موزه منطقه ای شمال ایران در رامسر احداث می گردد

به گزارش همیار مشاوره، معاون میراث فرهنگی مازندران اظهار کرد: مطالعه ساخت فاز اول موزه منطقه ای شمال ایران در رامسر اجرا شده است.

موزه منطقه ای شمال ایران در رامسر احداث می گردد

به گزارش همیار مشاوره به نقل از روابط عمومی ادراه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، مهدی، ایزدی در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در رامسر با بیان اینکه 2700 آثار تاریخی در استان مازندران شناسایی شده که 730 اثر آن ثبت شده است گفت: 14 اثر از این آثار در شهرستان رامسر ثبت شده و 10 پرونده جهت ثبت جدید تکمیل شده است.

او اضافه نمود: آثار طبیعی ثبت شده در استان مازندران 54 اثر بوده که 7 درخت و 2 اثر طبیعی در رامسر وجود دارد و از بین 70 اثر معنوی در استان مازندران یک اثر متعلق به رامسر است.

ایزدی ثبت جهانی باغ 33 هکتاری رامسر را با انجام ضوابط پیش روی عملیاتی دانست و گفت: باغ 33 هکتاری به عنوان یک ظرفیت بزرگ در منطقه است که ثبت جهانی آن با برطرف اشکالات و طبق سهمیه بندی عملیاتی خواهد شد.

او اضافه نمود: موزه منطقه ای شمال ایران، استان های مازندران گیلان و گلستان در رامسر، و موزه باستان شناسی، پایگاه پژوهشی و مرکز صنایع دستی در این طرح با پیش بینی اعتبار 70 میلیارد تومان عملیاتی می گردد.

منبع: میراث آریا

به "موزه منطقه ای شمال ایران در رامسر احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه منطقه ای شمال ایران در رامسر احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید