مراکز خرید تبریز

به گزارش همیار مشاوره، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم به شهر تبریز برویم و مراکز خرید تبریز را به شما معرفی کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

مراکز خرید تبریز

از آنجا که تبریز یکی از کلان شهرهای مهم ایران است و در نزدیکی ترکیه قرار گرفته، خیلی از افراد در سفرشان به تبریز خرید کردن را در سرفهرست کارهایی که می خواهند انجام دهند می گذارند. مراکز خرید لباس ترک، مراکز خرید کیف و کفش، مراکز خرید چرم از جمله خریدهایی است که مسافران تبریز در پیش هستند. مراکز خرید تبریز کم نیستند و این گونه جاها یکی از مواردی هستند که در تبریز زیاد پیدا می شوند. در ادامه بعضی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار تبریز

بازار بزرگ تبریز که هم اکنون به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده و آجری جهان در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، یکی از منحصر بفرد ترین مراکز خرید جهان محسوب می شود. در صورتی که برند کالا برایتان مهم نیست و قصد خرید کالاهایی با قیمت مناسب و متنوع را دارید حتما از تیمچه ها و سراهای گوناگون این بازار که در هسته مرکزی تبریز قرار گرفته است تماشا نمایید.

هر چیزی که فکرش را بکنید در این بازار پیدا می کنید. سوغاتی های گوناگون از چرم گرفته تا ادویه های خوش عطر تبریز. بازار کفاشان مهم ترین محل عرضه کفش در تبریز است و کفش های چرم خوبی در آن میتوانید تهیه نمایید. بهترین گزینه برای خرید فرش نیز بازار قدیم تبریز است. طلا، فرش، کفش، کیف، پوشاک، لوازم خانگی، انواع و سایل آشپزخانه، انواع سوغات، خشکبار و ده ها کالای دیگر از جمله کالاهایی است که می توانید از بازار بزرگ تبریز تهیه نمایید.

بازار تبریز با مساحت یک کیلومتر مربع بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است. تاریخ بنای این بازار معین نیست اما در سال 1193 به وسیله حاکم وقت بازسازی شد و در سال 1354 در فهرست آثار ملی قرار گرفت. این بازار از بازارچه ها، دالان ها، سراها، و کاروانسراهای گوناگون تشکیل شده و شامل 5500 باب حجره، مغازه و فروشگاه، 35 باب سرا، 25 باب تیمچه، 30 مسجد، 20 راسته و راسته بازار، 11 دالان، 5 حمام، 12 مدرسه و 40 گونه شغل میباشد.

راسته بازارها (معبرهای عمومی مسقف که فاقد در ورودی و معابر اصلی بازار هستند) شامل بازار تازه، بازا قدیم، بازار کفاشان، بازار صفی، بازار جمعه مسجد، قیزبسدی بازار، بازار کلاهد وزان، بازار صادقیه، بازار یمنی دوز، سراجان، پنبه چی بازار، بازار رنگی خیابان، بازار ابوالحسن، بازار کره نی خانا، شیشه گر خانه، بازار دوه چی، بازار بیگلربیگی، و بازار دلاله زن میباشند.

در اصل بازدید از این بازار سنتی علاوه بر ایجاد فرصتی برای خرید، سفری به تاریخ را برای شما فراهم می کند.

آدرس: تبریز، بازار

لاله پارک

در صورتی که می خواهید در سفرتان به تبریز با رفتن به یک مرکز خرید به معروف ترین برندهای بین المللی دسترسی داشته باشید به مجتمع تجاری لاله پارک بروید. این مجتمع تجاری یکی از شیک ترین و به روزترین مراکز تجاری ایران است. کسانی که در پی مراکز خرید لباس ترک در تبریز هستند متجمع تجاری لاله پارک انتخاب خیلی مناسبی برایشان خواهد بود، چون خیلی از برندهای محبوب ترک مانند کوتون، ال سی واکیکی، دیفکتو، ماوی، جیوانی جنتیله، دریمود، ادل و برندهایی از کشورهای دیگر مانند برند مانگو، بلیزا، تراست و فندی در لاله پارک شعبه یا کنندگی انحصاری دارند.

مجتمع لاله پارک به جز فروشگاه های لباس، هایپرمارکت، کافه قنادی، مرکز تفریحی، بانک، فودکورت و سینما نیز دارد. این مجموعه از دو قسمت مرکز خرید و هتل پنج ستاره ایجاد شده است. هتل این مجموعه دهمین شعبه از هتل های زنجیره ای کایا در ترکیه است.

برای استفاده از این مرکز خرید پیشنهاد می شود یک روز کامل را اختصاص دهید، البته بر اساس امکانات این مرکز بچه ها و سالمندان را نیز می توانید با خود همراه کنید چون هم امکانات آسایشی و هم امکانات تجاری مناسبی برای گروه های سنی گوناگون ایجاد شده است.

مرکز تجاری لاله پارک که از تجمع برندهای معتبر و جهانی تشکیل شده، بزرگترین و مدرن ترین مرکز تجاری شمالغرب کشور محسوب می شود.

آدرس: میدان شهید فهمیده، بزرگراه پاسداران به سوی تهران.

جواهر

مرکز خرید جواهر یکی از زیباترین مراکز خرید تبریز است که به طور پل روی دو بلوار (29 بهمن و استاد شهریار) و رودخانه میدان چایی ساخته شده است. این مرکز خرید دارای 60 مغازه، رستوران، کافه، کافی شاپ، هایپرمارکت و مرکز تفریحی است.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 9 شب. این ساعات در روزهای تعطیل ممکن است تغییر کنند.

آدرس: آبرسان، ابتدای بلوار استاد شهریار

بلور

برج 25 طبقه بلور یک برج تجاری، اداری و خدماتی است که 3 طبقه را به مرکز خرید و 1 طبقه را به فودکورت اختصاص داده است. از امکانات برج 3 طبقه پارکینگ و رستوران گردان در طبقه 25 است.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب.

آدرس: آبرسان، فلکه دانشگاه.

تربیت

پیاده راه تجاری تربیت که قسمتی از جاده ابریشم محسوب می شود خیابان سنگ فرشی است که در امتداد آن انواع مغازه و تولیدی از جمله مغازه های پوشاک، کیف و کفش، آرایشی، لوازم خانگی و… وجود دارند. اضافه بر این مغازه ها، تندیس هایی از پیشه های گوناگون تبریز قدیم را میتوان در این پیاده راه تماشا کرد. به دنبالاده راه تجاری تربیت حتی چندین پاساژ و بازار نیز موجود است از جمله بازار شیشه گر خانه که از مراکز تجاری تبریز از دوران قدیم تا کنون است و همه اقلام عطاری، انواع سوغات تبریز و… در این بازار بفروش میرسد. پاساژهای آزادی (پاساژ مخصوص خرید کیف و کفش)، زمرد، مرکز خرید پردیس، پاساژ شیخ صفی، مرکز خرید شمس، پاساژ تربیت از مراکز تجاری مستقر به دنبالاده راه تربیت میباشند که انواع اقلام پوشاک، پارچه، لوازم آرایشی، بهداشتی و… را در خود جای داده اند.

همچنین می توانید پس از یک خرید خوب از غذاخوری های سنتی موجود در این خیابان برای نهاری دلچسب استفاده کنید، البته چلو مرغ و دیزی های این غذاخوری ها خیلی خوشمزه تر هستند.

آدرس: خیابان امام، میدان ساعت، روبروی عمارت شهرداری، سنگ فرش تربیت

ستاره باران

مرکز خرید ستاره باران یکی از مراکز خرید عالی در غرب شهر است که شامل 3 طبقه تجاری، 1 طبقه هایپرمارکت، و دو طبقه پارکینگ است. همچنین دارای طبقه مادر و کودک، مرکز تفریحی سرپوشیده، رستوران و کافی شاپ است. این مرکز خرید در نصف راه قرار گرفته است.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب. این ساعات در روزهای تعطیل متغیر هستند.

برج شهر

برج شهر از دیگر مراکز خرید خوب تبریز و شامل 100 واحد تجاری، رستوران و کافی شاپ است. نکته جالب این مرکز خرید این است که برج شهر به طور مارپیچ شیبدار ساخته شده و با طی راستا به طبقه های بالاتر هدایت می شوید.

ساعت کار: یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه 24 ساعت شبانه روز. شنبه و دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 12 شب. جمعه از ساعت 12 ظهر تا 8 شب.

آدرس: بلوار 29 بهمن.

رویال

مرکز خرید 5 طبقه رویال از مراکز شیک و مدرن شامل 100 واحد تجاری، مرکز تفریحی سرپوشیده، سالن بولینگ و پارکینگ طبقاتی است.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب.

آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان جهاد.

مراکز خرید شهرک ولیعصر

ولیعصر تبریز از منطقه ها مهم تجاری تبریز است که انواع کالاهای لوکس را در خود جای داده است. خرید از این منطقه برای کسانی که دوست دارند کالاهای خوب خریداری کنند مناسب است. در این منطقه همه نوع کالا را با قیمتهای متفاوت میتوان خریداری کرد.

از منطقه ها تجاری که در ولیعصر برای خرید مطرح هستند میتوان به پیاده راه شهریار، مرکز خرید میلاد نور، پاساژهای فلکه بازار ولیعصر و مرکز خرید اطلس اشاره کرد:

پیاده راه شهریار و فلکه ولیعصر

در این پیاده راه سنگ فرش انواع کنندگی های پوشاک داخلی و خارجی، آب نما، ماکت ها و مبلمان شهری وجود دارند. این منطقه از مراکز خرید خوب برای تبریزی ها محسوب میشود.

آدرس: شهرک ولیعصر، فلکه بزرگ ولیعصر.

میلاد نور

مرکز خرید میلاد نور در طبقه زیرین فلکه بزرگ ولیعصر احداث شده و دارای 1 طبقه تجاری (78 مغازه) و 2 طبقه پارکینگ (با ظفیت 350 اتومبیل) است. در این مرکز خرید می توانید مثل دیگر مراکز خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری مورد نیاز خود را تهیه و از رستوران و کافی شاپ و دیگر خدمات استفاده کنید.

آدرس: کوی ولیعصر، فلکه بزرگ، مرکز تجاری میلاد نور ولیعصر.

مرکز خرید اطلس

اطلس از مراکز خرید بزرگ تبریز است که دارای 18 طبقه شامل 9 طبقه تجاری، 5 طبقه اداری و 4 طبقه پارکینگ است. این مرکز مجموعه ای از 160 مغازه، رستوران، فودکورت، هایپرمارکت، کافی شاپ، مرکز تفریحی سرپوشیده و سالن مراسم است.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب. ساعات در روزهای تعطیل متغیر است.

آدرس: ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس.

مرکز خرید رشدیه

این مرکز در 3 طبقه دارای 250 واحد تجاری شامل پوشاک مجلسی زنانه، محصولات آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات و غیره میباشد.

از امکانات آن میتوان به پارکینگ با ظرفیت 400 اتومبیل، رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، سیستم اعلام و اطفا حریق، سیستم تهویه هوا و پله برقی اشاره کرد.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10:30 صبح تا 2:30 پس از ظهر و از ساعت 4:30 پس از ظهر تا 10:30 شب.

آدرس: شهرک رشدیه، میدان شهید فهمیده.

مرکز خرید والمان

والمان که طولانی ترین مرکز خرید تبریز به شمار می رود شامل 400 واحد تجاری، هایپرمارکت، رستوران، کافی شاپ، کافی نت، کتاب فروشی، پارکینگ و… است.

آدرس: خیابان شریعتی، نبش والمان.

مراکز خرید چهارراه آبرسان

چهارراه آبرسان از دیگر منطقه های است که مراکز تجاری گوناگونی را از اسکان و بلور و مروارید گرفته تا برج سفید یک و دو را در بردارد.

در صورتی که خرید کالاهای مد روز با قیمت های مناسب و تا حدودی بالا را مد نظر دارید حتما سری به چهارراه آبرسان و مراکز تجاری آن بزنید.

در مراکز خرید این منطقه انواع پوشاک، کفش، عینک و… را می توانید تهیه نمایید، البته فست فودهای چهارراه آبرسان نیز برای دوستداران دلچسب است.

منبع: تاپ تراول

به "مراکز خرید تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید