابستان، بندر پافوس قبرس به شدت به وسیله گردشگران شلوغ می گردد. این زمان، برترین وقت برای گشت وگذار و جست وجوی چشم اندازها و جاذبه های بیشتر در سمت سواحل غربی قبرس است. شبه جزیره آکاماس خانه جانوران و گیاهانی متنوع و شگفت انگیز است و یکی از برترین مکان های پیاده روی در این جزیره به حساب می آید. با خبرنگاران همراه باشید و اگر قصد سفر به این منطقه زیبا را داشتید با بعضی دیدنی های اطراف پافوس آشنا شوید:

ماجراجویی در پافوس، جایی مثل هیچ جا

شبه جزیره آکاماس

شبه جزیره آکاماس برای کسانی که اهل پیاده روی هستند و دوست دارند تا کفش های خود را به پا نموده و عاشقانه در طبیعت گردش بپردازند، یک مکان وحشی و طبیعی زیبا و کامل به شمار میرود. این مکان خانه گونه های متعدد گیاهی و جانوری است و در آن 35 نوع گیاه وجود دارند که تنها در قبرس می رویند. راستاهای این منطقه بسیار زیرا و سازمان دهی شده هستند و این امر به این معنی است که نه تنها افراد اهل پیاده روی حرفه ای، بلکه همه کس می توانند از پیاده روی در این مکان لذت ببرند. محبوب ترین راستا این منطقه، راستا آفرودیته است که از حمام آفرودیته شروع شده و طی مدت زمانی چهار ساعته شما را از راستا خرابه های صومعه پیرگوس تیس ریگیناس (Pyrgos tis Rigainas) عبور می دهد. دیگر راستا محبوبی که نباید آن را از دست بدهید نیز راستا آدونیس (Adonis) است که اندکی کوتاه تر بوده و پیاده روی در آن تنها سه ساعت طول خواهد کشید.

موقعیت مکانی: 44 کیلومتری شمال پافوس

شهر باستانی سولی

در کنار منطقه باستانی کوریون و منطقه باستانی سالامیس، سولی نیز یکی دیگر از منطقه ها باستانی مهم و پادشاهی های یک شهر مربوط به دو دوره زمانی است: نخست در طول دوره آشوری ها و سپس در طول دوره بیزانس و حکومت رومی ها. مهم ترین بخش این سایت را باید بنای بازیلیکای آن دانست که در آن بقایای طراحی های موزاییکی وجود دارند که به خوبی حفظ شده اند. در میان این موزاییک ها بهتر است در پی مواردی که دارای تصویر قو و دلفین هستند بگردید زیرا به خوبی سالم مانده اند. در پایین این تپه نیز، خرابه های یک آگورا و خیابان های شهری گسترده شده اند درحالی که در قسمت بالایی آن یک بازیلیکا و یک تئاتر کوچک قرار دارند. برترین گزینه برای تماشا شهر باستانی سولی این است که آن را در قالب یک گردش یک روزه که شامل بازدید از دهکده باستانی وونی نیز می گردد تجربه کنید. البته برای رفتن به آنجا احتیاج به وسیله نقلیه شخصی خود دارید.

موقعیت مکانی: 101 کیلومتری شمال شرقی پافوس

روستای باستانی وونی (Vouni)

پافوس یک مکان ویژه گشت وگذار در بخش شمالی منطقه ها غربی قبرس به شمار میرود. اگر برای یک روز، ماشین کرایه کنید می توانید به وسیله جاده ساحلی اصلی غربی از مرز لیمنتیس یسیلیرماک (Limnitis-Yeşilirmak) عبور کنید (گذرنامه خود را نباید فراموش کنید). چند کیلومتر به سوی شمال بروید تا به منطقه زیبا و خوش چشم انداز و باستانی وونی برسید. این منطقه دارای خرابه های بزرگ به جای مانده از یک کاخ به قرن چهارم پیش از میلاد است که بر فراز یک تپه قرار گرفته است. باستان شناسان هنوز از تاریخچه این مکان کاملا مطمئن نیستند و ممکن است این بنا ریشه هایی فارسی یا یونانی داشته باشد.

موقعیت مکانی: 96 کیلومتری شمال شرقی پافوس

قلعه پافوس

این قلعه علی رغم کوچک بودن، یکی از به یادماندنی ترین منظره ها موجود در پافوس است. این دژ که در سال 1592 به وسیله عثمانی ها بنا شده است، بر روی یک قلعه قرون وسطایی که به وسیله لوسیانس (Lusignans) بنا شده بود، ساخته شده است. جالب است که قلعه قبلی نیز بر روی باقی مانده های یک دژ دوران بیزانس ساخته شده بوده است. برای ورود به این قلعه باید از روی یک پل کوچک که بر روی یک خندق ساخته شده، عبور کنید. موقعیت برتر مکانی این قلعه و اشراف آن به بندر موجب شده بود تا این قلعه به عنوان یک سد دفاعی عالی برای این شهر عمل کند. این مکان را می توان برترین محل در تمامی شهر برای مشاهده منظره ها دریای مدیترانه به حساب آورد. برای دسترسی به چشم انداز ای باز و 360 درجه از بندر و دریای زیبای مقابل آن نیز می توانید به روی سقف این دژ بروید. در قسمت موج شکن های این دژ نیز تعدادی خرابه باستانی وجود دارد که البته از آن ها تنها دوتکه بزرگ سنگ به جای مانده است.

موقعیت مکانی: بندر پافوس، پافوس کاتو

منبع: الی گشت

به "ماجراجویی در پافوس، جایی مثل هیچ جا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در پافوس، جایی مثل هیچ جا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید